• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 13 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kaip dažnai turėtu būti atliekamas tepalų keitimas jeigu važinėju miesto sąlygomis? O jeigu užmiestyje ar greitkeliu?

pagal Andžej Biaigo
2024.09.14, 11:00
Patarimai
A A
0
variklis alyva variklio alyvos keitimas kada keisti alyva tepalu keitimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kaip dažnai turėtų būti atliekamas tepalų keitimas? Šį klausimą sau užduoda daugelis vairuotojų. Atrodo, kad atsakymas turėtų būti toks: „pagal gamintojo rekomendacijas“. Deja, tai ne visada naudinga mūsų automobiliui.

Šiuolaikinių automobilių gamintojai stengiasi pailginti alyvos keitimo intervalus, nors pastaraisiais metais tai šiek tiek keičiasi. Viena vertus, tai prasminga, nes ir variklio komponentai, ir šiandien naudojamos alyvos skiriasi nuo tų, kurios buvo naudojamos prieš kelis dešimtmečius. Taigi, ar galime keisti alyvą rečiau, taupydami laiką ir pinigus? Tepalų keitimas priklauso kelių veiksnių.

Gamintojo rekomendacijos yra ne vidutinės, o didžiausios

Iliustracijai naudinga palyginti 15 000 kilometrų, nuvažiuotų miesto sąlygomis ir spūstyse, ir tiek pat kilometrų, nuvažiuotų ilgose kelionėse. Pirmuoju atveju variklis veikia ilgiau, o tai prisideda prie greitesnio alyvos savybių praradimo. Todėl kiekvienu iš šių atvejų turėtume apsvarstyti skirtingus alyvos keitimo intervalus, kad užtikrintume tinkamą tepimą.

Daugelis gamintojų nurodo, kad sudėtingomis eksploatavimo sąlygomis, pavyzdžiui, važiuojant dideliu greičiu greitkeliu, spūstyse ar traukiant priekabą, alyvą reikia keisti dažniau.

Elektronika ateina į pagalbą, bet ne visada

Šiuolaikiniuose automobiliuose dažnai įrengtos sistemos, stebinčios eksploatavimo sąlygas ir alyvos būklę. Borto kompiuteris analizuoja vairavimo stilių ir, jei reikia keisti alyvą, nurodo, kad reikia apsilankyti autoservise. Esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms, ši informacija gali pasirodyti daug anksčiau nei gamintojo siūlomas standartinis intervalas. Ką tokiu atveju turėtumėte daryti? Žinoma, važiuoti keisti alyvą.

Deja, ne visuose automobiliuose yra alyvos kokybės stebėjimo sistemos. Daugelis vairuotojų vadovaujasi tik oficialiomis gamintojo rekomendacijomis ir atlieka techninę priežiūrą kas 30 000 km, net jei automobilis buvo eksploatuojamas atšiauriomis sąlygomis. Taip elgdamiesi jie gali turėti ilgalaikį poveikį komponentų, kuriuos reikia kruopščiai tepti, būklei.

Kodėl gamintojai nustato tokius ilgus alyvos keitimo intervalus?

Kodėl gamintojai nurodo tokias dideles vertes, jei 30 000 km nekeičiant alyvos varikliui kenkia? Priežastis paprasta – ekologija ir ekonomija. Rečiau keičiant alyvą susidaro mažiau atliekų, tai yra ekologiška, be to, sumažėja transporto priemonės eksploatavimo sąnaudos. Bent jau trumpuoju laikotarpiu.

Pailgintas intervalas nuo 15 iki 30 000 km reiškia dvigubai daugiau apsilankymų servise, dvigubai daugiau sunaudojamos alyvos ir filtrų, o tai gali būti nesvarbu atskiriems vairuotojams, tačiau automobilių parkams, kurie išlaidas valdo kompleksiškai, tai gali būti svarbus veiksnys renkantis transporto priemonę.

Skaitykite  Kaip tinkamai atlikti bandomąjį važiavimą perkant automobilį

Tepalų keitimas dažniau. Ar galima?

Todėl, jei jums rūpi gera automobilio būklė ir norite juo važinėti kuo ilgiau, verta sutrumpinti gamintojų siūlomus alyvos keitimo intervalus. Dauguma mechanikų sutinka, kad tepalų keitimas kas 10 000-15 000 km, o ne kas 20 000-30 000 km yra naudingas varikliui ir gali padėti išvengti didesnių remonto išlaidų ateityje.

Žymos: alyvatepalaivariklio alyva
Dalintis247DalintisSiųstiDalintis43

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

Taip pat skaitykite

Netekti teisės vairuoti net nesėdus už vairo? Štai kaip tai įmanoma!

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

7 naudoti automobiliai iki 5 000 € – ką rinktis 2025 m.?

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Populiariausi automobiliai Lietuvoje – kas pirmauja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.