Koks automobilio parametras yra svarbiausias: rida ar pagaminimo metai? Daugelis žmonių mano, kad amžius, tačiau iš tikrųjų būtent kilometražas atspindi techninę ir išorinę automobilio būklę. Šiame straipsnyje pakalbėsime apie tai, kaip yra atsukama rida ir kaip patikrinti automobilio ridą prieš perkant.
Kas yra rida ir kodėl ji yra svarbiausia?
Bėgant metams automobilis susidėvi, net jei jis tiesiog stovi garaže, bet vis dėlto būtent rida yra pagrindinis bet kurio automobilio parametras, nes nuo jos priklauso visų agregatų ir mazgų būklė.
Nuvažiuota rida matuojama:
- kilometrais (daugumoje automobilių, įskaitant Europos ir Azijos automobilius);
- myliomis (Amerikos automobiliuose).
Į šį faktą svarbu atsižvelgti, kad nepirktumėte automobilio iš Valstijų su 100 tūkst. km rida, nes tai bus mylios. Jas reikėtų perskaičiuoti į kilometrus dauginant iš 1,609, kad sužinotumėte tikruosius skaičius.
Kas yra motovalandos?
Kitas veiksnys, į kurį svarbu atsižvelgti perkant automobilį, yra variklio darbo valandos. Šis parametras parodo, kiek tam tikras agregatas dirbo valandomis, minutėmis, sekundėmis. Jį galima patikrinti tik naudojant aukštos kokybės diagnostikos įrangą. Jis toks pat svarbus kaip ir rida.
Pavyzdys. Kartą man teko susidurti su 7 serijos BMW, kuriam reikėjo kapitalinio variklio remonto, kai rida buvo 70 000 kilometrų. Taip nutiko todėl, kad jis buvo pirktas vadovui ir dažniau nei įprastai stovėjo laukdamas viršininko. Bet kuris šiuolaikinis variklis, turbininis, net ir mažos ridos, nemėgsta stovėti dirbdamas tuščiąja eiga. Dėl to stipriai susidėvi. Toks automobilis su 70 tūkst. ridos faktiškai prilygsta automobiliui su 200-300 tūkst.
Kur rodoma rida?
Pagrindinė vieta, kurioje rodoma rida, yra automobilio odometras, esantis prietaisų skydelyje. Jie būna:
- mechaniniai (kai kabelis eina tiesiai iš ten, kur nuskaitomi šie rodmenys, pvz., iš dėžutės į pavarą);
- elektroniniai (gali būti prijungtas prie daugelio dalykų: prie kai kurių dėžėje esančių jutiklių, prie ABS jutiklių).
Sukimo ar ridos keitimo pėdsakus galima nustatyti esant bet kokiam odometrui, nes nusikaltimas visada palieka pėdsakus.
Būdai, kaip atsukti ridą
Dažnai mechaninio odometro rida sukama grąžtu, kuris pritvirtinamas prie laido, paliekamas įjungtas kelioms valandoms ir atsukama rida iki tam tikros vertės.
Elektroniniuose tai daroma naudojant specializuotą įrangą, kuri prijungiama atskirai prie bloko arba per OBD jungtį. Kai kuriuose automobiliuose, norint atsukti ridą, reikia nuimti prietaisų skydelį, pavyzdžiui, BMW. Dėl to turėtumėte atidžiai apžiūrėti šioje vietoje esančius varžtus ir veržles ir ieškoti įbrėžimų.
Tiesioginiai ženklai, kuriais galima patikrinti ridą. Kaip patikrinti automobilio ridą?
Yra tiesioginių ir netiesioginių įrodymų, kad sukčiaujama su nuvažiuotais kilometrais. Pirmiausia aptarsime akivaizdžius požymius.
Elektroninė diagnostika
Ar rida iškraipyta, ar ne, galite sužinoti diagnozavę automobilį ir nuėję į įvairius jo valdymo blokus, kuriuose rodoma rida ir variklio darbo valandos. Po to galite palyginti visus rodiklius ir padaryti išvadas apie tikrąją ridą.
Svarbu! Norint tiksliai nustatyti tikrąją automobilio ridą, reikia palyginti viską kartu: ir išorinės būklės, ir elektroninės diagnostikos rodiklius. Yra tik vienas būdas, kurį galima vertinti atskirai, neatsižvelgiant į kitus rodiklius.
Automobilio patikros paslaugos. Kaip patikrinti automobilio ridą internetu?
