Paprastai laikoma, kad variklio grandinė yra nekeičiama detalė per visą variklio eksploatavimo laikotarpį. Tačiau pastarųjų metų patirtis rodo, kad kai kuriuose populiariuose varikliuose grandinę reikia keisti dažniau.
Dyzeliniuose varikliuose, prasidėjus mažinimo erai ir pradėjus naudoti Common Rail įpurškimo sistemas, išpopuliarėjo paskirstymo grandinių naudojimas. Diržų pakeitimo priežastis – jų gebėjimas susidoroti su didelėmis šiuolaikinių pavaros agregatų apkrovomis. Deja, anksčiau buvusios patikimos šiuolaikiniuose didelio sukimo momento varikliuose, dabar grandinės tampa problemiškos.
Nors grandinės gali išlaikyti didesnes apkrovas nei diržai, jos taip pat turi trūkumų. Jos yra sunkios, pasižymi dideliu pasipriešinimu ir kainuoja brangiau. Šiuolaikinės versijos yra plonesnės ir lengvesnės, o tai, deja, atsiliepia jų ilgaamžiškumui. Tarsi to būtų negana, šiandien naudojamos variklinės alyvos, kuriomis tepamos grandinės, gana dažnai neatlieka savo darbo. Jų klampumas yra per mažas, kad veiksmingai apsaugotų grandinę.
Kai kurie gamintojai grįžo prie diržų, kurie, nors juos reikia reguliariai keisti, yra patikimesni. Kiti pritaikė savo konstrukcijas, patobulindami greitai gendančius komponentus.
„Audi“ ir „Volkswagen“ benzininiai TSI
Iš pradžių naudotos „Volkswagen“ modelių su TSI varikliais (EA111) grandinės pasirodė esančios silpnoji vieta. Daugiausia problemų buvo 1.4 TSI varikliuose, mažiau – 1.2 TSI, o 1.8 ir 2.0 TSI varikliuose šių defektų nebuvo.
Kai kurių modelių paskirstymo krumpliaračiai buvo keičiami net ir nuvažiavus 30-40 000 km, nors automobiliams galiojo garantija. Šiandien pataisytos dalys tarnauja apie 100 000 km ir ilgiau, o jų keitimo kaina yra apie 250-350 eurų.
„Audi“ dyzelinis 3.0 TDI
Nors kai kurie 3.0 TDI varikliai gali nuvažiuoti iki 300 000 km su viena grandine, mūsų sąlygomis šios vertės dažnai jau būna pasiektos perkant naudotus automobilius iš pirmojo savininko. Praktiškai tai reiškia, kad pirkdami automobilį su šiuo varikliu turite skaitytis su būtinybe keisti grandines.
Paslaugos kaina šiuo atveju yra mažiausiai 700-1000 eurų, o dalių kaina siekia iki 1000-1200 eurų. Tik laiko paskirstymo elementus, o dažnai po 300 000 km tenka keisti sandariklius ir kitas smulkias dalis. Norint išvengti pakartotinio brangaus remonto, geriau vienu metu pakeisti daugiau komponentų.
2.0 benzininis BMW
BMW N serijos keturių cilindrų 2,0 litro benzininis agregatas turi problemų su paskirstymo mechanizmo įtempikliu, dėl kurių grandinė gali išsitempti ar net peršokti ir sugadinti variklį. Todėl šiam varikliui itin svarbu reguliariai keisti alyvą net kas 10 000 km.
Skirstymo mechanizmas tarnauja nuo 100 iki maždaug 200 000 km. Kaina labai priklauso nuo variklio tipo – dažniausiai pasitaikantys yra N43, N46 – versijos ir senumo, taip pat nuo dalių turinio. Komplektą reikėtų rinktis pagal situaciją, nes vienu atveju reikia keisti tik įtempiklį, o kitu – ir grandinę bei slydiklius, o kartais net žvaigždutes ir sandariklius. Taigi vien dalių kaina gali siekti nuo 100 iki 500 eurų. Darbo sąnaudos – apie 500 eurų.
Benzininis 1.5 iš BMW
B38 variklis yra palyginti jaunos konstrukcijos BMW variklis, naudojamas ir „Mini“ automobiliuose. Variklis turi pavarų dėžės pusėje esančią laiko paskirstymo grandinę ir nėra pernelyg patvarus komponentas. Kartais ją reikia keisti jau nuvažiavus apie 100 000 km.
