• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 17 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl negalima sustoti, kai užsidega ši lemputė prietaisų skydelyje?

pagal Andžej Biaigo
2025.03.18, 9:30
Patarimai
A A
0
uzsikimses-dpf-filtras
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikinėse transporto priemonėse įrengta daug įspėjamųjų lempučių, kurios padeda vairuotojams stebėti svarbiausių automobilio komponentų būklę. Kai kurie signalai, ypač raudoni, reiškia tiesioginį pavojų ir reikalauja, kad vairuotojas sustotų, kiti signalai skirti tam tikriems vairuotojo veiksmams. Viena iš labiausiai nesuprantamų įspėjamųjų lempučių yra DPF (dyzelino kietųjų dalelių filtro) indikatorius, kuris pasirodo, kai filtrą reikia regeneruoti. Priešingai intuicijai, sustoti užsidegus šiai lemputei yra klaidingas sprendimas.

Draudimas per kelias minutes – sužinokite, kiek kainuoja privalomasis draudimas.

Kas yra dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF)?

Dyzelino kietųjų dalelių filtras (DPF) yra labai svarbi šiuolaikinių dyzelinių variklių sudedamoji dalis. Jo paskirtis – sulaikyti kenksmingas kietąsias daleles (suodžius ir pelenus), susidarančias degimo metu. Filtras neleidžia šiems teršalams patekti į atmosferą ir padeda laikytis griežtų aplinkosaugos reikalavimų.

dpf-valymas-chemija-tiesiai-i-filtra
DPF filtro valymas su chemijos pagalba

Laikui bėgant filtras užsikemša susikaupusiais suodžiais. Kad filtras visiškai neužsikimštų, DPF sistema inicijuoja regeneraciją – procesą, kurio metu aukštoje temperatūroje sudeginamos įstrigusios dalelės, paverčiant jas nekenksmingomis dujomis. Būtent čia pradeda veikti įspėjamoji lemputė.

Ką daryti, kai užsidega DPF lemputė?

Daugelis vairuotojų mano, kad geltona arba oranžinė įspėjamoji lemputė reiškia, jog reikia nedelsiant sustabdyti transporto priemonę, kad ji nebūtų sugadinta. Tačiau, užsidegus DPF įspėjamajai lemputei, sustoti yra blogiausia, ką galite padaryti.

Kai užsidega DPF lemputė, tai signalizuoja, kad filtras aktyviai bando sudeginti susikaupusius suodžius pasyviai arba aktyviai regeneruodamas. Norėdami padėti šiam procesui, vairuotojai turėtų:

  • Toliau važiuoti pastoviu greičiu (pageidautina didesniu nei 60 km/h arba 37 mylių per valandą greičiu).
  • Laikyti variklį įjungtą didesniu sūkių dažniu (geriausia – didesniu nei 2 000 sūkių per minutę).
  • Venkite trumpų kelionių ir dažnų sustojimų, nes jie nutraukia regeneraciją.
automobilio-variklio-apsukos-ir-kuro-lygis-bake
DPF filtras mėgsta įšilti. Nevažiuokite per lėtai – filtro problemų nebus

Atlikus šiuos veiksmus, filtras pasiekia reikiamą temperatūrą, kad efektyviai sudegintų suodžius. Po sėkmingo regeneravimo įspėjamoji lemputė turėtų išsijungti.

Kas atsitiks, jei ignoruosite arba nutrauksite DPF regeneravimą?

Jei vairuotojas sustabdo transporto priemonę arba dažnai nutraukia regeneracijos procesą, DPF filtras gali neišsivalyti, todėl filtras gali užsikimšti. Visiškai užsikimšęs DPF filtras gali sukelti:

  • Sumažėjusį variklio našumą
  • Didesnės degalų sąnaudos
  • Variklis įsijungia į neveikiantį režimą, kuris riboja variklio galią
  • Brangiai kainuojantį remontą ar net būtinybę visiškai pakeisti DPF filtrą.
Skaitykite  Mechaninė ar automatinė transmisija: kuo skiriasi jų tepalai?

Kai kuriais atvejais, jei filtras pernelyg užsikimšęs, gali prireikti rankinio arba priverstinio regeneravimo remonto dirbtuvėse, o tai gali brangiai kainuoti.

Ką daryti, jei DPF lemputė lieka įjungta?

Jei važiuojant didesniu greičiu kurį laiką DPF lemputė lieka įjungta, tai gali reikšti, kad filtras yra labai užsikimšęs ir savaiminė regeneracija nebeįmanoma. Tokiu atveju būtina apsilankyti pas mechaniką, kad būtų atliktas priverstinis regeneravimas arba apžiūrėta, ar nėra galimų pažeidimų.

Kai kuriose transporto priemonėse nėra specialios DPF įspėjamosios lemputės, tačiau vairuotojai ją gali pastebėti:

  • Didesnės degalų sąnaudos
  • Neįprastus variklio garsus
  • Sūkių dažnio pokyčius tuščiąja eiga

Tai gali būti požymiai, kad regeneracija vyksta vairuotojui nežinant.

Nors įspėjamosios lemputės dažnai signalizuoja apie mechanines problemas, dėl kurių reikia nedelsiant imtis veiksmų, DPF lemputė yra išimtis. Užuot sustoję, vairuotojai turėtų toliau važiuoti didesniu greičiu, kad regeneracijos procesas būtų baigtas. Šios lemputės ignoravimas arba dažnas regeneracijos nutraukimas gali lemti brangiai kainuojantį remontą ir prastesnį automobilio veikimą.

Jei įspėjamoji lemputė užsidega ir toliau, kreipkitės į specialistus, kad išvengtumėte ilgalaikės žalos dyzeliniam varikliui. Suprasdami, kaip veikia DPF sistema, vairuotojai gali išlaikyti optimalų našumą ir išvengti nereikalingų gedimų bei išlaidų.

Žymos: dpf filtrasdpf regeneracijaužsikimšęs dpf filtras
Dalintis7DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest


Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Blogiausias BMW variklis istorijoje: kodėl N47 reikia vengti

TOP 10 naudotų automobilių, kurie geriausiai išlaiko vertę 2025 m.

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Populiariausi hibridiniai automobiliai 2025 metais – kurie verti dėmesio?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz