Įsiurbimo kolektorius yra svarbi variklio dalis. Kaip veikia įsiurbimo kolektorius? Kaip jį prižiūrėti? Ar galite važiuoti su pažeistu įsiurbimo kolektoriumi?
Kam naudojamas įsiurbimo kolektorius?
Įsiurbimo kolektorius, yra pagrindinė vidaus degimo variklio sudedamoji dalis. Pagrindinė jo užduotis – tiekti orą į variklio cilindrus. Degalų įpurškimo varikliuose įsiurbimo kolektorius atskiriems cilindrams paskirsto droselinės sklendės paimtą orą. Tokiu būdu kiekvienas cilindras gauna reikiamą oro kiekį, kad susidarytų degalų ir oro mišinys, kuris uždegamas ir sukuria varomąją jėgą. Tinkamai veikiantis įsiurbimo kolektorius yra būtinas efektyviam variklio darbui, užtikrinančiam optimalų degimo procesą ir transporto priemonės veikimą.
Kur yra įsiurbimo kolektorius?
Įsiurbimo kolektorius yra vidaus degimo variklio sudedamoji dalis, atsakinga už oro tiekimą į cilindrus. Jo vieta gali skirtis priklausomai nuo variklio konstrukcijos, tačiau paprastai jis būna variklio viršuje arba šone. Jis sujungtas su droseline sklende, per kurią oras įsiurbiamas į variklį ir paskirstomas į atskirus cilindrus. Varikliuose su turbokompresoriumi įsiurbimo kolektorius yra už turbokompresoriaus ir tarpinio aušintuvo. Norint patekti prie įsiurbimo kolektoriaus, gali tekti nuimti kitas variklio sudedamąsias dalis, todėl jo vieta yra svarbi atliekant aptarnavimo ar valymo darbus.
Kokie yra nesandaraus įsiurbimo kolektoriaus simptomai?
Nesandaraus kolektoriaus simptomai gali būti šie:
- Variklio galios sumažėjimas;
- Variklio paleidimo problemos;
- Netolygi variklio eiga tuščiąja eiga;
- Didesnės degalų sąnaudos;
- Retkarčiais girdimas oro švilpimas kolektoriaus srityje.
Iš kur įsiurbimo kolektoriuje kaupiasi anglis?
Anglies sankaupos įsiurbimo kolektoriuje daugiausia susidaro dėl degalų degimo variklyje. Šio proceso metu ne visos degalų dalelės visiškai sudega, todėl susidaro anglies sankaupos. Be to, prie anglies nuosėdų susidarymo įsiurbimo kolektoriuje gali prisidėti išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistema, skirta kenksmingų dujų emisijai mažinti. Vykdant išmetamųjų dujų recirkuliaciją dalis išmetamųjų dujų grąžinama atgal į degimo kamerą, todėl ant kolektoriaus sienelių gali nusėsti anglies nuosėdų dalelių. Reguliarus įsiurbimo kolektoriaus valymas padeda pašalinti anglies sankaupas ir išvengti variklio veikimo problemų.
Įsiurbimo kolektoriaus valymas. Ar verta valyti įsiurbimo kolektorių?
Taip, verta reguliariai valyti įsiurbimo kolektorių. Valydami kolektorių galite išvengti daugelio problemų, pavyzdžiui, sumažėjusio variklio našumo, padidėjusių degalų sąnaudų ar net rimtų gedimų. Įsiurbimo kolektoriuje susikaupus anglies sankaupoms ir kitoms šiukšlėms, gali sumažėti oro srautas, o tai neigiamai veikia degimą ir bendrą variklio veikimą. Reguliarus kolektoriaus valymas padeda palaikyti gerą variklio būklę ir užtikrinti optimalų veikimą.
Ar galima važiuoti su sugedusiu įsiurbimo kolektoriumi?
Važiuoti su pažeistu įsiurbimo kolektoriumi galima, bet tikrai nerekomenduojama. Dėl pažeisto įsiurbimo kolektoriaus oro ir degalų mišinys gali netolygiai pasiskirstyti cilindruose, todėl gali sumažėti variklio našumas, padidėti degalų sąnaudos ir net rimtai sugesti variklis. Be to, dėl nesandaraus įsiurbimo kolektoriaus į variklį gali patekti šiukšlių, kurios laikui bėgant gali sukelti variklio gedimą. Todėl rekomenduojama sugedusį įsiurbimo kolektorių nedelsiant suremontuoti arba pakeisti, kad būtų išvengta tolesnių problemų ir galimų remonto išlaidų.
Kiek kainuoja pakeisti įsiurbimo kolektorių?
Įsiurbimo kolektoriaus keitimo kaina gali skirtis priklausomai nuo transporto priemonės markės ir modelio bei regiono, tačiau paprastai ji siekia nuo kelių šimtų iki tūktančio eurų arba net daugiau.
Kiek laiko užtrunka pakeisti įsiurbimo kolektorių?
Įsiurbimo kolektoriaus keitimo laikas gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio ir dirbtuvių sąlygų. Kai kuriuose šaltiniuose nurodoma, kad mechanikui tai gali užtrukti nuo kelių valandų iki visos dienos. Tačiau tai yra apytikslis laikas ir gali skirtis priklausomai nuo konkretaus atvejo ir atsarginių dalių prieinamumo. Visada geriausia pasikonsultuoti su patikimu mechaniku, kuris gali įvertinti jūsų automobilio būklę ir pateikti tikslesnį jūsų automobilio modelio keitimo laiką.
Įsiurbimo kolektorius yra esminis tinkamo variklio veikimo komponentas. Reguliarus kolektoriaus tikrinimas ir valymas gali gerokai pailginti variklio tarnavimo laiką ir užtikrinti optimalų veikimą. Jei pajutote kokių nors simptomų, rodančių kolektoriaus problemas, kuo greičiau apsilankykite autoservise, kad būtų atlikta diagnostika ir galimas remontas. Įsiurbimo kolektoriaus problemų ignoravimas gali lemti rimtus gedimus ir brangiai kainuojantį remontą.