Galinių varomųjų ratų pavara užtikrina pusiausvyrą ir sukibimą, be to, leidžia įveikti posūkius. Rinkoje netrūksta pigių galu varomų automobilių.
Daugelį metų buvo gaminami beveik vien tik galiniais ratais varomi automobiliai. Neatsitiktinai šis sprendimas kartais vadinamas klasikine transmisija. Galinių varomųjų ratų pavara turi daug privalumų. Ją palyginti paprasta sukonstruoti ir aptarnauti, nes jos sudedamosios dalys nėra sudėtos į variklio skyrių.
Kadangi priekiniams ratams nereikia perduoti galios, sukimo momento poveikis vairui nėra jaučiamas. Greitėjant galiniai ratai spaudžiami žemyn, todėl galinių ratų pavara geriau veikia galinguose automobiliuose.
Kodėl automobilių gamintojai palaipsniui atsisako šio sprendimo? Yra kelios priežastys. Užpakalinių ratų pavara yra brangesnė ir sunkesnė nei priekinių ratų pavara, o automobiliuose su vidaus degimo varikliais jai reikia daugiau vietos, todėl sunku sukurti erdvesnį kėbulą. Vairuotojų, kurie iš tikrųjų gali įvertinti galinės pavaros sistemą ir už ją mokėti, grupė yra ribota. Ne nereikšminga ir automobilių bei traukos kontrolės sistemų evoliucija – priekine pavara varomi automobiliai pagal eksploatacines savybes ar valdymą nebeatsilieka nuo priekine pavara varomų automobilių.
Tačiau tiems, kurie nori išvažiuoti į trasą ir išbandyti savo įgūdžius kontroliuojamame slydime, reikėtų rinktis galiniais ratais varomą automobilį. Mėgausitės kiekvienu nuvažiuotu kilometru. Svarbu ir tai, kad nebūtina išleisti didžiulių sumų, norint įsigyti naudotą galiniais ratais varomą automobilį. Nuo vieno iki kelių tūkstančių eurų biudžetas suteikia erdvės manevrams. Tačiau verta apsiriboti keliomis markėmis. Kodėl? Yra kelios priežastys.
Pirkdami pigų galiniais ratais varomą automobilį, turite nepamiršti kelių dalykų. Kas iš to, kad Jaguar XJ ar Opel Omega galima rasti palyginti pigiai, jei perkant gali tekti važiuoti į kitą Lietuvos galą (pasiūla ribota), o naudotų atsarginių dalių, ypač kėbulo dalių ar brangesnių mechaninių dalių (pavyzdžiui, variklio, pavarų dėžės ar galinės ašies), įsigyti gali būti sudėtinga.
Kiekvienas, bandantis įsigyti pigų galinės pavaros automobilį, turėtų būti įgudęs „pasidaryk pats“ meistrelis. Gedimai – ypač jei su automobiliu elgiamasi šiurkščiai – yra laiko klausimas, o remontas pas mechaniką gali ekonomiškai nepasiteisinti. Dėl tų pačių priežasčių tikslinga rinktis benzininį variklį. Paradoksalu, bet prasmingesnis gali būti keturių cilindrų agregatas – silpnesnis, bet daug pigesnis ir paprasčiau aptarnaujamas nei V6 ar eilinis „šešetas“.
Žemiau pateikiamas pigių galine pavara varomų automobilių pasirinkimas.
Naudotas BMW 3 serijos E46 Compact
Daugelį metų 3 serijos modelis su priesaga Compact buvo tapatinamas su BMW vargšams. Trijų durų hečbeko reputacija buvo tokia prasta, kad gamintojas galiausiai atsisakė „Compact“ pavadinimo, o jo vietą užėmė 1 serija. Šiandien populiarusis Compact’as yra geriausias pasirinkimas ieškantiems BMW su pakankamai geru kainos ir kokybės santykiu. Ypač verta atkreipti dėmesį į E46 kartos modelius.
Automobilis atrodo savotiškai, tačiau mechaniškai nesiskiria nuo kitų E46 kėbulo versijų, kurios pradėjo brangti. Senesnis E36 Compact taip pat pasirodo esąs brangesnis už E46 Compact, nors turi ne tokią sudėtingą galinę pakabą, kurią, kaip ir saloną, perėmė iš E30.
Šiuo metu BMW E46 pavyks įsigyti turint 700 – 3 tūkst. eurų biudžetą. Žinoma, atsiranda ir brangesnių automobilių, tačiau tai daugiausia taikoma gerai prižiūrimiems egzemplioriams su šešių cilindrų varikliais. Perkant kompaktinį automobilį su keturių cilindrų 1.8 arba 2.0 varikliu, verta atkreipti dėmesį į garsus, sklindančius iš po variklio dangčio – jie gali rodyti „Valvetronic“ sistemos nusidėvėjimą. Taip pat skaitykite: „Kaip sužinoti tikrąją automobilio ridą?“
Naudotas BMW 5 serijos E39
Minkštas universalas, kad būtų smagu vairuoti slystant į posūkius? Šiais laikais E39 vaizdas trasoje nieko nešokiruoja. Ir dėl kelių priežasčių. Automobiliai iš kartos į kartą didėja, todėl pagal dydį tai yra automobilis, kuris nežymiai nusileidžia šiuolaikiniams „trečiukams“. Dėl ilgos ratų bazės lengva kontroliuoti slydimą ir gana paprastos remonto konstrukcijos, ko negalima pasakyti apie technologiškai pažangesnį E60 penketuką.
