Kai kurie vairuotojai mano, kad važiavimas tuščiąja eiga gali gerokai sumažinti degalų sąnaudas. Tokia nuomonė kilo iš senos praktikos, kuri buvo taikoma dar senų automobilių laikais. Tačiau šiais laikais tokia praktika neturi prasmės.
Nors vairavimo kursuose mokoma vengti važiuoti tuščiąja eiga, vis dar vyrauja įsitikinimas, kad važiuojant tuščiąja eiga sumažėja degalų degimas. Anksčiau, kai vyravo varikliai su karbiuratoriais, o ne šiuolaikiniais degalų įpurškimo įrenginiais, toks veiksmas turėjo savo pateisinimą. Tačiau šiandienos realybėje to daryti nereikėtų.
Iš tikrųjų stabdymas varikliu yra daug geresnis būdas. Šis metodas apima automobilio palikimą „ant pavaros“ ir tiesiog akceleratoriaus pedalo atleidimą. Sūkių dažnis sumažėja, degalai nepaduodami į cilindrą. Pagal tokį scenarijų, priklausomai nuo automobilio dydžio, degalų sąnaudas tikrai galima sumažinti 1-2 l/100 km.
Kai leidžiatės nuo kalno, važiavimas tuščiąja eiga atrodo itin viliojantis, tačiau jis turi ir trūkumų. Ilgai naudojant stabdžius, ypač kalvotoje vietovėje, galima perkaisti ir sumažinti eksploatacines savybes. Todėl stabdymas varikliu yra ne tik ekonomiškesnis, bet ir saugesnis.
Saugaus vairavimo mokyklos ekspertai taip pat pažymi, kad važiavimas neutralioje padėtyje ir važiavimas pavara su nuspausta sankaba iš esmės yra tas pats. Abiem atvejais minimaliai padidiname sankabos sistemos nusidėvėjimą. Svarbiausia, kad važiuojant tuščiąja eiga pailgėja reakcijos laikas į nenumatytas situacijas kelyje.