Atidus vairuotojas žino, kad net pasikeitusi išmetamųjų dujų spalva gali reikšti problemą. Žinoma, jei automobilis rūksta juodai, tai kelia įtarimų. Tačiau kaip dėl baltos spalvos?
Kas tai per garai, kylantys iš išmetimo vamzdžio?
Per transporto priemonės išmetimo vamzdį iš variklio išmetamos dujos ir degimo produktai. Išmetamųjų dujų sudėtis priklauso nuo degalų rūšies (benzinas, dyzelinas, dujos) ir variklio būklės. Daugiausia tai yra šios dujos:
- vandens garai;
- anglies dioksidas;
- anglies monoksidas (CO);
- azoto oksidai (NOx);
- angliavandenilis (HC);
- suodžių ir kietųjų dalelių;
- sieros junginiai.
Katalizatoriai ir kietųjų dalelių filtrai gerokai sumažina nuodingų medžiagų išmetimą į atmosferą, tačiau šiuolaikinėmis technologijomis jų visiškai pašalinti dar neįmanoma. Taip pat skaitykite: „Ar galima važiuoti be katalizatoriaus? Kaip su technine apžiūra?“
Ką rodo balti dūmai iš išmetimo vamzdžio?
Balti dūmai iš automobilio išmetimo vamzdžio gali būti kelių problemų požymis, o jų priežastis priklauso nuo konkrečių aplinkybių. Štai keletas dažniausiai pasitaikančių baltų dūmų priežasčių: kondensatas išmetimo sistemoje, aušinimo skysčio problemos, degalų sistemos problemos.
Ar vairuotojas turėtų susirūpinti? Taip, jei tai tikrai yra gedimas. Jis turi aiškių požymių.
Tai turėtų kelti nerimą:
- Net esant pliusinei temperatūrai iš išmetimo vamzdžio rūksta intensyvūs ir tankūs balti dūmai, kurie neišnyksta ir varikliui įšilus.
- Balti dūmai iš išmetimo vamzdžio tebesklinda ir kelionės metu, jie gali turėti neįprastą „saldoką“ kvapą, kuris nebūdingas išmetamosioms dujoms.
- Aušinimo skysčio lygis išsiplėtimo bakelyje reguliariai mažėja, todėl jį dažnai reikia papildyti.
- Variklio sūkių dažnis tuščiąja eiga šokinėja, nukrisdamas žemiau arba viršydamas įprastas vertes.
Apžvelkime pagrindines baltų dūmų iš kamino priežastis – tiek pavojingas, tiek visai nepavojingas. Taip pat skaitykite: „Kaip prailginti variklio tarnavimo laiką? 10 patikrintų būdų“.
Kondensatas
Šaltuoju metų laiku baltos spalvos išmetamosios dujos yra normalu. Karštos nešildomo vamzdžio dujos atvėsta ir virsta mažais lašeliais. Iš šio kondensato susidaro balti dūmai.
Šis reiškinys paprastai pastebimas šaltomis dienomis. Tačiau jei balti dūmai iš išmetimo vamzdžio pasirodo nuolat arba atsiranda esant didesniam variklio sūkių dažniui, greičiausiai tai susiję su aušinimo sistema arba degalų degimu.
Po cilindro galvute esančios tarpinės pažeidimas
Pažeidus cilindro galvutės tarpiklį, į degimo kamerą gali patekti antifrizo (aušinimo skysčio). Tai savo ruožtu gali sukelti baltus dūmus iš išmetimo vamzdžio, nes antifrizas dega kartu su degalais. Ilgesnis antifrizo buvimas degimo kameroje gali sukelti rimtų variklio pažeidimų. Taip pat skaitykite: „Ar vietoj aušinimo skysčio galima naudoti vandenį?“
Antifrizas patenka į kolektorių
Antifrizas gali patekti į kolektorių dėl pažeistos cilindro galvutės tarpinės arba, jei cilindro galvutėje yra įtrūkimų, į patį cilindrą. Kai antifrizas patenka į kolektorių, jis sudega kartu su degalų ir oro mišiniu. Antifrizo sudėtyje yra etilenglikolio, kuris degdamas skleidžia baltus dūmus. Iškylantys balti dūmai paprastai turi saldų kvapą, kuris būdingas antifrizui.
Užsikimšę filtrai ir purkštukai, netinkamas degalų deginimas
Netinkamas filtrų ir purkštukų veikimas gali išprovokuoti baltų dūmų atsiradimą, nes jų pagrindinė užduotis – valyti degalus. Kai sudedamosios dalys šios užduoties neatlieka, išmetamųjų dujų spalva gali pasikeisti.
Kuro sistemos problemos
Prastos kokybės benzine su priemaišomis gali būti vandens, kuris žiemą užšąla ir užkemša degalų filtrą. Per didelis sieros kiekis yra dažnas reiškinys „pasenusiame“ benzine. Degimo metu ji virsta sieros dioksidu, kuris, susimaišęs su vandens garais, virsta sieros rūgštimi. Tai gali turėti nemalonių pasekmių varikliui.
