Padangų ar ratų keitimas yra įprasta procedūra daugumai vairuotojų. Tačiau dėl šio darbo rutiniškumo kartais gali būti nepastebėti smulkūs dalykai, o tai gali sukelti paslėptas klaidas, kurios vėliau gali tapti rimtomis avarijomis ir brangiai kainuojančiais remontais. Štai aštuonios dažniausiai pasitaikančios klaidos, kurių reikia saugotis keičiant padangas.
Neteisingas domkrato padėties nustatymas
Jei mechanikas domkratą pastato neteisingai, gali būti pažeistos minkštos automobilio apačios dalys. Nors pažeidimai gali būti nematomi iš karto, laikui bėgant jie gali sukelti rūdijimą ir brangius kėbulo remonto darbus. Visada įsitikinkite, kad domkratas yra pastatytas gamintojo rekomenduojamose kėlimo vietose.
Sulūžę arba pernelyg priveržti ratų varžtai
Varžtai arba kaiščiai gali sulūžti dėl pernelyg stipraus priveržimo arba korozijos. Per stipriai priveržti arba per silpnai priveržti varžtai yra pavojingi: per didelė jėga gali sulaužyti varžtus važiuojant, o silpnai priveržti varžtai gali sukelti ratų atsikabinimą. Visada patikrinkite, ar sukimo momentas yra tinkamas, naudodami sukimo momento raktą.
Padangų slėgio jutiklių (TPMS) pažeidimai
Netinkamas elgesys montuojant padangas gali sugadinti padangų slėgio stebėjimo sistemą. Net nedidelės klaidos gali vėliau sukelti jutiklio gedimą, o tai gali kainuoti brangiai. Užtikrinkite, kad technikai elgtųsi su ratais atsargiai ir žinotų jutiklio vietą.
Nesubalansuoti ratai
Netinkamas ratų balansavimas sukelia vairo vibraciją važiuojant dideliu greičiu. Tai gali būti dėl nešvarių ratų, netinkamo svorio paskirstymo arba senų balansavimo svarelių nepanaikinimo. Visada užtikrinkite, kad ratai būtų tinkamai nuvalyti ir tiksliai subalansuoti.
Pažeisti padangos kraštai
Netinkama montavimo technika gali suplėšyti padangos kraštą, ypač žemo profilio padangose. Paslėpti krašto pažeidimai gali sukelti laipsnišką oro nuotėkį arba staigų padangos sprogimą. Patyrę mechanikai montavimo metu visada turi atidžiai patikrinti padangos kraštą.
Netinkama padangos kryptis
Kryptinės padangos turi būti montuojamos pagal nurodytą sukimosi kryptį. Netinkamas montavimas pablogina vairavimo ir stabdymo savybes. Visada patikrinkite rodyklę ant padangos šono, kad įsitikintumėte, jog montavimas yra teisingas.
Netinkami varžtai arba veržlės
Keisdami plieninius ratlankius į lengvuosius, netinkamų varžtų arba veržlių naudojimas gali sugadinti ratlankio stebulę arba sukelti nesaugų ratlankio montavimą. Įsitikinkite, kad kiekvienam ratlankio tipui naudojami tinkamo tipo ir dydžio tvirtinimo elementai.
Padangų padėčių nepažymėjimas
Pašalintų padangų pažymėjimas (pvz., priekinė kairė, galinė dešinė) yra svarbus tinkamam padangų sukimui. Šio veiksmo nepagavimas gali sukelti nevienodą nusidėvėjimą ir sutrumpinti padangų tarnavimo laiką. Tinkamas sukimas padeda prailginti visų keturių padangų tarnavimo laiką.
Paskutiniai patarimai, kaip apsaugoti savo automobilį
Norėdami išvengti šių brangių klaidų, keisdami padangas visada būkite atidūs. Rinkitės patikimas dirbtuves, patikrinkite, ar naudojami dinamometriniai rakteliai, ir užtikrinkite, kad TPMS jutikliai būtų tvarkomi atsargiai ir subalansuoti. Jūsų budrumas šiandien gali sutaupyti nemažai išlaidų rytoj.
Ar kada nors susidūrėte su problemomis po padangų keitimo? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!