Greičio mažinimo kalneliai – nuolatinė Lietuvos kelių kraštovaizdžio detalė. Klaida juos įveikiant gali sukelti pakabos ar bamperio pažeidimus arba net sudaužyti tepalo karterį. Todėl verta žinoti, kaip juos įveikti.
Greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių sunkių eismo įvykių priežasčių. Veiksmingas būdas pažaboti vairuotojų norą važiuoti per greitai – įrengti kelyje greičio mažinimo kalnelius. Važiuoti per iškilią kelio dalį per dideliu greičiu (o dažnai net ir maksimaliu greičiu, kurį leidžia prieš slenkstį esantis ženklas) ne tik nepatogu, bet ir gali būti rimtai sugadinta transporto priemonė. Todėl kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti, kaip teisingai kirsti greičio kalnelį.
Dėl jų konstrukcijos ir galimų neigiamų per greito važiavimo pasekmių prieš greičio kalnelius įrengiamas įspėjamasis ženklas, kuris „Įspėja apie iškyšulį važiuojamojoje dalyje, naudojamą transporto priemonių eismui lėtinti“. Labai dažnai šalia jo būna greičio apribojimo ženklas, pavyzdžiui, 20 arba 30 km/h.
Saugiai įveikti greičio kalnelį yra paprasta. Sumažinkite greitį, pervažiuokite slenkstį ir išlaikykite esamą greitį arba, jei leidžia ženklai, padidinkite greitį. Tačiau svarbiausia yra detalės. Negalima pamiršti, kad įveikiant bet kokią iškyšą, taigi ir greičio ruožą, labai svarbu sumažinti pakabos apkrovą. Kitaip tariant – į juos turėtumėte įvažiuoti tinkamai sumažinę greitį ir atleidę stabdžių pedalą. Negalima pamiršti, kad net ir lengvai nuspaudus stabdį svoris perkeliamas į automobilio priekį. Tai apkrauna pakabą ir sumažina jos eigą, taip pat laikinai sumažėja prošvaisa. Tai ypač aktualu automobiliams su priekyje sumontuotais sunkiais varikliais, pavyzdžiui, dyzeliniais.
Jei įvažiuojate į greičio nelygumą dar stabdydami, važiuoklės komponentai priartėja prie kelio paviršiaus, o iš dalies „sulankstyta“ pakaba gali mažiau sugerti kelio nelygumą ir padidėja tikimybė ką nors sugadinti. Be to, stabdant sumažėja priekinės ašies dinaminė prošvaisa – taigi padidėja tikimybė sulaužyti tepalo bakelį. Taigi principas paprastas – stabdykite, atleiskite stabdžius, įveikite kliūtį!
Jei slenkstis gana trumpas ir neužima viso važiuojamosios dalies pločio, verta pabandyti važiuoti per jį taip, kad abi automobilio pusės turėtų vienodai įveikti slenkstį. Taip sumažinsite pakabos apkrovą. Tačiau tai negalioja platiems ir žemagrindžiams automobiliams. Kraštutiniais atvejais važiuoklė gali trintis į kelio dangą. Tokiems automobiliams gali pasiteisinti užvažiavimas ant slenksčio kampu.