Reguliari automobilio techninė priežiūra – tai ne tik siekis užtikrinti sklandų automobilio veikimą, bet ir išvengti brangiai kainuojančio remonto ir netikėtų gedimų. Svarbiausių automobilio komponentų nepaisymas gali sukelti rimtų mechaninių gedimų ir dideles sąskaitas už remontą. Patyrusio mechaniko Scotty Kilmerio teigimu, šioms penkioms automobilio dalims reikia skirti nuolatinį dėmesį, kad jūsų transporto priemonė būtų geriausios būklės.
1. Oro filtrai: Tylusis efektyvumo žudikas
Automobilio oro filtras užtikrina, kad į variklį patektų švarus oras ir jis optimaliai degtų. Užsikimšęs filtras mažina variklio efektyvumą, todėl vartoja mažiau degalų ir veikia vangiai. Reguliariai tikrinkite ir keiskite oro filtrą, paprastai kas 15 000-30 000 km, priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
2. Uždegimo žvakės: Mažos, bet labai svarbios
Uždegimo žvakės uždega oro ir degalų mišinį variklyje. Laikui bėgant jos susidėvi, dėl to atsiranda uždegimo sutrikimų, netvirta eiga tuščiąja eiga ir sumažėja galia. Sugedusios uždegimo žvakės net gali sugadinti kitus variklio komponentus. Mechanikai rekomenduoja jas keisti kas 30 000-100 000 km, priklausomai nuo tipo ir gamintojo specifikacijų.
3. Oro srauto matuoklis: variklio oro įsiurbimo smegenys
Šis jutiklis matuoja į variklį patenkančio oro kiekį ir padeda reguliuoti degalų mišinį. Jei jis sugenda, automobilis gali sunkiai įsibėgėti, sunaudoti daugiau degalų ir net neatlikti taršos testų. Išvalykite arba pakeiskite jį, jei pastebėjote veikimo sutrikimų arba užsidegė variklio patikros lemputė.
4. Deguonies jutiklis: Paslėptas degalų ekonomijos mažintojas
Deguonies jutiklis stebi išmetamąsias dujas, kad būtų optimizuotas degalų degimas. Dėl sugedusio jutiklio gali sumažėti rida, padidėti išmetamųjų teršalų kiekis ir variklis gali veikti netolygiai. Dauguma mechanikų rekomenduoja jį keisti kas 95 000-160 000 km, tačiau pastebėjus staigų degalų naudojimo efektyvumo sumažėjimą, jį reikėtų patikrinti anksčiau.
5. Katalizatorius : jūsų automobilio išmetamųjų teršalų kontrolės sistema
Užsikimšęs arba pažeistas katalizatorius lemia lėtą greitėjimą, neįprastą triukšmą ir net visišką variklio gedimą. Tai viena brangiausiai kainuojančių keičiamų dalių, todėl palaikydami variklio ir degalų sistemos švarą galite prailginti jos tarnavimo laiką.
Papildomi patarimai, kaip išvengti brangiai kainuojančio remonto
Be šių penkių sudedamųjų dalių, Kilmeris taip pat rekomenduoja patikrinti:
- Padangų slėgis – netinkamas slėgis turi įtakos degalų naudojimo efektyvumui ir padangų eksploatavimo trukmei.
- Aušinimo skysčio lygis – mažas aušinimo skysčio kiekis gali sukelti perkaitimą ir smarkiai pažeisti variklį.
- Variklio alyva – Jei nepaisoma alyvos keitimo, variklis susidėvi anksčiau laiko.
Nelaukite, kol bus per vėlu!
Nedidelė prevencinė priežiūra gali padėti sutaupyti tūkstančius eurų remonto išlaidų. Ar kada nors patyrėte brangiai kainuojantį gedimą dėl neatliktos automobilio techninės priežiūros? Pasidalykite savo patirtimi toliau esančiuose komentaruose!