• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl padangos dėvisi netolygiai? Ką su tuo galima padaryti?

pagal Andžej Biaigo
2024.05.25, 12:00
Patarimai
A A
0
naudotos padangos naudota padanga
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Atskirų transporto priemonės padangų nusidėvėjimo greitis ne visada yra vienodas. Tai gali būti visiškai natūralu, tačiau dažnai tai yra ir gedimo požymis. Todėl naudinga žinoti, kodėl padangos dėvisi netolygiai.

Progresyvus padangų dilimo procesas yra neatsiejamas nuo jų naudojimo. Juk padanga, norėdama užtikrinti gerą sukibimą su keliu, turi stipriai į jį įsirėžti. Tai retas atvejis, kad nusidėvėjimo norma padangų ant abiejų ašių yra tas pats: kad net iš nusidėvėjimo normos, automobilių gamintojai dažnai rekomenduoja savininko vadovas, kad padangos būtų sukeičiamos tarp ašių. Tai įmanoma tik tuo atveju, jei priekinės ir galinės ašies padangos yra vienodo dydžio.

Kodėl padangos dėvisi netolygiai?

Pagrindinis veiksnys, lemiantis netolygų padangų nusidėvėjimą, yra ratus veikiančios jėgos. Neretai priekinėms padangoms tenka variklio svoris, nes joms tenka didžioji dalis stabdymo jėgos ir galios perdavimo. Jei automobilis varomas galiniais arba keturiais ratais – priekinių ir galinių padangų nusidėvėjimo greitis bus tolygesnis. Žinoma, tai daroma darant prielaidą, kad vairuotojas nenaudoja automobilio agresyviai – akivaizdu, kad dažnas ratų sukimasis turės įtakos padangų nusidėvėjimui. Galinguose automobiliuose, net jei vairuotojas nespaudžia gazo, varomosios ašies padangos gali dėvėti greičiau nei kitos poros – tai ypač pastebima elektromobiliuose, kai vienai jų ašiai tenka kovoti su dideliu sukimo momentu.

nusidevejusios padangos padangu dulkes

Jei visas padangos protektoriaus paviršius dėvisi tolygiai, galima daryti prielaidą, kad taip nutiko dėl naudojimo sąlygų ir vairavimo stiliaus. Jei, pavyzdžiui, nusidėvėjęs tik centrinis arba šoninis ašies protektorius, arba jei kairė ašies padanga nusidėvėjusi daug labiau nei dešinė, verta susitarti dėl techninės apžiūros.

Prieš tai turėtume pradėti nuo slėgio padangose patikrinimo ir atsakyti į klausimą, ar turime įprotį jį tikrinti. Per didelis slėgis lemia pernelyg didelį protektoriaus vidurio nusidėvėjimą. Dėl per mažo slėgio labiau dėvisi protektoriaus kraštai.

Netinkama pakabos geometrija taip pat lemia netolygų padangų nusidėvėjimą. Dėl neteisingo suvedimo padangos labiau dėvisi vidiniuose arba išoriniuose kraštuose. Panašų poveikį gali sukelti ir neteisingai suderintas ratų kampas.

padangos protektoriaus gylio matavimas padangos protektorius padangos protektoriaus gylis
Protektoriaus gylio matavimas

Be to, žaidimas pakabos ir vairo sistemoje, taip pat neteisingai subalansuoti ratai gali sukelti nevienodą dėvėjimąsi arba vadinamąjį „chunkingą“. Automobilių be ABS (arba su sugedusia ABS) naudotojai turėtų nepamiršti, kad net vienkartinis stabdymas užblokuotais ratais gali sukelti protektoriaus nusidėvėjimą, dėl kurio važiuojant atsiranda vibracija. Tokį pat poveikį gali turėti ir bandymai pasukti su rankiniu stabdžiu.

Skaitykite  Ar žinai, kaip teisingai naudoti automobilio kondicionierių?

Jei mūsų automobilio priekinė ir galinė ašis turi skirtingus padangų modelius, verta turėti omenyje, kad jų dėvėjimosi greitis gali skirtis. Kiekvienas gamintojas naudoja skirtingus mišinius, o nusidėvėjimo greitis priklauso net nuo padangos modelio – paprastai kuo sportiškesnė padanga, tuo ji tarnauja trumpiau.

Žymos: padangos
Dalintis47DalintisSiųstiDalintis8

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.