Lietuviai mėgsta naudotus automobilius. Tačiau yra priežasčių, dėl kurių neverta pirkti naudoto automobilio. Verta jas žinoti.
Infliacija ir didėjančios pragyvenimo išlaidos daugelį žmonių, ne tik Lietuvoje, skatina taupyti. Vienas iš būdų tai padaryti gali būti naudoto automobilio pirkimas. Teoriškai viskas skamba gerai. Kelerių metų senumo automobilį galima sumedžioti už trečdalį jo pradinės vertės. Arba pigiau. Idealus scenarijus? Deja, ne. Verta iš anksto pasiruošti, kad anksčiau ar vėliau „kažkas nutiks“. Deja, tai dažnai reiškia apsilankymą autoservise. Kiek? Vienareikšmiškai atsakyti neįmanoma. Viskas priklauso nuo automobilio ir problemos masto.
Todėl perkant naudotą transporto priemonę verta tai daryti sąmoningai. Pageidautina su priežastimis, dėl kurių neverta pirkti naudoto automobilio.
Ribota dažų paletė
Dažų spalva turi labai didelę įtaką automobilio išvaizdai ar net įvaizdžiui – ji gali suteikti dinamiškumo arba elegancijos. Naudotų automobilių atveju tam tikros spalvos gali net pastebimai padidinti transporto priemonės vertę. Viena iš priežasčių yra ta, kad naudotų automobilių rinkoje dažų pasirinkimas yra ribotas. Dauguma pirkėjų renkasi juodą, pilką, baltą arba mėlyną spalvą. Geltoni, oranžiniai, žali ar net raudoni atspalviai pasitaiko rečiau. Norintys išsiskirti iš minios automobilio spalva gali ieškoti lūkesčius atitinkančio naudoto automobilio. Kalbant apie naujus automobilius, viskas kur kas paprasčiau – tereikia pasirinkti vieną iš galimų dažų.
Mažiau galimybių įsigyti didelių variklių
Didelė naujo automobilio kaina, metinių transporto priemonės įmokų suma arba baimė dėl didelių kuro sąnaudų ribojo galingų versijų pardavimus net ir turtingose šalyse. Tie, kurie domisi galingu automobiliu su dideliu varikliu, ypač populiarios markės, neturės didelės pasirinkimo laisvės.
Tuščia, pustuštė arba vidutinė komplektacija
Analogiška situacija kaip ir su varikliais – geriausios konfigūracijos versijos yra brangios arba… labai brangios, todėl daugelis pirkėjų jų vengia. Panaši situacija buvo ir su pasirinkimo galimybėmis. Nedaugelis rinkosi viską, kas buvo prieinama. Dėl to antrinės rinkos pagrindą sudaro vidutiniškai sukomplektuoti automobiliai. Žinoma, oro kondicionierius ar radijas yra beveik standartinė įranga, tačiau to paties negalima pasakyti, pavyzdžiui, apie šildomas sėdynes, daugiafunkcinį vairą ar panoraminį stogą.
Nežinomas automobilio naudojimas
Ar galima tikėtis, kad asmuo, kuris 2 ar 3 metus nuomojasi arba lizingu yra pasiemęs automobilį, o paskui grąžina jį pardavėjui ir pasiima kitą, laikys jį savo nuosavu? Deja, ne. Prie to prisideda ir daugelio vairuotojų nepakankamas informuotumas apie pagrindinius dalykus, pavyzdžiui, švelniai elgtis su šaltu varikliu arba reguliariai tikrinti alyvą. Ar esame tikri, kad transporto priemonė su vilkimo įtaisu nebuvo reguliariai naudojama važiuojant su sunkia priekaba? O gal, siekiant sutaupyti, automobilių parkas buvo prižiūrimas brangiai ir nesilaikant gamintojo rekomendacijų? Todėl gali paaiškėti, kad šviežias automobilis yra „pavargęs“. Taip pat skaitykite: „Ar būtina šildyti variklį po šaltos nakties?“.
Ne visada naudingas aptarnavimo būdas
Techninė priežiūra yra akivaizdus privalumas – įgaliotosiose atstovybėse nėra jokių trumpų kelių, o pažeisti, susidėvėję ar galimai susidėvėję komponentai keičiami naujais. Deja, aptarnavimas pagal gamintojo rekomendacijas ne visada yra naudingas. Tereikia paminėti, pavyzdžiui, tepalų keitimą kas dvejus metus arba kas 30 000 km. Tam tikromis sąlygomis tai gali pasiteisinti. Tačiau kai vožtuvų mechanizmas silpnas, tepimo sistemos pajėgumas mažas, dažnas DPF regeneravimas praskiedžia alyvą nesudegusiais degalais, du alyvos keitimai per 60 000 km arba ketverius metus gali pasirodyti pernelyg reti. O kas nenorėtų pirkti tokio šviežio, naudoto automobilio….
