• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip ekonomiškai vairuoti benzininį automobilį? Kiek galite sutaupyti?

pagal Andžej Biaigo
2024.04.23, 12:43
Patarimai
A A
0
benzino pildymas degalineje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kuro kainos didelės. Verta žinoti, kad optimizavę savo vairavimo stilių galite daug sutaupyti, ypač benzino, nes benzininiai varikliai ypač jautriai reaguoja į vairavimo stilių.

Kuro kainos nėra stabilios. Jei jos ir sumažėja, tai tik laikinai. Šis reiškinys ypač skaudžiai paliečia vairuotojus, vykstančius į užsienį, kur benzinas ir dyzelinas yra akivaizdžiai brangesni nei Lietuvoje. Kompresinio uždegimo varikliai – jie ne tik ekonomiški, bet ir palyginti nejautrūs vairavimo stiliui. Žinoma, agresyvus važiavimas padidina degalų sąnaudas, tačiau, pavyzdžiui, perėjimas nuo 5 iki 8 litrų šimtui nuvažiuotų kilometrų nėra toks skausmingas kišenei kaip benzininių agregatų atveju, kai perskaičiavus nuo 8 iki 12 ar 14 litrų šimtui kilometrų nereikia pernelyg stengtis.

Laimei, nepalankią tendenciją galima nutraukti ir net pakeisti. Daugelio, ypač senesnių modelių, kurių degalų sąnaudos buvo nurodomos pagal kitokias nei dabar galiojančios normas, degalų sąnaudas galima sumažinti žemiau gamintojo deklaruojamų – tiek važiuojant miesto ciklu, tiek kelyje.

mechanine transmisija
Automobilio su mechanine pavarų dėže vairuotojas visiškai kontroliuoja važiavimą – jis gali išvengti variklio per didelio sūkių dažnio ir per mažų sūkių, kaip tai nutinka šiuolaikinėse automatinėse pavarų dėžėse.

Kaip taupyti degalus? – apsukos ir pavaros

Degalų sąnaudos priklauso nuo dviejų veiksnių – droselinės sklendės atidarymo laipsnio, t. y. į cilindrus patenkančio oro kiekio ir jam pritaikytos degalų normos, ir variklio sūkių dažnio. Todėl degalų sąnaudų mažinimo receptas – mažinti droselinės sklendės atidarymą ir naudoti kuo mažesnius sūkius. Tačiau, priešingai nei įprasta, tai neturėtų vykti greitėjimo metu. Kai variklis dirba esant apkrovai, droselinė sklendė yra stipriai atidaryta ir variklis daug degina. Todėl šį nepalankų darbo laikotarpį būtina sutrumpinti iki minimumo. Be to, važiuojant žemesnėmis pavaromis reikia mažiau atverti droselinę sklendę nei važiuojant aukštesnėmis pavaromis – pavarų dėžė užtikrina, kad važiuojant žemesnėmis pavaromis ratai gautų didesnį sukimo momentą, todėl variklis turi dirbti ne taip intensyviai. Automobiliuose su turbokompresoriumi nebereikia didinti slėgio, kuris didėja kartu su dujų slėgiu. O kuo didesnis slėgio padidinimas, tuo daugiau degalų patenka į cilindrus.

automobilio prietaisu skydelis benzino taupymas degalu taupymas
Daugelyje modelių važiuojant mieste 50 km/val. greičiu galima sėkmingai įjungti ketvirtą, o kartais net penktą pavarą. Žinoma, prieš greitėjant reikia perjungti žemesnę pavarą.

Pagreitis

Akceleracijos fazėje vairuotojui praverčia ryžtingumas – jis turėtų stengtis kuo greičiau pasiekti norimą greitį, nuspausdamas akceleratoriaus pedalą iki 3/4 maksimalios padėties ir leisdamas varikliui suktis iki 2500-3000 apsukų per minutę ar net daugiau – optimalią važiavimo strategiją konkrečiam automobiliui geriausia nustatyti pagal degalų sąnaudų rodmenis (išbandant įvairias važiavimo strategijas ir po kiekvienos iš jų iš naujo nustatant kompiuterio ekraną). Iš karto po akceleracijos automobilis turėtų važiuoti aukščiausia toje situacijoje įmanoma pavara, o akceleratoriaus pedalas turėtų būti sumažintas iki minimumo – jo turi pakakti tik greičiui palaikyti. Jei norite jį pakeisti, patartina sumažinti pavarą, dinamiškai surinkti greitį ir tada vėl įjungti aukščiausią įmanomą pavarą.