Detalių rinkinys kainuoja apie 350 eurų, tačiau didesnė problema yra keitimas. Daugeliu atvejų tenka išmontuoti variklį, o tai gali kainuoti iki 500 eurų.
BMW 2.0 dyzeliniai varikliai
M47 dyzelinis variklis garsėja ilgaamže grandinine pavara, kurią reikia keisti nuvažiavus 250-300 000 km. Tačiau jaunesnę N47 versiją, kurioje pavara yra gale tarp bloko ir pavarų dėžės, aptarnauti daug sunkiau.
Grandinė vidutiniškai tarnauja 100-200 000 km, todėl jos remontas kainuoja iki 500 eurų. Antrą tiek pat reikia mokėti už patį pakeitimą. Šią operaciją verta patikėti patirties turinčioms dirbtuvėms.
PSA (ir BMW) benzininiai 1.6 THP ir VTi varikliai
Grandinėlė yra didžiausias 1.6 THP/VTi variklio iš Prince šeimos trūkumas. Šie agregatai buvo naudojami ne tik prancūziškuose automobiliuose, bet ir „Mini“ bei BMW. Nors iš pradžių grandinės tarnavimo laikas buvo tik apie 30 000 km, ilgainiui jis pagerėjo iki 50-60 000 km. Šiandien tinkamai prižiūrima grandinė tarnauja 100-150 000 km.
Priklausomai nuo variklio ir automobilio, kuriame ji sumontuota, pakeitimo kaina yra apie 250-500 eurų. Pavyzdžiui, mažame „Mini“ automobilyje tokį variklį reikia nuimti, o tai susiję su kitais veiksmais. Pačios keičiamos dalys nėra pernelyg brangios. Priklausomai nuo komplekto, jos svyruoja nuo maždaug 100 iki 300 eurų.
„Fiat“ 1.3 „MultiJet“ dyzelinis variklis
„Fiat“ mažojo dyzelinio variklio, taip pat žinomo iš „Alfa Romeo“, „Lancia“, „Ford“, „Opel“ ar „Suzuki“ modelių, laiko grandinė, kurios tarnavimo laikas tiesiogiai priklauso nuo alyvos kokybės ir jos keitimo dažnumo. Jei ja nesirūpinama, ji gali pradėti triukšmauti jau nuvažiavus apie 100 000 km, tačiau jei variklis prižiūrimas, ji tarnaus dvigubai ilgiau.
Remonto dalys kainuoja kuklią 50-100 eurų sumą, o keitimas nedaug skiriasi nuo diržinių variklių. Visa tai turėtų kainuoti ne daugiau kaip 250 eurų.
Dyzelinas 1.5 iš „Stellantis
Prancūzų inžinierių sukurtas agregatas buvo ir dabar yra montuojamas visuose „Stellatis“ automobiliuose, taip pat „Ford“ automobiliuose pavadinimu „EcoBlue“ ir „Toyota“ automobiliuose pavadinimu D-4D. Išskirtinis šio agregato bruožas – diržinė vožtuvų pavara, tačiau paskirstymo velenai sujungti trumpa grandine. Ši grandinė dėl netinkamo tepimo (netinkama 0W-30 klampumo alyva) gali labai anksti išsitempti arba net nutrūkti (net ir nuvažiavus 60 000 km).
Jei kyla problemų dėl grandinės, ją galima pakeisti platesne grandine (iš vėlyvesnės variklio versijos), tačiau tam reikia pakeisti visą viršutinę variklio dalį, įskaitant paskirstymo velenus. Vien dalių kaina yra apie 700-1000 eurų ir darbo sąnaudos – apie 200-400 eurų.
„Mercedes“ 1.6 ir 2.0 benzininiai varikliai
M270/274 šeimos varikliai yra modernūs 1,6 l ir 2,0 l darbinio tūrio varikliai, kurie yra daugiau nei dešimtmečio senumo. Jie buvo naudojami daugelyje „Mercedes-Benz“ automobilių (įskaitant populiarųjį GLC), taip pat „Infiniti“ modeliuose. Deja, jie garsėja ne itin patvariomis laiko grandinėmis. Laimei, jos montuojamos variklio priekyje.
Deja, nelengva gauti detalių, skirtų pakeisti laiko grandinę, ypač visą komplektą, nes kartais verta pakeisti pavarą, įskaitant skirstymo veleno žvaigždutes. Visas komplektas kainuoja apie 350-450 eurų, o už keitimą reikia mokėti tiek pat.