Nuvažiuotų kilometrų skaičių gali būti suklastotas
Už ridos klastojimą yra baudžiama. Tačiau šį nusikaltimą nustatyti sunku, be to, ši praktika klesti visoje Europoje. Todėl mūsų pardavėjui nereikia klastoti odometro skaitiklio. Gali būti, kad… kažkas tai padarė už jį. Ir vargu ar odometrų klastojimas taps praeitimi. Jau vien dėl to, kad išperkamosios nuomos ar naujų transporto priemonių nuomos atveju taikomi ridos apribojimai. Pagunda nuvažiuoti daugiau ir mokėti tiek, kiek sutarta sutartyje, gali būti nemaža. Nuvažiuota rida surašoma apžiūrų ir techninių apžiūrų metu. Kai automobilis nuvažiuoja palyginti daug kilometrų, ridos skaitiklio persukimas gali realiai padidinti jo vertę. Taip pat skaitykite: „Kaip sužinoti tikrąją automobilio ridą?“
Galima avarijų ar susidūrimų istorija
Situacija tokia pati kaip ir su rida – mažai kas nori sąmoningai pirkti automobilį su didele rida ar avarijų istorija. Kuo brangesnis ir šviežesnis automobilis, tuo didesnė pagunda užmaskuoti kėbulo pažeidimus ir tuo didesnė nauda. Deja, šios srities specialistai žino, kaip apsunkinti apgadinimų nustatymą, ypač pirkėjui, kuris neturi daug mechanikos žinių. Kartais užtenka nusipirkti naudotą kėbulo priekinę dalį, kad „atitiktų spalvą“. Internete parduodami paruošti rinkiniai. Pabrėžkime – avarijos praeitis nėra bloga ir neatmeta transporto priemonės. Daug svarbiau yra remonto būdas ir kaina. Prieš perkant naudotą automobilį yra rekomenduojama atlikti transporto priemonės VIN patikrą.
Daugelį metų kaupta nepriežiūra
Nešvarumai kėbulo ar salono užkaboriuose ir plyšiuose? Neapsaugotos dažų atplaišos? Jau daugelį metų vaško nematęs kėbulas? Įbrėžimai ant odos, pradėję skverbtis į odos struktūrą? Dalys, kurios iš esmės atitinka keitimo reikalavimus, bet dar vieną ar du sezonus tarnaus? Tai tik keli iš daugelio būdų, kuriais automobilių savininkai naudojasi. Per kelerius ar keliolika metų jie susikaupia. Žinoma – viską galima sutaisyti ar patobulinti, tačiau dažnai tai kainuoja daug laiko ir lėšų.
Reikia įvertinti techninę būklę
Kalbant apie naujus automobilius, tai paprasta – iš gamyklos gaunate naują gaminį, todėl visi komponentai atitinka naujų dalių kriterijus. Niekas nėra susidėvėjęs, deformuotas, sulaužytas ar įtrūkęs. Žinoma, net ir gamykloje pasitaiko paslydimų, klaidų ar tiesiog nekokybiškų dalių, kurias atsiuntė subtiekėjai, ir automobilis gali būti apgadintas (pvz., įbrėžtas transportuojant), tačiau tai yra išimtys, o ne taisyklė. Naudoto automobilio atveju kuo daugiau dalių patikrinsite, tuo geriau – taip galėsite aptikti trūkumų, kurie paneigia pirkimo teisėtumą arba atveria kelią deryboms dėl kainos.
Sudėtinga rasti tikrai gerą egzempliorių
Tikriausiai kiekvienas pirkėjas svajoja apie reguliariai prižiūrimą, be avarijų automobilį iš salono ir iš pirmojo savininko rankų. Ir, žinoma, už gerą kainą. Tikimybė rasti tokį automobilį yra, tačiau ji nedidelė. Panaši situacija yra ir užsienyje. Niekas neatiduos veikiančios transporto priemonės už dyką. O importuotojas ar vežėjas vis tiek turi užsidirbti pinigų ją importuodamas.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.