Daugelyje šiuolaikinių variklių įsiurbimo kolektoriuje yra oro srautą reguliuojančios sklendės. Nereikėtų nuvertinti jų užsikimšimo simptomų. Dėl jų pablogėja variklio veikimas ir gali sumažėti galia.
Daugelio variklių įsiurbimo kolektorių viduje yra sklendės. Jos atlieka skirtingas užduotis. Jos gali būti atsakingos už oro ir degalų maišymo gerinimą, galios ir sukimo momento didinimą tam tikruose sūkių diapazonuose, kenksmingų išmetamųjų dujų emisijos mažinimą (ypač vos užvedus variklį), taip pat už vibracijos mažinimą gesinant variklį, o tai teigiamai veikia dviejų masių smagračio tarnavimo laiką.
Dauguma vairuotojų yra girdėję, kad sūkurinės sklendės atsilaisvina ar net išlūžta – tai pavojingas gedimas, galintis sukelti labai rimtų variklio pažeidimų. Tačiau pasirodo, kad daug labiau tikėtinas gedimas, kuris taip pat neigiamai veikia variklio darbą ir, be to, pagreitina viso įsiurbimo angos sūkurinių sklendžių mechanizmo susidėvėjimą, yra jų užteršimas. Benzininių ir dyzelinių variklių įsiurbimo anglių nuosėdų laipsniškas kaupimasis gali apriboti sklendžių judėjimo diapazoną, padaryti jas visiškai neveikiančias arba sumažinti sistemos greitį ir tikslumą.
Jei pastebėjote variklio sūkių dažnio svyravimus, trūkčiojimą ir elektroninės diagnostikos metu aptikote klaidų kodus P1018, P208, P2011 arba P3135, verta pasidomėti įsiurbimo kolektoriaus švara. Valymą taip pat galima laikyti prevencine priemone. Nuvažiavus 50 arba 100 000 km, dyzelinio arba benzininio automobilio su tiesioginio įpurškimo varikliu įsiurbimo kolektorius paprastai nebėra švarus, todėl gali kilti problemų su sklendėmis.
Kaip valyti sūkurines sklendes?
Veiksmingiausias būdas išvalyti sklendes – išimti įsiurbimo kolektorių iš automobilio ir mechaniškai jį išvalyti, pavyzdžiui, naudojant benziną arba EGR valymo skystį. Tačiau šis procesas užima daug laiko. Turintiems mechaniko gyslelę gali kilti pagunda nuimti įsiurbimo kolektorių ir patiems išvalyti sklendes, tačiau reikia nepamiršti, kad gali tekti surinkti visą automobilį naudojant naujas tarpines ir kalibruoti sklendės reguliatorių specialiu kompiuteriu.
Cheminis įsiurbimo sklendžių valymas
Rinka nepakenčia vakuumo, todėl transporto priemonių priežiūros ir priežiūros cheminių medžiagų gamintojai sukūrė droselinę sklendę naudojančius skysčius, skirtus valyti visą įsiurbimo angą, taigi ir joje esančias sklendes. Įsiurbimo angos valiklio naudojimas yra paprastas – gaminio naudojimo instrukcijoje nurodyta skysčio dozė išpurškiama varikliui dirbant nustatytu sūkių dažniu. Taip sumažėja poreikis išardyti daugelį transporto priemonės komponentų.
Cheminiu būdu išvalius įsiurbimo angą, paprastai reikia pakeisti alyvą. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad viskas, kas išplaunama iš įsiurbimo angos, pateks į cilindrus ir visiškai arba iš dalies sudegs. Todėl tai potencialiai gali paskatinti nuosėdų susidarymą išmetimo ar išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo komponentuose, kuriuos brangiai kainuoja pakeisti arba regeneruoti. Ar reikia to baimintis? Jei įsiurbimo sistemoje nėra didelio kiekio nuosėdų, problema neturėtų kilti. Nereikėtų pamiršti, kad variklis taip pat sudegina tam tikrą kiekį alyvos – jei jos nėra ekstremalios, nesukelia didelių gedimų.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.