Naudotos transporto priemonės vizualinė apžiūra yra labai svarbi. Daugelis žmonių daro didelę klaidą ir bando apžiūrėti automobilį, kurio variklis jau įšilęs. Tai gali paslėpti daugybę problemų!
Dauguma vairuotojų Lietuvoje perka naudotus automobilius. Galite pabandyti patikrinti automobilį patys arba pavesti jį patikrinti autoservise ar techninės apžiūros stotyje. Yra viena itin svarbi šios dėlionės dalis – tai šalto variklio užvedimas. Verta pasistengti būti vietoje arba paprašyti pardavėjo, kad automobilis nebūtų užvedamas bent kelias valandas iki mūsų apsilankymo. Kodėl? Yra kelios priežastys, ir net kelios minutės prieš tai paleisto variklio gali paslėpti labai rimtas problemas.
Variklis ir jo priedai yra vieni brangiausių bet kurios transporto priemonės komponentų. Daugelio remonto darbų išlaidos siekia šimtus ar net tūkstančius eurų. Kai kurie pažeidimai gali išryškėti šalto variklio užvedimo metu. Į ką verta atkreipti ypatingą dėmesį ir kaip pasiruošti patikrai?
Automobilio patikra – kaip patikrinti variklį?
Nuvykę į vietą atidarykite automobilio variklio dangtį ir palieskite variklį – jei pardavėjas neturi ko slėpti ir laikosi susitarimų, variklis turėtų būti šaltas. Neuždarę variklio dangčio ir durelių, pabandykite užvesti variklį. Taip galėsite užfiksuoti visus nerimą keliančius garsus.
Variklis turėtų įsijungti, kai tik pasukate raktelį arba paspaudžiate užvedimo mygtuką. Problemos su užvedimu mažų mažiausiai reiškia, kad akumuliatorius yra nusidėvėjęs – naujas akumuliatorius kainuoja mažiausiai apie šimtą eurų.
Taip pat skaitykite: „Kaip sužinoti tikrąją automobilio ridą?“
Netolygus veikimas ir metalinis triukšmas – brangių gedimų simptomai
Dyzelinių variklių užvedimo sunkumai ir nelygus pradinis darbas gali reikšti, kad yra problemų su kaitinimo žvakėmis arba maitinimo sistema. Verta investuoti į tolesnę tokios transporto priemonės diagnostiką. Susidėvėjusio įpurškimo siurblio remontas gali kainuoti ir tūkstantį eurų – daugiau nei dažnai kainuoja senesni dyzeliai su tokio tipo degalų tiekimo sistema. Savo ruožtu metaliniai garsai – nepriklausomai nuo maitinimo šaltinio tipo – gali pranašauti, kad reikia keisti paskirstymo grandinę ir įtempiklį. Šios išlaidos svyruoja nuo keletos šimtų iki tūkstančio eurų ar net daugiau.
Iš karto užvedus šaltą variklį verta nueiti į automobilio galą ir pažiūrėti, kokios spalvos išmetamosios dujos sklinda iš išmetimo vamzdžio (jei įmanoma, paprašykite pardavėjo šiek tiek pagazuoti). Jei iš išmetamųjų dujų spalva yra mėlyna, tai rodo, kad į cilindrus, pavyzdžiui, per susidėvėjusius vožtuvų sandariklius, gali patekti degančios alyvos. Remonto kaina priklauso nuo variklio tipo ir remonto būdo.
Paleidus variklį, keliasdešimt sekundžių jis gali išlaikyti padidėjusias apsukas, tačiau net ir tada jis turėtų dirbti tolygiai ir išlaikyti pastovų greitį – apsūkų rodyklės bangavimas yra įspėjamasis signalas, kuris gali pranašauti, pavyzdžiui, žingsninio variklio arba droselinės sklendės problemas.
Vizualiai tikrinant šaltą transmisiją yra dar vienas privalumas – dar nepasiekus darbinės temperatūros galima atskleisti automatinės pavarų dėžės gedimus, pavyzdžiui, trūkčiojimą ar metalo garsus. Bet koks nerimą keliantis simptomas turėtų paskatinti atidžiau apžiūrėti transporto priemonę.