Vienas iš patikimiausių būdų sužinoti automobilio ridą – patikrinti jo istoriją. Tam galite naudotis įvairiomis tikrinimo paslaugomis, pavyzdžiui, „CarVertical“. Užsisakę joje ataskaitą, sužinosite pradinę ridą, avarijų skaičių ir automobiliui taikomus apribojimus, taip pat kitą svarbią informaciją prieš pirkdami, pavyzdžiui, ar automobilis buvo naudojamas taksi. Taip pat skaitykite: „Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical“.
Dokumentai
Kitas būdas sužinoti tikrąją ridą – peržiūrėti dokumentus.
Perkant automobilį iš salono, iš vagies ar net iš savininko, kuris nežino tikrosios ridos, verta įlipti į automobilį ir paieškoti dokumentų: pirštinių dėtuvėje, kišenėse ar po priekiniu skydeliu. Taip galite rasti dabartinio / ankstesnio savininko arba automobilių servisų saugomus įrašus, kuriuose, pavyzdžiui, tam tikrais metais, esant tam tikrai ridai, pakeista laiko grandinė.
Netiesioginiai atsuktos ridos požymiai
Norėdami nustatyti automobilio ridą pagal netiesioginius ženklus, turite lavinti akis. Šiuo tikslu svarbu išsirinkus tam tikrą modelį asmeniškai apžiūrėti keletą jo variantų rinkoje. Jei tokios galimybės nėra – išstudijuoti juos internete. Atkreipkite dėmesį į tai, kokia rida, kas šiuose konkrečiuose automobiliuose yra susidėvėję.
Svarbu! Šie duomenys bus vidutiniai. Tikroji būklė priklauso nuo to, kaip automobilis buvo naudojamas, kaip juo buvo rūpinamasi, ar kai kurie elementai buvo perdažyti, ar kai kurios dalys buvo perdažytos, ar ne.
Optika
Apžiūrą pradėkime nuo išorės būklės. Pagal optiką galima nustatyti ridą, tačiau tik tuo atveju, jei ji originali ir nebuvo pakeista.
Laikui bėgant priekiniai žibintai tampa matiniai su gelsvu atspalviu, nes beveik visų šiuolaikinių automobilių išorinis stiklas yra plastikinis. Jei jie atrodo švieži, atidžiau įsižiūrėkite, galbūt automobilis buvo patekęs į avariją, po kurios savininkas priekinius žibintus pakeitė naujais. Daugelio galinė optika nepraranda savo išvaizdos. Jei priešais jus važiuojantis automobilis su, pavyzdžiui, rasojančia optika, vadinasi, ji galimai nėra originali. Nors buvo automobilių, kuriems tas pats nutiko su originaliomis dalimis. Pasitikrinkite internete, kaip turėtų būti tam tikro modelio su panašia rida.
Automobilio priekis
Automobilio priekyje svarbu atkreipti dėmesį į įskilimus ir priekinį stiklą. Net jei automobilis važinėjo tik mieste, turėtų būti nemažai įskilimų, jei detalės nebuvo keičiamos. Tas pats pasakytina ir apie priekinį stiklą. Jei jis yra originalus, iki 100-150 tūkst. kilometrų ridos jį nudėvės net valytuvai. Tačiau viskas priklauso nuo gamintojo. Pavyzdžiui, europiečiams bus sunku nustatyti. Jų naudojamos medžiagos tiek salono viduje, tiek išorėje yra daug kokybiškesnės nei kitų gamintojų. Pas japonus, korėjiečius ar kinus viskas dėvisi greičiau.
Vairas
Kabinoje laukia daug netiesioginių ženklų. Pirmiausia tai vairas. Odinis susidėvi greičiau nei plastikinis. Plastikinis nusidėvės, išsitrins arba subyrės į gabalus tik nuvažiavus 200-250 tūkst. kilometrų. Jei vairas šviesus, jis pageltonuos tik maždaug iki to paties kilometražo. Jei vairas buvo naudojamas su dėklu, ridos nustatyti bus neįmanoma.
Pedalų blokas
Kitas automobilio viduje atliekamas patikrinimas – pedalų mazgas. Automatinėje pavarų dėžėje su laiku susidėvi dešinysis stabdžių pedalo kampas, ant kurio kaskart nuslysta koja, kai ji pajudinama nuo akceleratoriaus. Mechaninėje pavarų dėžėje panašiai nusidėvi sankabos pedalas. Pedalų guma paprastai yra labai atspari nusidėvėjimui, todėl nusidevėjimų automobilyje su 50 tūkst. kilometrų rida negali būti. Jie gali paslėpti ridą ir automobilyje, kurio ridos rodiklis yra 100 tūkst. km, keičiant šias dalis.
