• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip važiuoti per duobę? Daugelis vairuotojų daro pagrindinę klaidą

pagal Andžej Biaigo
2024.04.29, 18:34
Patarimai
A A
0
duobe automobilis kaip vaziuoti per duobe

Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vairuotojas, pamatęs didesnę duobę kelyje, kurios negali išvengti, refleksyviai stabdys, kad sumažintų nemalonių pasekmių riziką. Lygiai tas pats atsitinka, kai netyčia praleidžiate greičio kalnelį. Tačiau tam tikromis aplinkybėmis geriau elgtis visiškai priešingai.

Prisipažįstu, kad straipsnio idėja ne mano, bet ji paremta „Renault“ saugaus vairavimo mokyklos pranešimu spaudai. Tekste pateikiama gerų patarimų, kaip įveikti duobes važiuojamojoje kelio dalyje:

„Visų pirma, artėdami prie duobės kiek įmanoma sulėtinkite greitį, o prieš pat duobę – nuimkite koją nuo stabdžių. Taip sumažinsite spaudimą automobilio priekiui. Stabdant, jei priekiniai amortizatoriai yra išlinkę, jie neatlieka savo darbo, o smūgio energija perduodama pakabai ir automobilio ratams. Taip pat pravartu nuspausti sankabą, kad pavarų dėžė ar variklis būtų apsaugoti nuo smūgio energijos.“

Nusprendžiau šiek tiek papildyti šį patarimą. Deja, būna atvejų, kai nebėra laiko stabdyti, bet mes vis tiek stabdome, nes toks yra mūsų natūralus refleksas. Taip elgdamiesi gadiname automobilio pakabą, galime pažeisti po varikliu esantį gaubtą arba priekinį bamperį, nes stabdymo metu jis priartėja prie kelio dangos. Tačiau yra ir daugiau.

Stabdant ant didelių nelygumų stabdžių sistema patiria didelę perkrovą. Neretai pasigirsta labai garsus trakštelėjimas, kurį nepatyręs vairuotojas supranta kaip važiuoklės detalės lūžimą. Jį taip pat pajusite ant vairo. Kodėl?

Tai ABS sistemos poveikis. Stabdant sistema stabdymo jėgą didina ir mažina nuosekliai, o ABS modulis „ieško“ didžiausio sukibimo su kelio danga. Kai ratas sukasi per mažu greičiu, palyginti su važiavimo greičiu, sistema atpažįsta tai kaip slydimą ir sumažina slėgį stabdžių sistemoje. Kai jis sumažėja, slėgis vėl padidinamas tiek, kiek įmanoma, kad vėl pasiektų tašką, kuriame slėgis turi būti sumažintas. Tokiu būdu vairuotojas pasiekia maksimalų sistemos efektyvumą, o slėgio mažėjimas ir didėjimas jaučiamas kaip stabdžių pedalo džeržgimas.

Tačiau būna situacijų, pavyzdžiui, tiesiog įvažiavus į duobę, kurių ABS sistema nenumato. Dažnai įvažiavus į duobę laikinai visiškai trūksta sukibimo, o tai reiškia, kad tuo metu atitinkamas ratas apskritai neturėtų stabdyti. Tačiau taip nėra, ir sekundės daliai ratas užsiblokuoja.

Skaitykite  Ar teisingai naudojate automatinę pavarų dėžę?

Išvažiavus iš duobės ratas atsitrenkia į prigludusį gruntą ir akimirksniu atsilaisvina, tačiau tą akimirką, kai užblokuotas ratas liečiasi su keliu, pasigirsta garsus trakštelėjimas. Nemalonu ne tik vairuotojui, bet ir stabdžiams, pakabai ir net padangai.

Užuot stabdę, greitinkite

Jei įmanoma, visada sulėtinkite greitį prieš didelę duobę ar kelis nelygumus, tačiau tai ne visada pavyksta. Jei pavyksta, prieš pat kliūtį reikia atleisti stabdžių pedalą.

Kita vertus, kai stabdyti jau per vėlu, geriausia apskritai vengti stabdymo. Ypač jei nepastebėjote greičio kalnelio, kuris stabdančiam automobiliui gali būti pavojingesnis nei duobė. Stabdydami neturėtumėte leisti sau važiuoti per greičio kalnelį arba įvažiuoti į didelę duobę. Tačiau tokį refleksą suvaldyti nėra lengva.

Kur kas geriau tiesiog pagreitinti – tai bene vienintelė situacija, kai stabdžių pedalą verta painioti su akceleratoriaus pedalu. Žinoma, taip elkitės tik tuo atveju, jei už duobės ar slenksčio yra pakankamai vietos ir nedidelis greičio padidinimas nesukels pavojaus eismo saugumui. Kodėl taip yra geriau?

Gerai, kad greitėjant automobilio priekis atpalaiduojamas, t. y. sumažėja priekinei pakabai tenkanti apkrova. Jei greitėjimas yra pakankamai stiprus, pavyzdžiui, dėl palyginti nedidelio greičio, priekinė dalis gali net šiek tiek pakilti. Tai leis transporto priemonei saugiau įveikti kelyje esančią kliūtį. Dėl galinės ašies nerimauti nereikėtų, nes ten paprastai pažeidimų neatsiranda, be to, ji turi patvaresnę pakabą.

Apskritai vertėtų pagalvoti apie fizikines automobilio savybes važiuojant su nelygumais. Jei posūkyje matote gilią duobę, taip pat gerai jos išvengti, bet jei tai neįmanoma, geriau į ją įvažiuoti ratais, esančiais posūkio vidinėje pusėje, nes jie yra palengvinti. Jei tai įmanoma, netgi pravartu kuo labiau ištiesinti vairą tam momentui, kai įvažiuosite į duobę. Lenkime geriau nestabdyti ant iškilimų, bet taip pat ir neagresyvinti.

Žymos: duobės keliuosevairavimas
Dalintis475DalintisSiųstiDalintis83

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.