Automobilio paruošimas artėjančiai žiemai – tai procesas, kurį verta pradėti, kol oras dar šiltas ir sausas. Kai kuriais veiksmais bus galima užsiimti rudenį, tačiau yra dalykų, kuriuos maloniau ir paprasčiau atlikti jau dabar.
Vasarą to nenorime, neturime laiko, mėgaujamės saule ir aukšta temperatūra. Kartais tokia aukšta, kad nesinori nieko daryti su automobiliu. Rugsėjis ir spalis – tinkamas metas mažoms ir didesnėms procedūroms, kuriomis verta pasirūpinti, kol diena dar nesutrumpėjo (laikas keičiasi spalio 24 d.) ir danguje vietoj saulės dažniau pasirodys lietingi debesys.
Štai penki dalykai, kuriuos, mano manymu, verta padaryti ar bent jau patikrinti prieš ateinant rudeniui. Visi jie atsipirks žiemą.
Nupoliruokite lempas ir patikrinkite, ar jos veikia
Žibintai yra vienas svarbiausių automobilio komponentų žiemą. Jau vėlyvą rudenį dienos bus tokios trumpos, kad su įjungtais žibintais pradėsime važinėti 16 val.
Verta patikrinti žibintus ne tik priekyje, bet ir gale, ypač jei turite prancūzišką automobilį. Taip, žinau, kad prancūziški automobiliai jau keliolika metų praneša apie apšvietimo gedimus, tačiau jų savininkai tam nelabai prieštarauja, kol galiausiai prie to pripranta. Galiniai žibintai yra ne mažiau svarbūs nei priekiniai, vadovaujantis principu „matyti ir būti matomam“.
Verta ne tik patikrinti, ar veikia apšvietimas, bet ir atidžiau apžiūrėti priekinius žibintus. Jei jie yra kelerių metų senumo, juos vertėtų išvalyti. Pageltusius priekinius žibintus galima nupoliruoti rankomis – tai nėra nei sudėtinga, nei užima daug laiko. Tai turėtų užtrukti ne ilgiau kaip dvi valandas. Ši paslauga pas specialistą kainuoja apie 30 eurų už du žibintus.
Patikrinkite kėbulą ir važiuoklę, kol jie nesugedo
Žiemą, net jei didžiąją sezono dalį ant kelių nėra sniego, automobiliai rūdija greičiausiai. Daug vandens ir purvo skatina koroziją. Galbūt vasaros ir rudens sandūra yra paskutinė akimirka apsaugoti kėbulo dažų atplaišas ir atlikti net smulkius važiuoklės remonto darbus.
Jei jūsų slenksčiai jau yra su pūslėmis ir girdite, kaip „rūdys“ iš po dažų lenda pro ploną skardą, geriau juos pakeisti kėbulo remonto dirbtuvėse, kol korozija dar neperėjo į antrąją stadiją ir neperėmė grindų. Slenksčiai yra keičiama detalė ir jų keitimas ne itin trukdo automobilio konstrukcijai. Su grindimis yra daug blogiau.
Kėbulo nuotėkių taisymas
Vasarą pamirštame arba nesuvokiame, kad dėl korozijos ir daugybės nešvarumų drenažo kanaluose ant grindų kaupiasi vanduo. Taip atsitinka dėl nuotėkių ir kliūčių, kurios jau gali nustebinti maždaug 10 metų senumo automobilių savininkus.
Vanduo kabinoje yra vienas blogiausių dalykų, galinčių nutikti žiemą. Nuolat rasojantys ir iš vidaus užšąlantys langai – tai dar ne viskas. Dar yra amžinai šlapios grindys, kurios pavasarį jau gali tapti rudos nuo rūdžių. Ir dar nemalonus kvapas.
Atlikite oro kondicionieriaus techninę priežiūrą
Kalbant apie kvapus, tai taip pat geras metas atlikti vidaus ozono ir oro kondicionavimo paslaugas. Nėra taip, kad dabar jums jų neprireiktų. Jei jūsų automobilyje yra tokia įranga, žiemą ji pravers taip pat dažnai. Jis džiovina orą ir suteikia malonų klimatą.
Dabar atliktos oro kondicionavimo paslaugos atsipirks jau rudenį, kai lauke nuolat tvyros drėgmė ir puvėsiai. Be to, dabar tam nėra eilių, todėl tai galima atlikti net vietoje.
Įkraukite akumuliatorių
Ir galiausiai vienas svarbus dalykas, kuris prailgins akumuliatoriaus tarnavimo laiką. Įkrauti jį prieš žiemą – labai geras žingsnis, nes vasarą jis labiausiai nukenčia (aukšta temperatūra akumuliatorių pažeidžia greičiau nei šaltis).
Jei dabar neįkrausite akumuliatoriaus, iki pirmųjų šalnų nepastebėsite, kad jis sparčiai praranda efektyvumą. Dėl palankios temperatūros šiuo laikotarpiu jis veiks taip, tarsi viskas būtų gerai. Tuo tarpu tai bus paskutiniai jo atodūsiai. Temperatūrai nukritus žemiau nulio, jis žus. Tuo metu nebebus ką gelbėti, jei jis yra 2-3 metų senumo ir niekada nebuvo įkrautas.