Reguliarus DPF degimas lemia tolesnį šio komponento tarnavimo laiką. Kaip atpažinti suodžių filtro valymo procedūrą? Kaip nustatyti DPF degimo lemputę?
Niekam nereikia aiškinti, kokį svarbų poveikį aplinkai daro automobilių kietųjų dalelių filtrai. Šis elementas, kuris nuo 2010 m. dyzeliniuose varikliuose (o nuo tam tikro laiko ir benzininiuose varikliuose) montuojamas standartiškai, yra atsakingas už išmetamosiose dujose esančių kenksmingų medžiagų, pavyzdžiui, suodžių dalelių, kurios patenka į atmosferą, kiekio mažinimą. Suodžiai kaupiami DPF šerdyje, kur, variklio valdikliui įjungus DPF valymo režimą, jie sudeginami ir pašalinami kartu su išmetamosiomis dujomis anglies dioksido ir vandens pavidalu.
DPF išdeginimas. Iš ko jis susideda?
Kad šis procesas vyktų, temperatūra DPF filtruose turi pakilti iki daugiau kaip 600 °C: tik tada suodžiai oksiduojasi. Norint pradėti savaiminį DPF valymo procesą, reikia, kad variklis pasiektų atitinkamą temperatūrą, o tai yra pagrindinė problemų, kylančių automobiliuose, eksploatuojamuose tik mieste, priežastis.
Jei pavaros blokas nepakankamai įšyla, degimo režimas neįsijungia ir filtras palaipsniui užsipildo suodžiais. Rezultatas: pablogėjęs veikimas ir „iššokančios“ klaidos. Laimei, sugedusio DPF filtro nereikia iš karto keisti, o juo labiau šalinti – tai neteisėta. Yra keletas jo regeneravimo būdų, o kai kuriais iš jų net nereikia jo išimti iš automobilio.
Nors pagal savo koncepciją DPF filtras yra techninės priežiūros nereikalaujantis komponentas, iš tikrųjų teisingas jo veikimas priklauso nuo automobilio vairuotojo. Iš tiesų elektronika „stebi“ DPF užsikimšimo būklę ir reikiamu momentu inicijuoja jo užgesinimą. Kad šis procesas būtų pakankamai efektyvus, variklis turi būti įjungtas per visą valymo procesą. Deja, taip būna ne visada, nes vairuotojai nežino apie tuo metu vykstantį degimo režimą, ypač jei automobilyje neįrengta tinkama kontrolinė lemputė. Todėl jie užgesina variklį, neleisdami DPF filtrui visiškai sudegti.
Kaip atpažinti DPF valymosi procedūrą?
Laimei, užtenka šiek tiek padidinti budrumą, kad pastebėtumėte, jog DPF filtras pradėjo savaiminio valymo etapą. Pirmiausia tai pasireiškia padidėjusiu momentiniu degimo kiekiu. Kompiuteris rodo padidėjusias vertes tiek stovint, tiek vadinamojo variklio stabdymo metu. Pirmuoju atveju laikinosios degalų sąnaudos padidėja iki 2 l/100 km (standartinis diapazonas yra 0,5-0,9 l/100 km), antruoju atveju – maždaug iki 1,5 l/100 km (įprastomis sąlygomis važiuojant į darbą įjungus pavarą kompiuteris rodo nulį). Be to, degimo metu tuščiosios eigos greitis padidėja, paprastai 200 apsukų per minutę, palyginti su įprastomis eksploatavimo sąlygomis.
DPF degimo lemputė. Kaip ji atrodo?
DPF degimo lemputė automobilyje nurodo vairuotojui sudeginti kietųjų dalelių filtre susikaupusius suodžius. Paprastai ji atrodo kaip maža išmetimo sistemos piktograma su taškeliais arba brūkšneliais, simbolizuojančiais suodžių daleles.
Tipinė DPF lemputės išvaizda:
- Spalva: paprastai oranžinė arba geltona.
- Forma: piktogramoje paprastai vaizduojamas išmetamųjų dujų duslintuvas arba stačiakampis blokas su keliais taškeliais ar brūkšneliais, simbolizuojančiais suodžius.
Kai užsidega ši lemputė, tai reiškia, kad DPF filtras yra pilnas ir reikia atlikti regeneravimo procesą, kurio metu filtras įkaitinamas iki aukštos temperatūros, kad susikaupusios priemaišos sudegtų.
Ši lemputė gali skirtis priklausomai nuo automobilio markės ir modelio, tačiau bendra išvaizda paprastai būna panaši.