Kaip sužinoti, ar variklis geras? Kai kurie žmonės vadovaujasi kitų rekomendacijomis, tačiau vėliau realybė patvirtina, kad tai ne visada yra geras sprendimas. Sužinokite, į ką reikėtų atsižvelgti. Populiarūs paslydimai, kuriuos po mikroskopu paėmė ekspertai.
Tarptautiniame „Metų variklio“ konkurse reguliariai renkami geriausi ir blogiausi varikliai. Deja, kartais tie, kurie patenka į vadinamuosius aukščiausius reitingus, vėliau pasirodo esą šaunuoliai ir labai greitai žlunga.
Į ką atkreipti dėmesį renkantis variklį? Nors jie pateko į „topą“, ne visi pasiteisino
Pirmasis konkursas įvyko 1999 m. ir nuo pat pradžių sulaukė didelio susidomėjimo. Tačiau varikliai buvo vertinami pagal subjektyvius vairavimo įspūdžius, atsižvelgiant į degalų sąnaudas, triukšmą, važiavimo sklandumą, eksploatacines savybes. Vėliau paaiškėjo, kad „geriausi“ varikliai iš tikrųjų buvo vieni blogiausių. Galbūt puikios eksploatacinės savybės ir mažos degalų sąnaudos buvo šiltai sutiktos žiuri, tačiau naudotojai ir mechanikai beveik nuo pat gamybos pradžios susidūrė su problemomis, susijusiomis su vožtuvų pavara, pripūtimo sistema ir net trūkinėjančiais stūmokliais. Iki šiol pirkti automobilį su šiuo 2009-2010 m. apdovanotu agregatu yra labai rizikinga, nors EA11 šeima yra pati ydingiausia.
2012-2014 m. geriausias variklis, konkurso žiuri nuomone, buvo „Ford“ 1.0 „EcoBoost“ variklis. Tai svarbi „Ford“ konstrukcija, patekusi po beveik visų grupės modelių variklių dangčiais. Jis nėra išskirtinai ydingas, tačiau daugelis naudotojų nuo pat pradžių susidūrė su rimtomis problemomis jį turinčiuose modeliuose, neretai baigdavosi perkaitusiais varikliais. Daug tokių agregatų „Ford“ pakeitė pagal garantiją. Deja, jie vis dar dažnai lankosi nepriklausomose dirbtuvėse.
2007-2014 m. PSA ir BMW bendrai sukurtas 1.6 THP buvo metų variklis savo darbinio tūrio kategorijoje, nors labai anksti atsirado rimtų problemų dėl laiko perdavimo pavaros. Kiekvienais metais išryškėdavo vis daugiau trūkumų ir netobulumų. Kai 2014 m. jis buvo apdovanotas paskutinį kartą, beveik kiekvienas mechanikas žinojo, kad jo geriau vengti kaip ugnies. Tai rodo, kad apdovanojimas šiame prestižiniame konkurse dažnai neturi nieko bendra su realybe.
Ko paklausti renkantis variklį? Kad nesuklystumėte
Prieš perkant variklį, verta atkreipti dėmesį į keletą aspektų, kad galėtume patys įvertinti, teisingai pasirinkti ir vėliau nesigailėti. Kokie jie?
- Variklio galia;
- Sukimo momentas;
- Variklio darbinis tūris;
- Eksploatavimo išlaidos.