• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Neklausykite gamintojo. Štai kada tikrai reikia keisti alyvą

pagal Andžej Biaigo
2024.03.17, 12:09
Patarimai
A A
0
variklis alyva variklio alyvos keitimas kada keisti alyva tepalu keitimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugeliui vairuotojų kyla klausimas, kas kiek laiko reikia keisti tepalus. Gali atrodyti, kad atsakymas į šį klausimą yra paprastas ir aiškus: „Kaip rekomenduoja gamintojas“. Deja, tai ne visada yra naudingiausias ir sveikiausias variantas mūsų automobiliui.

Šiandien automobilių gamintojai rekomenduoja daug ilgesnius alyvos keitimo intervalus nei vos prieš dešimtmetį. Teoriškai tai suprantama, nes tiek automobilių komponentai, tiek jiems skirti tepalai skiriasi nuo anksčiau naudotų. Ar todėl galime sau leisti keisti alyvą rečiau, taip sutaupydami laiko ir pinigų? Atsakymas į šį klausimą nėra vienareikšmis.

Transporto priemonės savininko vadove pateikta informacija apie ridą, po kurios reikėtų keisti alyvą, yra tik nuoroda į didžiausią vertę, kurios nereikėtų viršyti, jei norime išlaikyti automobilio garantiją. Tai yra didžiausia vertė, apskaičiuota optimaliomis laboratorinėmis eksploatavimo sąlygomis. Deja, realios mūsų automobilio eksploatavimo sąlygos paprastai gerokai skiriasi nuo laboratorinių.

Norėdami geriau tai iliustruoti, palyginkime 15 000 km, nuvažiuotų miesto spūstyse, ir tą pačią ridą, nuvažiuotą tolimose kelionėse. Pirmuoju atveju variklio darbo valandų skaičius bus daug didesnis nei antruoju, o tai neabejotinai turės įtakos tepalo sąnaudoms. Todėl, norėdami užtikrinti optimalų komponentų tepimą, turėtume daryti prielaidą, kad kiekvienu iš šių atvejų bus taikomi skirtingi tepalo keitimo scenarijai.

Daugelis gamintojų aiškiai nurodo, kad alyvos keitimą reikėtų paankstinti, jei eksploatacija sudėtinga, pavyzdžiui, važiuojant greitkeliu dideliu greičiu, spūstyse ar traukiant priekabą.

Daugelyje šiuolaikinių automobilių yra sistemų, kurios stebi, kaip eksploatuojama transporto priemonė ir kaip tai veikia alyvos būklę. Pagal eksploatavimo sąlygas kompiuteris gali įvertinti, ar alyva jau tinkama keisti, ir informuoti mus apie būtinybę apsilankyti autoservise. Jei eksploatacijos sąlygos buvo sudėtingos, toks pranešimas borto kompiuterio ekrane gali pasirodyti gerokai anksčiau nei gamintojo rekomenduojamas intervalas. Tokiu atveju geriausias sprendimas – kuo greičiau pakeisti alyvą.

Deja, alyvos kokybės stebėjimo ir vairuotojo informavimo apie apsilankymą servise sistemos dar nėra standartinės rinkoje. Tai prieštarauja gamintojų rekomenduojamiems ilgiems alyvos keitimo intervalams. Praktikoje daugelis nežinančių naudotojų, nuvažiavę 30 000 km sudėtingomis sąlygomis su ta pačia alyva, apsilanko servise, kaip rekomenduojama instrukcijose. Toks elgesys ilgainiui gali neigiamai paveikti sudedamųjų dalių, kurioms reikia tinkamo tepimo, būklę.

Skaitykite  Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Taigi kodėl tokios didelės vertės, jei 30 000 km be alyvos keitimo daugeliu atvejų varikliui naudos neduoda? Atsakymas paprastas – tai susiję su ekologija ir ekonomija. Mažesnis alyvos keitimo skaičius reiškia mažesnę taršą, taigi ir galimybę gamintojams pasigirti, kad rūpinasi aplinka, taip pat mažesnes transporto priemonės eksploatavimo išlaidas, skatinančias klientus.

Padidinus intervalą nuo 15 iki 30 000 km, reikia dvigubai mažiau apsilankymų servise. Žvelgiant iš individualaus naudotojo perspektyvos, tai nėra labai svarbu, tačiau automobilių parkams, kurie atsižvelgia į visas transporto priemonės sąnaudas, tai gali turėti įtakos sprendimui pasirinkti konkretų modelį.

Taigi, jei norime, galime dažniau keisti alyvą?

Žinoma, kad taip. Jei norite, kad jūsų automobilis būtų geros būklės ir juo važinėtumėte kuo ilgiau, verta sutrumpinti gamintojo rekomenduojamus intervalus. Dar neteko sutikti nė vieno įgaliotojo remontininko, kuris prieštarautų tokiam požiūriui. Pirma, daugeliui autoservisų tai reiškia, kad jie dažniau uždirba. Antra, dauguma mechanikų sutinka, kad alyvos keitimas kas 10 000-15 000 km vietoj rekomenduojamų 20 000-30 000 km yra naudingas varikliui ir gali padėti išvengti didesnių išlaidų ateityje.

Žymos: alyvavariklio alyvavariklis
Dalintis369DalintisSiųstiDalintis65

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.