Naudoti automobiliai, kuriuose sumontuotos suskystintos naftos dujos, esant aukštoms degalų kainoms yra itin populiarūs. Tai ypač pasakytina apie pigiausių automobilių rinką. Ekspertai siūlo, į ką atkreipti dėmesį perkant tokį automobilį.
Nors suskystintųjų dujų automobiliai turi didžiulį privalumą – gerokai sumažina eksploatavimo išlaidas, po daugelio metų, kai automobiliai važinėja naudodami dujas, jie paprastai susiduria su įvairiomis problemomis. Dažnai užsidega variklio patikros (angl. check engine) lemputė, variklis dirba netolygiai, stringa, sustoja, neužsiveda naudojant benziną, o kartais nebeužsiveda naudojant dujas. Užtenka pažvelgti į pigių suskystintųjų dujų automobilių skelbimus – pardavėjai apie tai aiškiai rašo.
Pirmiau išvardytų dalykų ir tolesnio važinėjimo su panašiomis problemomis pasekmės ilgainiui yra didesni gedimai ir net variklio sunaikinimas. Ekspertai tiesiai šviesiai sako, kad rezultatas yra toks: „variklio perkaitimas ir dėl to galvos įtrūkimas, vožtuvų ir vožtuvų lizdų, purkštukų pažeidimai, katalizatoriaus susidėvėjimas“.
Prieš nusprendžiant įsigyti antrinės rinkos automobilį su įrengta suskystintų dujų sistema, būtina patikrinti keletą pagrindinių dalykų, kad išvengtumėte nemalonumų ir, žinoma, papildomų išlaidų. Taip pat skaitykite: „Kaip sužinoti tikrąją automobilio ridą?“
Dokumentai yra būtini
Svarstydami galimybę įsigyti suskystintųjų dujų transporto priemonę, pirmiausia turėtumėte patikrinti dokumentus. Automobilių savininkai gali nedeklaruoti valdžios institucijoms, kad turi suskystintų dujų sistemą, todėl registracijos liudijime tai nenurodoma. Nors tai atrodo nereikšmingas dalykas, praktiškai tai yra transporto priemonės, kurios neatitinka techninių techninės apžiūros reikalavimų. Trumpai tariant – tokiems automobiliams neleidžiama važinėti viešaisiais keliais, o po patikrinimo bus anuliuotas techninės apžiūros galiojimas. Taip pat skaitykite: „Kaip patikrinti ar galioja techninė apžiūra?“
Iš užsienio įvežtos transporto priemonės taip pat privalo turėti tokį patvirtinimą ir jokių išimčių nėra.
Ekspertai taip pat atkreipia dėmesį į svarbų aspektą – suskystintų dujų sistemos įrengimo datą. Įrengimo amžius yra svarbus, nes ilgiau nei penkerius metus eksploatuojamas variklis paprastai jau turi tam tikrų gedimų, nes net ir geriausias įrengimas lemia greitesnį jo susidėvėjimą.
Pažvelkite po variklio dangčiu
Profesionalus servisas, naudodamas tik originalias sudedamąsias dalis, turi atlikti montavimo darbus labai tiksliai. Jei pastebėjote, kad taip nėra, ir aiškiai matote nepakankamą priežiūrą, kuri nėra tik estetikos klausimas, turėtumėte tokį automobilį praleisti ir ieškoti kito varianto.
Bandomasis važiavimas
Prieš užvesdami variklį ir pasukę uždegimo raktelį turėtume pažiūrėti, ar prietaisų skydelyje nedega variklio patikros lemputė. Jei ne, vadinasi, tai negerai, nes ji neveikia. Iš pažiūros tada automobilis nerodo jokio gedimo. Lemputė turėtų užgesti po kelių sekundžių arba po akimirkos nuo variklio užvedimo. Jei ji veikia, bet užgęsta jau užvedus variklį, tai gerai. Jei ji neužgęsta, vėlgi blogai – kažkas negerai su variklio veikimu. Taip pat skaitykite: „Kaip prailginti variklio tarnavimo laiką? 10 patikrintų būdų“.
Neapsigaukime manydami, kad niekas nesikartoja ir kad tokį gedimą galima be problemų ištrinti už keliasdešimt eurų su diagnostikos prietaisu.
Jei gedimas nepašalintas, tai arba jis yra brangus, arba sudėtingas ir autoservisas nenori jo imtis, arba savininkas taip apleido transporto priemonę, kad geriausia iš karto atsisakyti pirkimo.
Bandomojo važiavimo metu automobilis turi važiuoti tiek benzinu, tiek ir automobilinėmis dujomis. Jei įrenginys yra tinkamai suderintas su varikliu ir visiškai veikia, neturėtumėte pajusti jokio eksploatacinių charakteristikų skirtumo naudojant abu degalus.
Variklio reikia klausytis, kai jis dirba tuščiąja eiga ir stovi. Tuomet jis turėtų dirbti tolygiai, o jei yra kitaip, tai yra rimto gedimo arba, geriausiu atveju, kalibravimo signalas.
Suskystintųjų dujų sistema yra papildoma automobilio sistema, kurią reikia tinkamai prižiūrėti, kad ji gerai ir efektyviai veiktų kartu su varikliu. Pirkdami naudotą automobilį su suskystintomis naftos dujomis, negalime patys patikrinti šios sistemos techninės būklės, jos įrengimo teisingumo, tinkamo veikimo ir, galiausiai, jos poveikio varikliui. Todėl geriausia patikrą atlikti profesionalioje tarnyboje. Tokios operacijos kaina sudaro nedidelę dalį galimų remonto išlaidų.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.