Atrodytų smulkmena – laisvas ar pažeistas benzino bako dangtelis – gali sukelti rimtų pasekmių: padidėjusį degalų sunaudojimą, variklio klaidas ar net techninės apžiūros nepraėjimą. Šiame straipsnyje – ką būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.
Kodėl kuro bako dangtelis toks svarbus?
Daugelis vairuotojų į kuro bako dangtelį žiūri tik kaip į dangtelį. Tačiau jis yra svarbi degalų garų kontrolės sistemos (EVAP) dalis, kuri padeda išvengti teršalų patekimo į aplinką ir išlaiko slėgį kuro bake. Kai dangtelis praranda sandarumą – dėl įtrūkimų, korozijos ar tiesiog neužsuktas – degalų garai pradeda skverbtis lauk, o tai gali sukelti „Check Engine“ įspėjimą.
Ženklai, kad dangtelį reikia tikrinti
- „Check Engine“ užsidega netrukus po degalų pylimo
- Jaučiamas degalų kvapas prie automobilio
- Matomi dangtelio pažeidimai ar įtrūkimai
- Dangtelis neužsifiksuoja (negirdite „klik“ garso)
- Padidėjęs degalų sunaudojimas
Net vienas iš šių simptomų gali rodyti, kad kuro bako dangtelis turi problemų – nereikėtų delsti.
Kaip tinkamai prižiūrėti kuro bako dangtelį
Kiekvieną kartą pildami degalus, patikrinkite, ar dangtelis tvirtai užsuktas – būtina girdėti „klik“. Ekspertai taip pat pataria reguliariai apžiūrėti guminę tarpinę – jei ji įtrūkusi ar išsikraipiusi, sandarumas gali būti prastas. Nepamirškite nuvalyti sriegio ir aplink esančios vietos – nešvarumai gali trukdyti užsukti dangtelį tinkamai.
Kaip nurodoma portale SlashGear, sugedęs kuro bako dangtelis yra viena dažniausių „Check Engine“ lemputės priežasčių automobiliuose, pagamintuose po 1996 m. (su OBD-II sistema).
Ar dangtelis gali turėti įtakos degalų sąnaudoms?
Taip, netiesiogiai. Jei dangtelis tinkamai neužsandarina kuro sistemos, gali sumažėti slėgis ar nutekėti kuro garai. Tai trikdo efektyvų degalų naudojimą – ilgainiui gali padidėti sąnaudos. Efektas ypač juntamas šiltuoju metų laiku, kai garavimas intensyvesnis.
Kada reikia keisti dangtelį?
Kuro bako dangteliai nėra brangūs ir juos galima lengvai pakeisti. Svarbiausia – įsigyti tokį, kuris tinka jūsų automobilio modeliui. Jei dangtelis pamestas arba atrodo, kad neužsidaro sandariai – keiskite nedelsdami. Naujesni modeliai gali naudoti „capless“ sistemas arba turėti tvirtinimo virveles – šiems sprendimams taikomos skirtingos priežiūros rekomendacijos.
Kada kreiptis į specialistus?
Jei „Check Engine“ šviečia net ir po to, kai dangtelis pakeistas ar užsuktas – verta nuvykti į autoservisą. Galbūt problema slypi giliau EVAP sistemoje. Diagnostikos įranga padės nustatyti tikslią gedimo priežastį.
Maža detalė – didelis efektas
Reguliari kuro bako dangtelio priežiūra – paprasta, bet naudinga. Viskas, ko reikia – tik įprotis patikrinti užveržimą ir retkarčiais apžiūrėti gumą. Taip išvengsite degalų garų nuostolių, bereikalingų išlaidų ir užtikrinsite, kad „Check Engine“ neįsijungs be reikalo.
O kaip jūs? Ar esate susidūrę su tokiu gedimu? Pasidalinkite komentaruose!