Šią paprastą klaidą daro daugelis vairuotojų. Jie nesuvokia, koks tai žalingas įprotis, kuris priveda prie brangaus remonto.
Automobilio vairavimas laikant koją ant sankabos pedalo arba jo spaudimas sustojus prie šviesoforo – tai klaidų, kurias lemia tinginystė, vairavimo pamokų metu įgyti blogi įpročiai arba tiesiog nepastebėtos klaidos, pavyzdžiai. Šie blogi įpročiai padaro daugiau žalos, nei manote, nes dėl jų sugadinama sankaba ir brangiai kainuoja remontas.
Įprastomis sąlygomis sankaba gali efektyviai veikti maždaug 100 000 km, kol pradės dėvėtis. Tačiau daugelis vairuotojų ignoruoja pirmuosius sankabos nusidėvėjimo požymius, todėl problema atpažįstama per vėlai. Kiek laiko sankaba tarnaus, daugiausia priklauso nuo to, kaip vairuojate.
Vokietijos organizacijos TÜV SÜD, kuri specializuojasi patikrinimų ir techninių bandymų srityje, specialistas Karstenas Graefas pabrėžia, kad sustojus prie raudono šviesoforo paspaudus sankabos pedalą ir taip nutraukus galios srautą į variklį, be reikalo dėvisi sankaba ir jos sudedamosios dalys, pvz., slėgio guolis.
Kai nuspaudžiamas sankabos pedalas, komponentai patiria didesnį spaudimą, aiškina „ProfiAuto“ ekspertas Adamas Lehnortas. Tačiau jis pastebi įdomų ryšį ir nuramina vairuotojus.
Problema ta, kad, vertinant visą sankabos mazgą per jo eksploatavimo laikotarpį, šios vertės yra tokios nereikšmingos, kad nereikėtų taip jaudintis dėl to, ar sankabos pedalas nuspaustas stovint, ar ne.
Adamas Lehnortas
Didžiausią pavojų sankabai kelia kitas elgesys.
Neabejotinai sankabos būklei didesnę įtaką daro važiavimas vadinamąja pusiau sankaba, kojos laikymas pasiruošus arba sankabos šaudymas, t. y. variklio užvedimas iki aukštų apsukų ir greitas sankabos pedalo atleidimas.
praneša Lehnortas
Kaip sužinoti, ar sugadinote sankabą?
Pastebėjus, kad vairuojant kairė koja dažnai remiasi į sankabos pedalą, verta atkreipti dėmesį į garsus, sklindančius iš transmisijos. Dėl sankabos, kuri dažnai būna sujungta su slėgio guoliu, kyla sankabos garsai, ypač girdimi perjungiant pavaras. Jei šiuos garsus galite išskirti veikiančio variklio fone, tai gali būti nerimą keliantis signalas. Remontas, kai reikia atskirti variklį nuo pavarų dėžės, gali brangiai kainuoti.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.