Euro 7 standartas patvirtintas Europos Parlamento. Svarbiausia informacija automobilių vairuotojams yra ta, kad juo nenustatomi didesni išmetamųjų dujų kiekio apribojimai nei Euro 6 standartu. Todėl standarto įvedimas neturėtų atsispindėti didesnėse automobilių kainose, kurios ypač paveiktų miesto automobilius. Patikriname, ką reiškia Euro 7 standarto įvedimas ir kada įsigalios naujosios taisyklės.
Švelnesnė Euro 7 išmetamųjų teršalų standarto forma
Euro 7 standartas iš pradžių turėjo būti taikomas pigiausiems automobiliams, t. y. daugiausia miesto automobiliams. Taip atsitiko todėl, kad Europos Komisija norėjo sugriežtinti anglies monoksido (CO) ir azoto oksidų (NOx) išmetimo ribas.
Nors ES pareigūnai nurodė, kad dėl pakeitimų automobiliai pabrangs tik apie 300 eurų, gamintojai su tuo nesutiko. Gamintojų teigimu, pakeitimai reikštų kainų padidėjimą iki 2 000 EUR. Be automobilių sektoriaus atstovų, prieš griežtesnio Euro 7 išmetamųjų teršalų standarto įvedimą protestavo ir kai kurios valstybės narės (įskaitant Lenkiją, Čekiją, Italiją ir Prancūziją).
Kritika nebuvo veltui. Galiausiai Europos Komisija nusprendė įvesti lengvesnę naujojo standarto formą. Todėl lengvųjų automobilių anglies monoksido ir azoto oksido emisijos standartai liko nepakeisti. Jie sugriežtinti tik sunkvežimiams ir autobusams. Tačiau, žinoma, yra keletas naujovių.
Taip pat skaitykite: „Kas yra EURO 6 standartas? Viskas, ką reikia žinoti“.
Ką reiškia Euro 7 standartas?
Kalbant apie Euro 7 išmetamųjų teršalų standarto naujoves, reikėtų atkreipti dėmesį į šias:
- Aplinkosauginis transporto priemonės pasas – informacija apie aplinkosaugines charakteristikas registracijos metu (pvz., išmetamųjų teršalų ribinės vertės, išmetamo CO2 kiekis, degalų ir elektros energijos sąnaudos, elektros energijos naudojimo nuotolis, baterijos veikimo laikas).
- Galimybė gauti naujausią informaciją apie degalų sąnaudas, akumuliatoriaus būklę, išmetamųjų teršalų kiekį ir kitą svarbią informaciją, kurią pateikia transporto priemonėje esančios sistemos ir monitoriai.
- Kietųjų dalelių (PM10), išmetamų iš padangų ir stabdžių, ribinės vertės lengviesiems automobiliams ir furgonams.
Taip pat buvo paminėtos taisyklės, kuriose nurodyta minimali elektromobiliuose ir hibridiniuose automobiliuose naudojamų akumuliatorių eksploatavimo trukmė, t. y:
- Lengvieji automobiliai – iki 5 metų naudojimo arba 100 000 kilometrų nuvažiuoto atstumo akumuliatoriaus talpa turi būti ne mažesnė kaip 80 proc. gamintojo nurodytos talpos. Po 8 naudojimo metų arba nuvažiavus 160 000 km, akumuliatoriaus talpa turi būti ne mažesnė kaip 72 proc.
- Krovininiai automobiliai – iki 5 metų naudojimo arba 100 000 kilometrų, akumuliatoriaus talpa turi būti ne mažesnė kaip 75 proc. gamintojo nurodytos talpos. Po 8 naudojimo metų arba nuvažiavus 160 000 km akumuliatoriaus talpa turi būti ne mažesnė kaip 67 proc.
Kada įsigalios Euro 7 standartas?
Už Euro 7 išmetamųjų teršalų standartą pasisakė 297 EP nariai, prieš – 190, o 37 susilaikė. Dabar teisės aktui turi pritarti valstybės narės. Buvo pasiūlytos šios naujų taisyklių įsigaliojimo datos:
- Lengvieji automobiliai ir krovininiai – 30 mėnesių po to, kai teisės aktą patvirtins Europos Parlamentas ir valstybės narės.
- Sunkiasvorėms krovininėms transporto priemonėms ir autobusams – 48 mėnesiai po to, kai teisės aktą patvirtins Europos Parlamentas ir valstybės narės.
Iš pradžių buvo numatyta, kad Euro 7 standartas įsigalios 2025 m.