Vairuotojo sėdynė
Toliau pažvelkime į vairuotojo sėdynę. Sėdynėse su šonine atrama kairioji pagalvėlė ilgainiui susidėvi: iš pradžių sutrūkinėja viduje esantis putplastis, paskui plyšta oda arba audinys išorėje. Azijos šalių automobiliuose tai atsitiks jau 100-150 tūkst. Svarbu atsižvelgti į tai, kad kuo didesnis buvo vairuotojas, tuo greičiau ši dalis taps netinkama naudoti.
Šios dalies įlenkimai sėdynės viršuje taip pat rodys, kad įvyko avarija, kurios metu oro pagalvė iššovė. Tokiu atveju verta patikrinti, ar ji yra savo vietoje, ar ne.
Vairuotojo durys
Būtinai apžiūrėkite elektrinį langų bloką ir porankį. Jei rida artima 300 tūkst. km, ši dalis bus įspausta. Bloke esantys mygtukai greičiausiai nusitrina japoniškuose automobiliuose. Du iš šių rodiklių reikėtų apžiūrėti kartu.
Taip pat durelėse reikia atkreipti dėmesį į guminį sandariklį. Iki 100 tūkst. jis nebus keičiamas. Tada atsiras įbrėžimų. Jei jis pradėjo trūkinėti, tai rodo didžiulę ridą, išskyrus mechaninių pažeidimų atvejus. Žmogus gali ją nuplėšti žiemą atidarydamas užšalusias duris.
Prietaisų skydelis
Ant prietaisų skydelio dažnai montuojami įvairūs prietaisai, pavyzdžiui, telefonų laikikliai, navigatoriai taksi automobiliuose. Tokius automobilius visada ekploatuoja negailėstingai. Jei reikia ką nors prisukti: atsakiklį, radijo stotį – paprastai tai prisukama tiesiai į prietaisų skydelį savisriegiais varžtais. Nors pagrindinis automobilio indikatorius po taksi bus galinė dešinioji sėdynė, ant kurios visą laiką sėdi keleiviai.
Saugos diržas
Kitas parametras – saugos diržas. Norėdami patikrinti, ar jis nenusidėvėjęs, ištraukite jį iki galo. Taip pamatysite, kaip jis turėtų atrodyti beveik nepriekaištingos būklės. Sėdynės diržai bet kuriame automobilyje gaminami labai stiprūs, todėl jie ilgai dėvisi. Paprastai iki 100 tūkst. km ridos jis tik pradeda šiek tiek dėvėti kraštus. Nuvažiavus 100-200 tūkst. km jis jau pradeda deformuotis ir raukšlėtis. Po 200-250 tūkst. atsiranda deformacija, kai šonai labai susidėvi.
Tikrinant diržą svarbu patikrinti jo saugumą – pašokinėti, ar veikia įtempiklis.
Pavarų svirtis
Tada nukreipkite žvilgsnį į pavarų dėžės rankenėlę, į dešinėje esantį skydelį su klimato kontrolės sistema ir t. t. Čia svarbu atkreipti dėmesį į mygtukų nusidėvėjimą ir prietaisų skydelio, kuris kai kuriuose modeliuose po tam tikro laiko gali išlįsti iš griovelių, padėtį.
Kėbulo būklė
Laikui bėgant ant automobilio arkų gali pradėti matytis rūdys, kurios parodys tikrąją automobilio ridą. Tačiau šį rodiklį galima naudoti tik tuo atveju, jei detalė nebuvo dažyta.
Apynaujas automobilis. Kaip patikrinti automobilio ridą?
Dabar pakalbėkime apie šviežius 1-3 metų senumo automobilius.
Stabdžių diskai
Perkant naują automobilį verta atkreipti dėmesį į jo stabdžių diskus ir padangas. Stabdžių disko dar nereikėtų keisti, nes to reikia po antro ar trečio trinkelių komplekto. Jos keičiamos kas 10-20 tūkst. km, priklausomai nuo markės, modelio ir važiavimo būdo.
Pavyzdys. Jei šviežiame automobilyje, kurio rida 50 tūkst. km, matote nusidėvėjusius stabdžių diskus, vadinasi, viskas normalu. Jei jie buvo pakeisti, o rida nurodyta 10-20 tūkst. km, turėtumėte būti atsargūs. Žinoma, jie galėjo būti pakeisti, nes buvo sugadinti, įvažiavę į balą, kaip nors pažeisti. Vis dėlto tai netiesioginis ženklas, signalizuojantis, kad reikia nuodugniau patikrinti automobilį.
