Dėl tokių gedimų, kaip įpurškimo problemos arba sugedusios uždegimo žvakės, automobilio variklis gali veikti netolygiai. Ekspertai nurodo dažniausiai pasitaikančias automobilio trūkčiojimo priežastis, priklausomai nuo jėgos agregato tipo, ir pabrėžia, kad greita reakcija ir apsilankymas autoservise gali padėti išvengti rimtesnės žalos.
Vairuotojas niekada neturėtų nuvertinti netolygaus variklio darbo. Jei nemalonus trūkčiojantis garsas kyla ne dėl to, kaip perjungiamos pavaros staigiai greitėjant, ne dėl per greitai nuspaustos sankabos ar ne dėl degalų rūšies, jis gali būti susijęs su gedimu, kuris kelia rimtą grėsmę variklio „gyvybei“.
Iš kur atsiranda variklio trūkčiojimas?
Variklio trūkčiojimo priežasčių yra daug, jos priklauso nuo jėgainės tipo. Kai kurios jų veikia visus galios variantus, pavyzdžiui, užsikimšęs degalų filtras arba purkštukų gedimas. Kitos atsiranda dėl konkrečios transporto priemonėje esančios pavaros.
Jei naudojate suskystintų naftos dujų variklį, verta patikrinti, ar variklis trūkčioja tik naudojant suskystintas naftos dujas, ar ir važiuojant benzinu. Prie veiksnių, dėl kurių įrenginys veikia netolygiai, priskiriamos susidėvėjusios uždegimo žvakės, prastos kokybės dujos, sugedusi SND sistema arba netinkamas uždegimas.
Dyzelinio variklio atveju trūkčiojimas dažniausiai pasireiškia, kai, pavyzdžiui, sugenda aukšto slėgio siurblys arba skirstytuvas. Taip pat gali atsitikti, kad variklis netaisyklingai dirba dėl sugedusio dviejų masių smagračio arba dėl degalų sistemos gedimo.
Benzininiuose varikliuose trūkčiojimas, be kita ko, atsiranda dėl susidėvėjusių uždegimo žvakių ir laidų, netinkamai veikiančios degalų sistemos, užsikimšusio katalizatoriaus arba nešvaraus degalų filtro.
Ar galima nekreipti dėmesio, kai automobilis trūkčioja vairuojant?
Automobilio galios praradimas, greičio problemos, padidėjusios degalų sąnaudos arba variklio užgesimas važiuojant tuščiąja eiga – tokie gedimai kartu su trūkčiojimo simptomais gali reikšti brangiai kainuojantį remontą, o tolesnis važiavimas gali būti pavojingas. Laiku neaptikus gedimo, gali būti pažeistas variklio blokas, katalizatorius, kietųjų dalelių filtras arba EGR vožtuvas. Dėl nerimą keliančių variklio garsų ir pojūčių vertėtų pasitarti su mechaniku profesionaliose dirbtuvėse.
Trūkčiojimas vairuojant nėra simptomas, kurį galima ignoruoti. Benzininių ir dyzelinių variklių priežastys gali būti įvairios – nuo susidėvėjusių purkštukų iki uždegimo problemų ir sugedusių degalų tiekimo linijų. Suskystintomis naftos dujomis varomuose varikliuose trūkusios dujų linijos arba nešvarūs filtrai dažnai būna trūkčiojimo priežastis. Svarbu nenuvertinti šių signalų ir pranešti apie juos servisui, kur specialistas tiksliai diagnozuos problemą.