Be to, degaluose gali būti toksiškų benzeno ir aromatinių junginių, kurie didina anglies sankaupas, ardo gumą ir plastiką bei sukelia degalų vamzdynų užsikimšimus.
Bet kuriuo atveju nuolatinis baltų dūmų pasirodymas kelia susirūpinimą ir reikalauja diagnozės nustatymo ir galbūt remonto, nes kai kurios iš šių problemų gali sukelti rimtų variklio pažeidimų. Taip pat skaitykite: „Ką daryti, jei į automobilio baką buvo įpilta netinkamų degalų?“
Baltų dūmų iš dyzelinio variklio išmetimo vamzdžio priežastys
Yra kelios dažniausiai pasitaikančios priežastys, dėl kurių iš dyzelinio variklio išmetimo vamzdžio gali rūkti dūmai.
Be įprastų baltų dūmų iš išmetimo vamzdžio priežasčių, galima paminėti ir kitas priežastis:
- vanduo dyzeliniuose degaluose;
- oro įsiurbimo sistemos problemos: dėl oro įsiurbimo sistemos kliūčių ar nesandarumų gali būti nepakankamas oro srautas ir dėl to nevisiškai sudegti degalai;
- prasta degalų kokybė.
Kiekvienu atveju tai yra signalas, kad variklis veikia netinkamai ir jį reikia diagnozuoti.
Baltų dūmų iš išmetimo sistemos diagnostika
Balti dūmai gali reikšti nekenksmingą būklę, pavyzdžiui, kondensato garavimą, arba rimtą gedimą. Išsamius bandymus galima atlikti tik dirbtuvėse, tačiau kai kuriuos dalykus galite patikrinti patys.
Vizuali apžiūra
Patikrinkite aušinimo skysčio lygį. Žemas lygis gali reikšti nuotėkį, galbūt per cilindro galvutės tarpiklį.
Patikrinkite alyvą. Ant alyvos bako dangtelio esanti emulsija arba kreminė košė gali rodyti, kad alyvos sistemoje yra aušinimo skysčio.
Patikrinkite išmetimo sistemą. Ar nėra pernelyg didelio kondensato arba aušinimo skysčio pėdsakų.
Diagnostinė įranga ir papildomi tyrimai
Dirbtuvėse mechanikai naudoja kompiuterinę diagnostiką, aušinimo skysčio nuotėkio testą, cilindrų slėgio testą ir išmetamųjų dujų analizę. Kaip papildomi patikrinimai kartais tikrinami purkštukai ir degalai.
Kokie pavojai kyla dėl baltų dūmų iš išmetimo vamzdžio?
Balti dūmai iš išmetamųjų dujų paprastai rodo variklio problemas, susijusias su skysčių nuotėkiu, variklio temperatūra ir tepimu.
Dėl gedimų gali būti rimtai pažeistas variklis. Be to, išmetimo dūmuose gali būti kenksmingų cheminių medžiagų, pavojingų žmonių sveikatai ir aplinkai.
Kaip išvengti gedimų ir su jais susijusių baltų dūmų
Ką reikia daryti:
- Reguliariai atlikite variklio techninę priežiūrą. Vienas iš pagrindinių veiksnių, sukeliančių baltus dūmus, yra alyvos degimas dėl susidėvėjusių O-žiedų arba cilindro galvutės. Laiku pakeista alyva ir filtrai padės išvengti skysčių nuotėkio.
- Naudokite aukštos kokybės alyvas. Būtinai įsigykite specifikacijas atitinkančius preparatus iš patikimų tiekėjų. Tai padės išvengti baltų dūmų iš išmetimo vamzdžio.
- Patikrinkite aušinimo sistemą. Dėl šios sistemos problemų, pavyzdžiui, skysčių nuotėkio, dažnai atsiranda „nestandartinių“ išmetamųjų dujų.
- Patikrinkite antifrizo lygį ir kokybės rodiklį. Tai ne mažiau svarbu nei laiku pakeisti alyvą.
- Lankykitės patikimuose techninės priežiūros centruose. Jei pastebėjote, kad iš išmetimo vamzdžio pasirodė baltos spalvos dujų, kreipkitės tik į specialistus dėl diagnostikos.
Visiškai veikiantis variklis gali skleisti baltus dūmus. Tai normalu, jei garai pasirodo įšilus varikliui šaltu oru.
Esant dideliam šalčiui, išmetimo vamzdis nuolat skleidžia baltus dūmus, net ir sušilus varikliui.
Dyzeliniai varikliai su aktyviąja kietųjų dalelių filtro valymo sistema, kitaip nei benzininiai varikliai, nepriklausomai nuo oro sąlygų, baltus dūmus gali skleisti 15-20 minučių. Tai ne gedimas, o veikimo ypatumas. Po kelių minučių turėtų pasirodyti įprasti mėlynai dūmai.
Kitais atvejais geriau nelaukti, kol susidėvės detalės, ir iš karto vežti automobilį į diagnostikos centrą. Bet kokios „nestandartinės“ spalvos dūmai, nesvarbu, ar jie būtų juodi, ar balti, beveik visada yra tam tikrų automobilio dalių gedimo požymis.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.