Degalų papildymas iki pat kamščio – tai įprotis, išlikęs prieš daugelį metų, kai benzino buvo galima įsigyti ne visur ir degalų kainų skirtumas buvo svarbus. Vis dėlto daugelis vairuotojų tai daro. Kodėl? Ir ką tai gali lemti?
Komunizmo laikais buvo įprasta pilstyti iki pat kamščio. Pats prisimenu, kaip su tėvu laukėme ilgoje eilėje prie vienintelės rajone degalinės.
Šiuo metu degalinių yra tiek daug, kad nereikėtų nerimauti dėl ilgų eilių (nebent, pavyzdžiui, sezono metu esate pajūryje ir grįžtant pritrūksite degalų). Tačiau daugelis vairuotojų vis dar pildo degalus iki pat kamščio. Ir tam yra net pateisinimas.
Na, degalų pylimas greitkelyje yra „finansinis nusikaltimas“. Kai degalų kaina yra šiek tiek didesnė nei degalinėje netoli gyvenamosios vietos, o maršrutas daugiausia driekiasi greitkeliu, prieš kelionę kyla pagunda įsipilti degalų iki pat kamščio. Vien tam, kad nereikėtų piltis per brangių degalų.
Iki pirmo atšovimo
Standartinis degalų papildymas atliekamas iki vadinamojo pirmo atšovimo. Pati degalų papildymo įranga nustoja pilti degalus, kai dėl didelio slėgio, veikiančio pistoleto antgalį, jis išsijungia. Žinoma, degalų vis dar galima pildyti iki antrojo ar trečiojo šuolio, nes pirmasis šuolis daugiausia įvyko dėl to, kad degalai pradėjo putoti, o ne pripildė baką.
Iš esmės toks degalų papildymas niekaip nekenkia, nes kol pistoletas iki galo įkištas į degalų piltuvą, negalima nieko perpilti. Taigi netiesa, kad degalų galima pildyti tik iki pirmo atšovimo. Galite „atšauti“ dešimt kartų ir nieko blogo nenutiks.
Degalų papildymas iki pat kamščio
Užpildymas iki pat kamščio yra dar blogesnis. Čia jau kalbame apie situaciją, kai nuimame pistoletą nuo degalų bako ir pilame kaip iš laistytuvo. Lėtai, kol degalų lygis pasieks kamštį. Kas atsitinka tada?
Taip užpildoma visa dizainerio numatyta erdvė, skirta degalams, taip pat dujoms. Tai ir oras, ir degalų garai. Nepamirškite, kad kylant temperatūrai degalai gali išskirti daug garų.
Tai galite patikrinti įpilę degalų į kanistrą (ne pilną) ir palikę kanistrą karštoje patalpoje. Garantuoju, kad atsukus dangtelį kanistras išsipūs ir skleis garsą, panašų į gazuoto gėrimo atidarymo garsą. Tas pats atsitinka ir degalų bake, kai keliaujate per karščius.
Todėl tam tikra vieta bake ir degalų bake turėtų likti tuščia. Tačiau būkite ramūs – niekas nesprogs ir degalų bakas neišsipūs. Kai pilate iki pat dangtelio, gali atsitikti taip, kad degalai užlies degalų garų sugėriklį, konkrečiai – filtrą. Jei jis užliejamas pakartotinai, automobilyje gali būti jaučiamas degalų kvapas, o pats garų sugėriklis bus tinkamas keisti.
Mažiau svarbus yra degalų perpylimo arba ventiliacijos sistemos užpylimas. Čia neretai kalbama apie galimą tiekimo (įpurškimo) sistemos gedimą, tačiau man sunku įsivaizduoti bet kokį ryšį. Degalų slėgį reguliuoja įvairios įpurškimo sistemos dalys, ir net didelis jo padidėjimas bake neturi jokios įtakos tolesniems degalų kelio etapams nuo bako iki purkštukų.
Nepaisant to, nesveika užpildyti automobilį iki pat kamščio. Retkarčiais, bet ne per daug, galite įpilti daugiau degalų, užpildydami beveik visą degalų tiekimo į baką vamzdžio erdvę. Nieko blogo neatsitiks, jei iš karto išvažiuosite į kelią.