Kelionės patogumą ir saugumą užtikrina automobilyje esančios funkcijos, kurias galima įjungti įvairiais mygtukais. Kai kurių iš jų naudojimas daugeliui vairuotojų tebėra mįslingas. Su kuo siejamas EPB mygtukas ir kaip veikia nusileidimo nuo kalno kontrolė?
Saugumo klausimai keliaujant jau seniai tapo vairuotojų prioritetu. Pastaraisiais metais įdiegtos technologijos, kuriomis siekiama pagerinti vairavimo komfortą ir saugumą. Taip pat pravartu susipažinti su mygtukais, kuriais galima įjungti svarbias funkcijas ir režimus. Ekspertai pataria, į kuriuos iš jų verta atkreipti ypatingą dėmesį.
EPB arba elektrinio stovėjimo stabdžio mygtukas
Elektrinių stabdžių technologija vis dažniau naudojama automobiliuose ir pamažu keičia tradicinius mechanizmus. EPB sistema įjungiama mygtuku, dažniausiai esančiu šalia pavarų perjungimo svirties. Sistema įsijungia tik tada, kai vairuotojas du kartus paspaudžia mygtuką. Avarinio stabdymo atveju mygtuką reikia laikyti nuspaustą tol, kol automobilis sustos.
EPB sistema stabdo stabiliau ir nuosekliau nei rankinis stabdys. Tačiau pasitaiko atvejų, kai esant žemesnei temperatūrai mygtukas neveikia arba neįsijungia. Šios technologijos gedimų dažniausiai pasitaiko žiemą, kai elektros variklių šepetėliai, susidūrę su purvu ir drėgme, greičiau susidėvi. Taip pat skaitykite: „Saulės skydelis slepia funkciją. Jūs tikrai apie ją nežinojote“.
Traukos kontrolės mygtukas saugiam vairavimui
Traukos kontrolė yra viena svarbiausių automobilio saugos sistemų. Ji padidina automobilio sukibimą su slidžiu paviršiumi ir padeda išvengti slydimo. Tačiau būna atvejų, kai jos veikimas nebūtinas, pavyzdžiui, žiemą važiuojant per sniego pusnis.
Daugeliu atvejų sistema turėtų likti įjungta. Taigi sistemos išjungimo procedūra yra gana sudėtinga. Traukos kontrolės sistemai išjungti yra mygtukai, vaizduojantys transporto priemonės simbolį su linijomis, rodančiomis slydimą. Paprastai jie būna centrinėje konsolėje, kairėje vairo kolonėlės pusėje arba centriniame tunelyje. Mygtuką reikia palaikyti nuspaustą kelias sekundes arba nuspausti du kartus. Kai sistema išjungiama, prietaisų skydelyje pasirodo pranešimas ir kontrolinė lemputė, rodanti, kad sistema neveikia – tai papildoma saugos funkcija, primenanti vairuotojui, kad reikia išjungti sistemą. Taip pat skaitykite: „Rankena virš automobilio durelių. Ar žinote, kam ji naudojama?“
Nusileidimo nuo kalno kontrolė, t. y. saugus važiavimas nuo kalno
Įkalnės nusileidimo kontrolės sistema (ang. hill descent control) yra visureigių įrangos dalis. Kaip matyti iš pavadinimo, ji naudojama greičiui apriboti, pvz.: važiuojant nuo kalno. Tokiu atveju įsijungia automobilio sistemos: ABS stabdžių sistema ir ESP sistema nuo slydimo.
Sistemą įjungiantis jungiklis yra centrinėje konsolėje. Ji dažnai įsijungia automatiškai, kai automobilio jutikliai aptinka netoliese esančią įkalnę. Tada automobilis važiuoja sistemos nustatytu greičiu, kol nusileidžia nuo kalno. Taip pat skaitykite: „Šį jungiklį galinėse durelėse turi beveik kiekvienas automobilis. Ar žinote, kam jis naudojamas?“.
ECO mygtukas, skirtas degalų taupymui ir ekologiškam vairavimui
ECO važiavimo režimas yra vis dažniau naudojama funkcija, kuria verta naudotis važiuojant kasdien. Ją įjungus suvartojama mažiau degalų, o tai naudinga ir aplinkai, ir vairuotojo piniginei.
ECO mygtukas visų pirma skirtas sumažinti variklio degalų sąnaudas. Įjungus ekonomišką važiavimo režimą, sumažinama galia ir sulėtinamas pavaros agregato darbas. Šiuo režimu vairuotojas neskatinamas važiuoti greitai ir agresyviai – važiavimas tampa tolygesnis ir ekonomiškesnis.
Įjungus ECO režimą, oro kondicionieriaus kompresorius įjungiamas rečiau, kad nebūtų perkrautas variklis.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.