Daugeliui vairuotojų atostogos yra vienintelis metų laikas, kai jie išvyksta į tolimesnes keliones ir turi galimybę važiuoti greitkeliais. Būtent tada jie gali pastebėti, kad su jų transporto priemone vyksta kažkas keisto, nes ją traukia į vieną ar kitą pusę. Kartais užtenka tvirčiau suimti vairą ir visi simptomai išnyksta. Kartais reikia šiek tiek pakoreguoti vairą. Kartais važiavimas virsta tikra „dvikova kelyje“. Bet kuriuo iš šių atvejų svarbu kuo greičiau diagnozuoti ir pašalinti problemas. Svarbu atminti, kad simptomai, kurie saulėtu oru „tik“ erzina, lietingu oru gali tapti mirtina grėsme.
Padangų patikra nepakenks
Pradėkime nuo paprasčiausių dalykų. Automobilio traukimo priežastis gali būti… blogos padangos. Jei pastebėjote ryškų padangų slėgio skirtumą abiejose automobilio pusėse, galbūt jau radote problemos priežastį. Jei slėgis padangose yra tinkamas, tačiau labai pastebimas protektoriaus gylio skirtumas, automobilis važiuodamas taip pat traukia. Kartais šiuos simptomus gali sukelti netinkama padangų montavimo kryptis. Taip pat skaitykite: „Koks yra minimalus leistinas vasarinių ir žieminių padangų protektoriaus gylis?“.
Žinoma, netolygus protektoriaus nusidėvėjimas gali būti kitų pakabos sutrikimų rezultatas arba požymis. Tokiu atveju padangų pakeitimas problemą išspręs tik trumpam, nes naujos padangos labai greitai susidėvi.
Jei traukia tik stabdant
Jei transporto priemonė traukia tik stabdant, visi požymiai rodo, kad problema yra stabdžių sistemoje (dažniausiai priekinėje). Patikrinkite diskų ir trinkelių būklę, taip pat įsitikinkite, kad suportai veikia tinkamai ir nė viena judanti dalis nėra užkepusi. Kartais tai galima nustatyti išmatavus ratlankių temperatūrą iškart po važiavimo. Rankomis juntamas skirtumas tarp vieno ir kito tos pačios ašies rato yra ženklas, kad reikia kuo greičiau važiuoti į autoservisą.
Stabdant traukimo priežastis paprastai būna nevienoda dešiniojo ir kairiojo priekinių stabdžių trintis. Jei patikrinus pirmiau minėtus komponentus nenustatoma sutrikimų, verta patikrinti ir lanksčių stabdžių žarnų būklę. Senuose automobiliuose jos praranda patvarumą ir trukdo laisvai tekėti stabdžių skysčiui. Taip pat skaitykite: „Kas yra stabdymo kelias ir kodėl tai svarbu žinoti?“
Apžiūrėkite ratų guolius
Taip gali atsitikti dėl susidėvėjusių guolių. Jei viena guolio pusė yra susidėvėjusi ar net surūdijusi, ji sukuria daug didesnį pasipriešinimą, todėl automobilis traukia į tą pusę, kurioje yra ratas su susidėvėjusiu guoliu. Ratų guolius galima patikrinti nenuėmus padangų. Tiesiog pakelkite automobilį ant domkrato ir sukite ratus, klausydamiesi, ar nesigirdi neįprastų garsų. Taip pat reikia judinti kiekvieną pakeltą ratą ieškant laisvumo.
Ką dar patikrinti?
Dėl susidėvėjusių vairo ir pakabos komponentų transporto priemonė gali traukti į kairę arba į dešinę. Atlikus vairo mechanizmo ir pakabos patikrą, galima nustatyti, ar problema yra. Siekiant užtikrinti važiuoklės būklę, būtina patikrinti visus kaiščius, silentblokus ir traukes.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.