Jei laukdami prie šviesoforo kada nors be reikalo laikėte koją ant sankabos pedalo, galbūt darote brangiai kainuojančią klaidą. Dėl šio blogo vairavimo įpročio sankaba gali susidėvėti per anksti, todėl vėliau teks brangiai sumokėti už remontą.
Kodėl sankaba tokia svarbi?
Sankaba yra labai svarbi jūsų transporto priemonės sudedamoji dalis, kuri įprastomis važiavimo sąlygomis turi nuvažiuoti daugiau kaip 100 000 kilometrų. Tačiau daugelis mechanikų sutinka, kad sustojus laikant koją ant sankabos, ji bereikalingai dėvisi.
Net jei nespaudžiate pedalo iki galo, užtenka tik šiek tiek paspausti koją ant jo, kad būtų įjungtas atpalaidavimo guolis. Dėl tokio dalinio variklio ir transmisijos atjungimo sankaba gali praslysti, todėl greitai padidėja temperatūra ir gali „perdegti“ sankaba.
Žalingi sankabos įpročiai, kurių reikia vengti
Yra ir kitų netinkamų vairavimo įpročių, kurie gali sutrumpinti šios svarbios sudedamosios dalies tarnavimo laiką. Tarp jų yra šie:
- Važiavimas su sankaba: Važiavimas su iš dalies įjungta sankaba, dar vadinamas „pusiau įjungta sankaba“.
- Agresyvus sankabos atleidimas: Per greitas sankabos atleidimas esant aukštam sūkių dažniui.
- Nuolatinė parengtis: Kojos laikymas virš sankabos pedalo laukiant, kad bus perjungta pavara.
Dėl tokių įpročių ne tik susidėvi sankaba, bet ir kyla pavojus, kad bus sugadinta pavarų dėžė, o tai yra dar brangesnis remontas.
Kaip anksti pastebėti sankabos problemas
Atpažinę ankstyvuosius sankabos gedimo požymius galite sutaupyti daug pinigų ir streso. Štai keletas simptomų, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:
- Sankaba slysta: Variklis sukasi, bet automobilis nespartėja taip, kaip tikėtasi.
- Sunku perjungti pavaras: Sunkiai perjungiamos pavaros gali reikšti sankabos problemas.
- Pedalo padėtis: Jei sankaba įsijungia per aukštai arba per žemai, tai gali būti įspėjamasis ženklas.
- Neįprasti garsai: Perjungiant pavaras gali būti girdimas metalinis šlifavimas arba girgždėjimas, kuris gali reikšti sankabos susidėvėjimą.
- Šokinėjimas greitėjant: Tai gali reikšti, kad sankaba įsijungia ne iki galo.
Kita dažna problema – dviejų masių smagratis, kuris glaudžiai susijęs su sankaba. Jo gedimas gali sukelti vibraciją ir keistus garsus paleidžiant ar stabdant variklį.
Sankabos remonto kaina
Pakeisti sankabą nėra lengva užduotis. Reikia atskirti variklį nuo pavarų dėžės, todėl tai reikalauja daug darbo ir yra brangu. Nuo 2024 m. nepriklausomose remonto dirbtuvėse tipinės sankabos keitimo išlaidos vien už darbą svyruoja nuo 150 iki 500 eurų. Paties sankabos komplekto kaina gali lengvai viršyti 700 eurų, ypač jei jūsų automobilyje yra dviejų masių smagratis.
Atsižvelgiant į šias dideles išlaidas, geriau užkirsti kelią sankabos pažeidimams ir anksti atsisakyti blogų vairavimo įpročių.
Kad automobilio sankaba būtų sveika ir išvengtumėte brangiai kainuojančio remonto, sustoję įpraskite koją laikyti ant grindų, o ne ant sankabos. Nedideli vairavimo įpročių pokyčiai gali išgelbėti jus nuo didelės sąskaitos už remontą ateityje.