Skaitykite  Ar važiuoji hibridu? Šių klaidų vengti būtina

Sklandus vairavimas

Žinoma, tuo viskas nesibaigia. Itin svarbu pasiekti aukštą vairavimo sklandumo lygį. Atsisakydami nereikalingo stabdymo ir greitėjimo, sumažiname energijos nuostolius. Sėkmės raktas – išmokti stebėti kelią ir reaguoti net už kelių šimtų metrų. Užuot palaikius greitį ir po to stabdžius, verta nukelti koją nuo akceleratoriaus pedalo ir tolygiai sulėtinti greitį, pavyzdžiui, artėjant prie spūsties ar raudono signalo. Tokioje situacijoje jus gali aplenkti kiti automobiliai. Tačiau paprastai jie visi „susitinka“ tame pačiame taške, o tai yra geriausias įrodymas, kad verta kovoti už sklandų vairavimą. Juo labiau kad taip sumažinsime diskų, stabdžių trinkelių ar padangų nusidėvėjimą.

Stabdymas varikliu

Jei reikia sustoti, nuimkite koją nuo akceleratoriaus pedalo, bet iš karto nenuspauskite sankabos pedalo, juolab neperjunkite neutralios padėties. Jei įjungta pavara, nuėmus koją nuo akceleratoriaus pedalo, variklis pradės lėtėti ir nesunaudos mažiausiai degalų. Žinoma, būtina užtikrinti, kad, pavyzdžiui, atskirose pavarose sūkių dažnis nenukristų žemiau 1 500 aps/min, o prieš sustojant nuosekliai mažinti pavaras ir nuspausti sankabą.

Naudotis automobilio pagreičiu nuspaudus sankabą arba pavarų svirtį perjungus į neutralią padėtį tikslinga tik keliose situacijose, pvz., kai norima važiuoti dideliu atstumu esamu greičiu arba leidžiantis nuo ilgos įkalnės ir nereikia stabdyti.

Optimalus greitis

Optimalus greitis degalų sąnaudų požiūriu, priklausomai nuo automobilio tipo, pavarų dėžės ir variklio tipo, yra 90-110 km/val. Važiuojant greičiau ne visada gerokai sutrumpėja laikas, per kurį pasiekiamas kelionės tikslas, tiek, kad būtų verta išleisti pinigus degalinėje. Tie, kurie tuo netiki, gali pabandyti važiuoti aptariamu maršrutu įprastu greičiu, o grįžti šiek tiek lėčiau ir patys nuspręsti, ar verta.

stogo bagazines skersiniai
Nuimti stogo bagažinę ir bagažinės skersinius nėra nei sudėtinga, nei užima daug laiko. Pašalinus stogo bagažinę nuo stogo, bus pašalintas nereikalingas oro pasipriešinimas, o tai turės tam tikrą poveikį degimui (žinoma, daug mažesnį nei vairavimo technikos optimizavimas).

Degalų sąnaudas galima dar labiau sumažinti sumažinus oro kondicionieriaus naudojimo dažnumą, naudojant ekologišką važiavimo režimą, išlaikant tinkamą padangų slėgį (arba jį padidinus, pavyzdžiui, 0,2 baro, palyginti su gamintojo rekomendacijomis) ir pasirenkant kuo mažesnio pasipriešinimo riedėjimui padangas. Taip pat patartina nuimti stogo bagažinę arba jos tvirtinimo strypus ir ištuštinti salono bagažinę nuo nereikalingų daiktų, t. y. papildomo svorio, kurį turi perkelti variklis.

Skaitykite  Viena klaida, kuri gali sukelti rimtą automobilio gedimą

Bandydami optimizuoti savo vairavimo stilių, turėkite omenyje dar vieną dalyką – taupymas yra ilgalaikis procesas. Sumažinus degalų sąnaudas 5, 10, 15 ar net 25 proc. 100 km atstumu, tai reiškia nelabai apčiuopiamas pinigų sumas. Tačiau 1 000, 10 000 ar 100 000 km perspektyvoje jos pavirs šimtais ar net tūkstančiais eurų ir mažesniu pačios transporto priemonės nusidėvėjimu.

Žymos: benzininiai automobiliaibenzininis variklis
Dalintis92DalintisSiųstiDalintis16

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.