Ne mažiau svarbu ir tai, kad BMW E39 gerai važiuoja ir kasdienio vairavimo metu. Jis yra patogus ir gerai išbaigtas. Verta pasižvalgyti po „Touring“ – geros būklės universalą galima nusipirkti pigiau nei sedaną. Dabartinės sąrašinės BMW E39 kainos svyruoja nuo 1000 iki 4000 eurų.
Tai nėra viršutinė kainos riba – pavyzdžiai su V8 varikliais arba flagmanas M5 gali būti kelis kartus brangesni. Didžiausios BMW E39 problemos yra bendras nusidėvėjimas, korozija ir vidutiniškas „General Motors“ automatinės dėžės patvarumas.
Naudotas Lexus IS I
Japonijos atsakas į 3 serijos BMW – šiuo metu naudotų modelių kaina svyruoja nuo 1 iki 4 tūkst. eurų. IS turi galinių varomųjų ratų pavarą ir eilinį šešių cilindrų variklį, kuris pasirodė esąs labai patvarus. Kaip ir kiti „Lexus“, IS, kaip ir azijietiškas automobilis, yra pakankamai atsparus korozijai.
Žinoma, turimi antrinės rinkos egzemplioriai yra pakankamai seni, kad ant jų nebus sunku rasti rudžių. Svarbu, kad nebūtų pažeisti pakabos tvirtinimo taškai ir kiti jautrūs komponentai. Bendras IS ilgaamžiškumas yra aukšto lygio.
Naudotas Mercedes CLK I
Senesnių BMW modelių kupė kainos šoktelėjo į viršų. Tačiau tai negalioja pirmajai „Mercedes CLK“ versijai. Šiuo metu naudotų automobilių kainos svyruoja nuo 1500 iki 4000 eurų (išskyrus AMG flagmaną, kaip parodyta nuotraukoje). Ieškoti verta, nes už protingus pinigus galima įsigyti automobilį, kurio mechaninis pagrindas – C klasė, todėl jis padoriai aprūpintas atsarginėmis dalimis, tačiau dažnai po variklio dangčiu turi galingesnį variklį.
Pagrindinė problema, kaip ir kitų to laikotarpio „Mercedes“, yra didelė kėbulo korozija. Dėl to automobilis ne tik negali praeiti techninės apžiūros, bet ir tampa netinkamas net žaidimams trasoje – „supuvusiame“ egzemplioriuje gali lūžti detalės. Kitos problemos – bendras nusidėvėjimas arba tepalų nuotėkis. Verta pasistengti ir rasti gerai prižiūrėtą egzempliorių, nes pirmasis CLK jau turi klasikos požymių, kurie netrukus pradės sparčiai brangti.
Mercedes CLK II
Antroji CLK versija yra kritiniame savo gyvavimo etape. Tai pernelyg šviežias automobilis, kad jį būtų galima laikyti jaunatvišku, tačiau pernelyg senas, kad dabartiniai naudotojai norėtų investuoti į patikimą aptarnavimą. Dėl to prastėja turimų pavyzdžių, kurių kaina dabar siekia 1500-6000 eurų, būklė.
Šios kartos CLK kėbulo korozija jau buvo pažabota (nors jos vis dar pasitaiko). Didesnė problema yra pakabos ilgaamžiškumas – ypač jei kas nors bando ją remontuoti naudodamas pigius pakaitalus. Problemų gali kilti ir dėl elektronikos bei pavaros bloko įrangos.
Naudotas Mercedes C klasės W202
Daugelį metų 3 serijos BMW buvo laikomas pigiausiu automobiliu. Tačiau bėgant metams turimi agregatai buvo „nusidėvėję“ arba surūdiję. Tie, kurie liko, kainuoja vis daugiau ir daugiau. Ieškantys nebrangaus, galiniais ratais varomo smagaus automobilio turėtų atkreipti dėmesį į pirmosios kartos C klasės „Mercedes“.
Daugelio šių automobilių būklė palieka daug vilčių, tačiau kainos prasideda nuo maždaug 700 eurų. Gerai prižiūrimi kainuoja 10 kartų daugiau (žinoma, yra ir dar brangesnių pasiūlymų). Galite rasti protingai naudotą Mercedes W202 už 1000 – 1500 eurų.
Pagrindinė šio laikotarpio mersedesų problema – kėbulo korozija. Mechaninį patvarumą, atsižvelgiant į naudotų vienetų būklę ir ridą, galima laikyti patenkinamu.
Naudotas Mercedes C klasės W203
Gražesnio stiliaus ir geresnės apdailos W202 įpėdinis. Tai nelabai atsiliepia naudotų automobilių kainoms. Neskaitant AMG versijų, antrosios kartos C klasės pirkimo biudžetas svyruoja nuo 1000 iki 6000 eurų.
Geriausią kainos ir kokybės santykį pagal amžių, įrangą ir būklę siūlo trijų durų „SportCoupe“ versija, kuri yra ne itin šiltai rinkoje sutiktas atsakas į BMW E46 Compact. Mercedes W203 nėra geresnis už savo pirmtaką. Jis taip pat turi rimtų korozijos problemų, tačiau prie jų prisideda ir nepatikima elektronika arba prastos kai kurių variklių laiko paskirstymo grandinės.