Vienintelė tinkama išmetamųjų dujų spalva yra skaidri arba šiek tiek pilka. Jei ji kitokia, vadinasi, yra variklio arba jo priedų gedimas. Ekspertai pasakoja, ką gali reikšti netinkama spalva.
Bespalvės išmetamosios dujos neturėtų kelti nerimo, o jei automobilis senas, šiek tiek pilkas atspalvis taip pat nekelia nerimo. Jei išmetamosios dujos tampa baltos, pilkos, juodos ar mėlynos, tai greičiausiai yra defekto arba susidėvėjusio variklio požymis. Mechanikams patariama būti budriems, kai atsiranda tokių simptomų.
Balta spalva – patikrinkite aušinimo skysčio lygį
Nedidelis kiekis baltų dūmų, nepriklausomai nuo vyraujančių oro sąlygų, neturėtų kelti nerimo dėl variklio būklės. Dažnai ši spalva atsiranda užvedus variklį ryte, ilgai stovint arba žiemą. Tai išmetimo sistemoje susikaupusio vandens garavimo rezultatas. Pasiekusios darbinę temperatūrą, išmetamosios dujos paprastai praranda spalvą. Tik dideliuose ir senuose varikliuose jos tampa šiek tiek pilkos. Taip pat skaitykite: „Vanduo iš išmetimo sistemos kelia vairuotojų susirūpinima. Ar jis pagrįstas?“
Tačiau jei ilgą laiką, ypač varikliui įšilus, iš išmetimo vamzdžio sklinda baltos spalvos išmetamosios dujos, jau yra pagrindo nerimauti. Dažnai į degimo kameras patenka aušinimo skysčio. Verta patikrinti jo lygį rezervuare arba radiatoriuje. Jei aušinimo skysčio nepakanka, gali būti sugedusi galvutės tarpinė. Taip pat gali būti sugedęs EGR vožtuvas su radiatoriumi.
Juoda spalva – purkštukai, DPF arba „tiuningas“
Juodi dūmai dažniausiai atsiranda, kai veikia dyzeliniai varikliai ir kai „tiuninguoti“ įrenginiai yra labai apkrauti. Jei dūmai rūksta tik greitėjant, nerimauti dar nėra ko.
Tačiau jei dyzelinas bet kokioje situacijoje nuolat rūksta juodai, tai gali reikšti, kad išmetamosiose dujose yra daug suodžių. Tačiau tai nebūtinai reiškia, kad reikia išimti DPF filtrą, nors dažnai taip ir būna.
Jei variklis jau nuvažiavo nemažai kilometrų, greičiausiai susidėvėję purkštukai paduoda per daug degalų.
Juodos spalvos dūmai reiškia, kad variklyje yra per daug sodrus degalų mišinys. Nepriklausomai nuo to, ar tai dyzelinis, ar benzininis agregatas.
Automobilio su benzininiu varikliu išmetimo sistemoje juodi dūmai gali atsirasti dėl įsiurbimo sistemos veikimo sutrikimų, sugedusių purkštukų (daugiausia tiesioginio įpurškimo varikliuose) arba lambda zondo gedimo.
Mėlyna spalva ne visada reiškia variklio eksploatavimo pabaigą
Mėlyna spalva beveik visada reiškia, kad į degimo kameras patenka per daug tepimo alyvos. Tai gali lemti kelios priežastys. Dažnai tai yra variklio susidėvėjimo požymis, o tai, esant šiandieninėms paslaugų ir naudotų dalių kainoms, beveik visada reiškia variklio keitimą.
Tačiau mėlyni dūmai gali būti paties turbokompresoriaus susidėvėjimo priežastis, dėl kurios į įsiurbimo sistemą patenka alyva. Šiuo atveju variklio keisti nereikia – tereikia atnaujinti dalis.
Pilkos spalvos perteklius – kreipkitės į mechaniką, bet nepanikuokite
Intensyvios pilkos spalvos išmetamosios dujos paprastai pasirodo benzininiais varikliais varomuose automobiliuose ir rodo, kad degalų mišinys yra per gausus. Teisingai mišinį matuoja variklio valdymo blokas ir jutikliai. Šio reiškinio priežastis – jutikliai, kurie dėl gedimo sutrikdo mišinio sudėtį. Pilki dūmai taip pat gali reikšti, kad į degimo kameras pateko aušinimo skysčio.
Atkreipkite dėmesį į išmetamųjų dujų kvapą
Verta atkreipti dėmesį ne tik į spalvas, bet ir į išmetamųjų dujų kvapą. Saldus kvapas rodo, kad sugedusi galvutės tarpinė, o aštrus ir duslus kvapas – užsikimšusį DPF filtrą. Kita vertus, kvapas, primenantis komunistinių laikų automobilius, pvz., dvitakčius automobilius, yra ne kas kita, kaip alyvos perteklius išmetimo dujose.