Rudenį ir žiemą padidėja apšvietimo keliuose svarba. Beveik kiekvienas vairuotojas bent kartą gyvenime buvo apakintas kito eismo dalyvio žibintų. Kad to išvengtumėte, tereikia naudoti žibintų reguliavimo jungtuką.
- Naujesniuose automobiliuose įrengtos automatinės sistemos, kurios apšvietimą pritaiko prie transporto priemonės apkrovos. Senesniuose automobiliuose tai reikia reguliuoti rankiniu būdu, tačiau daugelis vairuotojų nežino, kaip tai padaryti, arba pamiršta jomis naudotis ir apakina kitus.
- Taip pat verta pasirūpinti pačių priekinių žibintų švara. Nešvarūs priekiniai žibintai gali sugerti iki 40 proc. žibintų skleidžiamos šviesos.
Žibintų reguliavimas nėra svarbus dieną, kai saulė pakankamai apšviečia kelią ir kelkraštį. Tačiau problema iškyla sutemus. Kaip primena Kelių transporto institutas, matomumo nuotolis esant artimosioms šviesoms yra labai ribotas. Kraštutiniais atvejais jis gali būti vos 20 m su tinkamai veikiančiais žibintais. Tokiomis sąlygomis didžiausias greitis, galintis užtikrinti sustojimą prieš kliūtį, yra 30-40 km/h. Todėl paaiškiname, kaip teisingai sureguliuoti žibintus.
Kaip sureguliuoti automobilio žibintus?
Iš esmės automobilio priekinių žibintų reguliavimą tikrina diagnostikos specialistas per periodinę techninę apžiūrą. Tačiau vairuotojas taip pat gali pats reguliuoti priekinius žibintus, naudodamas nedidelį jungtuką, esantį šalia šviesos jungiklio. Daugumoje automobilių žibintus galima reguliuoti keturių pakopų skale. Atskiri lygiai rodo:
- Nulinė padėtis – važiuojate vienas arba su keleiviu, kuris sėdi priekinėje sėdynėje;
- Pirma pozicija – automobiliu naudojasi iki 4-5 žmonių, o bagažinė nėra pakrauta;
- Antroji padėtis – automobilyje yra keleivių ir bagažo rinkinys;
- Trečioji padėtis – keleivių nevežate, bet turite pakrautą bagažinę.
Tačiau ne visuose automobiliuose yra tokia galimybė. Automobiliai su led arba ksenono priekiniais žibintais turi automatinio išlyginimo funkciją.
Važiuojant kelyje galioja principas „matyti ir būti matomam“. Tai reiškia, kad vairuotojas ne tik pats turi apžvelgti lauką, bet ir netrukdyti važiuoti kitiems. Daugelis vairuotojų nepaiso „stebuklingojo mygtuko“ ir nesureguliuoja žibintų pagal automobilio apkrovą.
Taip pat verta nepamiršti reguliariai valyti priekinių žibintų gaubtus, nes nešvarūs gali sugerti iki 40 proc. skleidžiamos šviesos.