Visos pagalbinės sistemos skirtos padėti vairuotojui saugiai vairuoti. Problema ta, kad dažnai, kai mums labiausiai reikia jų pagalbos, jos nustoja veikti. Tačiau taip nutinka ne dėl sugedusios programinės įrangos ar automobilio gedimo, o dėl jų jautrumo oro sąlygoms.
Kai persėdate į naują automobilį, kartais jus gali nustebinti informacijos ir garsų antplūdis. Jie tampa vis intensyvesni, kai pasikeičia sąlygos už lango, ypač žiemą. Tačiau taip nutinka ne dėl gedimų, o dėl pagalbinių sistemų veikimo charakteristikų. Kaip žinome, jos vis dažniau montuojamos į transporto priemones, o „pagalbos ratas“ su kiekvienais metais tik plečiasi.
Nors kai kurie vairuotojai mano, kad pagalbos sistemos yra nereikalingas išradimas, jos neabejotinai išgelbėjo daugelio žmonių gyvybes. Deja, žiemą jų gyvenimas nėra lengvas. Užtenka vienos kelionės sniegu, kad prietaisų skydelyje pasirodytų klaidų pranešimai (Taip pat skaitykite: „Prietaisų skydelyje pasirodė snaigė? Gali turėti įtakos saugiam vairavimui“). O būtent tada papildoma pagalba mums labiausiai praverstų. Tačiau būkite ramūs, tai nereiškia, kad būtina apsilankyti techninės priežiūros centre.
Taip yra dėl šių sistemų konstrukcijos. Mat jose naudojama daugybė kamerų ir radarų, esančių už priekinio stiklo (paprastai viršutinėje dalyje), taip pat grotelėse ir bamperyje. Užklotos sniego sluoksniu, jos praranda galimybę stebėti aplinką. Kalbame apie tokias sistemas, kaip eismo juostos palaikymo pagalbinė sistema, aktyvioji kruizo kontrolė, palaikanti atstumą, arba kelio ženklų atpažinimo sistema. Sningant taip pat neturėtume tikėtis priekinio susidūrimo išvengimo sistemos.
Taip yra todėl, kad visi dangčiai ir priekiniai stiklai turi būti švarūs, kad sistemos tinkamai veiktų ir stebėtų situaciją. Dažnai nuo šlapių kelių kitų automobilių pakeltas purvas, kuris nusėda ant mūsų automobilio priekinės dalies, sukelia „kalėdinę eglutę“ ant prietaisų skydelio. Užtenka net stipresnio lietaus, kad aklosios zonos kontrolės sistema, ypač prancūziškuose automobiliuose, „aptingtų“.
Sniegas taip pat gali „paralyžiuoti“ parkavimo jutiklius. Ypač jei važiuojate nedideliu greičiu, kompiuteris gali manyti, kad esate arti kliūties. Žinoma, geriau įsitikinti, kad taip nėra, tačiau daugeliu atvejų tai sniego ar ledo sluoksnis ant buferio.
Tai padaryti labai paprasta – tiesiog sustokite ir, pavyzdžiui, šluoste nuvalykite kameros ir radaro dangtelius. Jei nežinote, kur jie yra, tiesiog ieškokite stačiakampių ar apskritų išpjovų buferyje – paprastai būtent ten jie ir būna įtaisyti.
Kita vertus, kameros paprastai montuojamos priekinio stiklo viršuje, šalia galinio vaizdo veidrodėlio. Kai kuriuose automobiliuose taip pat gali prireikti iš naujo paleisti, kad sistemos vėl tinkamai veiktų.