Kaip dažnai turėtumėte keisti automobilio variklio alyvą? Pateikiame patarimų ir informacijos, kaip dažnai keisti ir kada keisti variklio alyvą.
Dar prieš keliolika metų abejonių nekilo – standartinis daugumos automobilių alyvos keitimo intervalas buvo 10-15 000 km. Ilgainiui gamintojai pradėjo taikyti vadinamuosius prailgintus aptarnavimo intervalus, tarp jų, be kita ko, iki 30 000 km padidino atstumą, nuvažiuojamą su viena alyva.
Už tai atsakingi ne tik aplinkosaugininkai, aiškinantys, kad tokį sprendimą lėmė labai žalingas panaudotos alyvos poveikis aplinkai. Rečiau atliekama techninė priežiūra yra puikus rinkodaros triukas: klientas gauna automobilį, kuris bus aptarnaujamas rečiau, todėl sutaupys tipinių techninės priežiūros darbų, neprarasdamas automobilio ilgaamžiškumo.
Laikas parodė, kad naudojant šį triuką apie taupymą negali būti nė kalbos, o ilgesni alyvos keitimo intervalai ne visada patikimai pasiteisina.
Kada keisti variklio alyvą? Elektronika jums pasakys
Siekdamos užtikrinti, kad retesni alyvos keitimo intervalai nepakenktų variklio būklei, alyvos bendrovės sukūrė vadinamuosius „Long Life“ produktus, kurie gali tarnauti iki 30 000 km. Kita vertus, automobilių gamintojai naudoja specialius jutiklius, kurie nuolat stebi alyvos būklę, ir yra sukūrę procedūras, leidžiančias skaičiuoti eksploatavimo sąlygas, t. y. šalto užvedimo skaičių, alyvos temperatūrą ar variklio sūkių dažnį.
Deja, ne kiekviena automobilių bendrovė užtikrino, kad elektronika nuolat stebėtų alyvos savybes: kai kurie gamintojai visiškai neatsižvelgė į alyvos degradacijos vertinimą ir nepagrįstai nurodė ilgesnį intervalą. Praktiškai tai pasmerkė variklį daugeliui gedimų, įskaitant galutinį užklimpimą.
Vairavimo naudojant panaudotą variklio alyvą pasekmės
Susidėvėjusi alyva praranda tepimo savybes ir klampumą, sumažėja jos šarminis skaičius ir priedų kiekis. Be to, kaupiasi suodžiai.
Pirmasis komponentas, kuris „miršta“ dėl per reto alyvos keitimo, yra vožtuvų mechanizmas – įtempiklis nustoja tinkamai veikti, todėl grandinė šokinėja, o vožtuvai susiduria su stūmokliais. Tada gali sugesti turbokompresoriaus guolis, o galiausiai sugesti alkūninis velenas arba stūmokliai.
Visų minėtų gedimų remontas skaičiuojamas tūkstančiais eurų. Jie nebūtų įvykę taip greitai, jei iš pradžių būtų buvę sutrumpinti variklio alyvos keitimo intervalai.
Kada keisti variklio alyvą ir kaip dažnai?
Kai kurie gamintojai („Suzuki“, „Toyota“) vis dar „laikosi“ senųjų alyvos keitimo intervalų, t. y. kas 15 000 km. Šio intervalo galima laikytis, jei automobilis eksploatuojamas naudojant sintetinę arba pusiau sintetinę alyvą, tačiau daugiausia naudojamas ne mieste.
Jei automobilis naudojamas mieste (naudojant pusiau sintetinę) arba mineralinę alyvą, intervalą verta sutrumpinti iki 10 000 km. Aukščiausios klasės automobiliuose („Audi“, BMW, „Mercedes“) ir VAG koncerno automobiliuose alyvos keitimo intervalus kontroliuoja kompiuteris, kuris elektronikos pagalba nustato alyvos būklę.
Atsakymas į klausimą, kaip dažnai ir kada keisti variklio alyvą, taip pat labai priklauso nuo automobilio ridos. Jei automobilio rida viršija 100 000 km, variklio alyvą reikėtų keisti kas 15 000 km, nepaisant to, ką rodo kompiuteris.
Toks intervalas turėtų būti taikomas ir automobiliuose, kurių rida ilgesnė – iki 20-30 000 km, o geriausia – nuo pirmosios techninės apžiūros – taip nepanaikinsime garantijos ir būsime tikri, kad variklis turi tinkamas darbo sąlygas.
Ar būtina alyvą keisti kasmet?
Vairuotojai paprastai nustato variklio alyvos keitimo dažnumą remdamiesi tik rida, kurią variklis turėtų nuvažiuoti naudodamas „vieną“ variklio alyvą. Tuo tarpu tai neturėtų būti vienintelis veiksnys, lemiantis, kada reikėtų keisti variklio alyvą.
Laikui bėgant tepalas palaipsniui degraduoja ir praranda savo tepimo savybes. Be to, nuvažiavus tūkstančius kilometrų, į alyvą patenka vis daugiau teršalų (pvz., dulkių, dumblo, metalo drožlių), kurie netinka variklio agregato būklei.
Dėl šios priežasties visuotinai pripažįstama, kad jei per metus automobiliu nuvažiuojama tik keli tūkstančiai kilometrų, variklio alyvą reikėtų keisti kasmet. Tik tada galime būti tikri, kad neapsunkiname variklio gyvavimo.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.