Padangos
Ką mums gali pasakyti padanga? Paprastai vasarinė padanga tarnauja tris ar keturis sezonus arba du, jei intensyviai vairuojate. Taigi, apžiūrėdami automobilį, turėtumėte atkreipti dėmesį į jos pagaminimo metus, ar ji yra iš salono.
Pavyzdys: Įsivaizduokime, kad turime 2019-2020 m. automobilį. Tais metais asmuo išvažiuoja iš automobilių salono. 2023 m. automobilis parduodamas. Pirkėjui reikia pažiūrėti į antspaudą, kuriame nurodyta pagaminimo savaitė ir metai. Ant šio automobilio gali būti 08-19, t. y. aštuntoji 2019 m. savaitė. Taigi, šiam automobiliui nėra nieko blogo, nebent padangos buvo pakeistos.
Variklio skyrius
Taip pat gali būti nusikaltimo pėdsakų po variklio dangčiu. Kaip juos rasti?
- Dažniausiai, kai alyvą keičia oficialus platintojas gerame servise, jis palieka ant vieno iš elementų pakabintą etiketę. Joje nurodoma, kokiai ridai esant buvo atliktas tas ar kitas keitimas. Ji gali kur nors nukristi, todėl turėtumėte atidžiai jos ieškoti.
- Panašiai atkreipkite dėmesį į akumuliatoriaus pagaminimo metus. Žinoma, jis galėjo būti pakeistas naujesniu. Taigi į visus veiksnius reikia žiūrėti kartu. Jei padangos šviežios, kaip ir akumuliatorius, ant odometro 30-40 tūkst. ridos, bet stabdžių diskai ir padangos pakeistos, o paskirstymo diržas yra šviežias, rida tikriausiai artimesnė 100-150 tūkst.
- Kitas parametras – išsiplėtimo bakelis, ypač jo švara. Esant didelei ridai arba alyvai pradėjus maišytis su antifrizu, jis tampa nešvarus arba tamsus.
- Atkreipkite dėmesį į įvairius užrašus po variklio dangčiu, kurie užrašyti tarsi neištrinamu žymekliu. Tai dažniausiai rodo, kad elementas buvo pirktas iš šroto. Šiuose užrašuose galima rasti ir netiesioginių požymių: kažkur nurodyta ne pačios detalės pagaminimo, o išmontavimo data.
- Ant priekinių žibintų visada būna gamybinė lentelė, kuri gali neatitikti automobilio. Vadinasi, ji buvo pakeista arba automobilis yra senesnis.
Kaip elgtis parduodant automobilį?
Jūsų transporto priemonė turėtų būti prižiūrima taip, kad parduodami ją galėtumėte įrodyti pateiktų duomenų tikrumą. Šiuo tikslu tai yra privaloma:
- Registruokite, ką ir kada pakeitėte automobilyje;
- Rinkite visus pirkimo užsakymus;
- Fotografuokite kvitus, nes laikui bėgant jie išbluks.
Pavyzdys. Naudodami automobilį turite sugedusį variklio valdymo bloką, t. y. automobilio smegenis, ir perkate jas iš metalo laužo supirktuvės. Jūsų automobilis buvo nuvažiavęs 120 000 kilometrų, o šios smegenys turi 200 000 kilometrų. Kai jas įdėsite, kilometražas odometre pasikeis į viršų. Po to galbūt norėsite pakoreguoti prietaiso rodmenis. Prieš tai geriau šį procesą užfiksuoti nuotraukoje arba vaizdo įraše, kad galėtumėte perduoti duomenis kitam savininkui.
Būtent tai turėtumėte daryti iš kartos į kartą: rinkti visus automobilio dokumentus. Jei to nepadarėte, savo žodžių teisingumą galite įrodyti naudodamiesi „CarVertical“ ataskaita.
Trumpai
- Rida yra pagrindinis naudotų automobilių rodiklis, nes pagal ją nustatoma visų agregatų ir mazgų būklė.
- Ją rodo odometras, esantis prietaisų skydelyje.
- Elektroninės diagnostikos neatitikimai, pagal dokumentus ar paslaugas patikrinti automobilį – tiesioginiai įrodymai, kad rida susukta.
- Netiesioginių požymių reikėtų ieškoti kartu, apžiūrint automobilio išvaizdą, po variklio dangčiu ir salono apdailą.
- Palyginti naujų automobilių rida taip pat gali būti atsukama, todėl perkant verta pažvelgti po variklio dangčiu, patikrinti stabdžių diskus ir padangas.
- Tiksliausias būdas sužinoti tikrąją ridą – patikrinti automobilį naudojantis specialiomis paslaugomis, pavyzdžiui, „CarVertical“.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.