„J.D. power“ paskelbtame 2024 m. JAV techninės patirties indekso (TXI) tyrime nurodyta daugybė sričių, kuriose automobilių gamintojai galėtų pagerinti naudotojų patirtį, susijusią su automobilyje įdiegtomis technologijomis.
„Visiems transporto priemonių gamintojams labai svarbu turėti tvirtą pažangių technologijų strategiją, o daugelis naujoviškų technologijų atitinka klientų poreikius“, – sakė Kathleen Rizk, „J.D. Power“ naudotojų patirties lyginamosios analizės ir technologijų vyresnioji direktorė. „Kartu šių metų tyrimas aiškiai rodo, kad kai kurios technologijos savininkams yra mažai naudingos ir (arba) nuolat erzina.“
Vykdytojas turi pagrindo. Ne vienas šio leidinio autorius (ir, galime lažintis, ne vienas skaitytojas) yra ištaręs nepadorių epitetų vadinamosioms naudingoms technologijoms automobilyje – ar tai būtų pernelyg uoli eismo juostos išlaikymo sistema, ar piktinantis balso atpažinimo sistemos, kuri iš tikrųjų nieko neatpažįsta, elgesys. Vieša paslaptis, kad automobilių gamintojai kuria kai kurias technologijas tik todėl, kad jas siūlo konkurentai.
Puikus pavyzdys – „Ford“ aktyvioji parkavimo pagalbinė sistema, kuri tariamai pusiau autonomiškai parkavo automobilį lygiagrečiai, tačiau niekada neveikė taip, kaip buvo skelbiama (ypač palyginti su kitų markių sistemomis). Šių metų pradžioje „Ford“ atsisakė šios technologijos, kai, išnagrinėjusi savo duomenis, nustatė, kad ja naudojosi „labai nedaug“ savininkų. Galbūt todėl, kad ji ne visada veikė teisingai, genijai. Dėl šio žingsnio „Ford“ sutaupys apie 10 mln. dolerių, taigi, taip pat.
„J.D. Power“ 2024 m. TXI tyrimas parodė, kad vairuotojai teikia pirmenybę praktinėms technologijoms ir vertina funkcijas, kuriomis tiesiogiai sprendžiamos konkrečios problemos, pavyzdžiui, aklųjų zonų matomumas važiuojant atbuline eiga. Taip pat nustatyta, kad dauguma apklaustųjų nemato prasmės įrengti keleiviui skirtą ekraną – bent jau ne dėl to, kad jis galėtų pasigirti.
Vertinant prekės ženklų reitingus, „Genesis“ ketvirtus metus iš eilės užėmė aukščiausią vietą bendroje kategorijoje ir aukščiausią vietą tarp aukščiausios klasės prekės ženklų už inovacijas – 584 balai 1000 balų skalėje. Premijinių automobilių segmente „Lexus“ (535) užėmė antrąją, o BMW (528) – trečiąją vietas. Penktus metus iš eilės „Hyundai“ užima aukščiausią vietą tarp masinės rinkos prekių ženklų už inovacijas (518 balų). Bet kuris, apdovanotas skaičiavimo dovana, gali padaryti išvadą, kad, nors ir būdami lyderiai, šie įvertinimai vis tiek yra vos ne pernykščiai. „Dodge“ užėmė paskutinę vietą ir gavo 392 balus – skaičius, kuris bent jau prilygsta vieno iš geriausių variklių darbiniam tūriui ir daugumos klientų kredito reitingui.
Tyrimas atliktas remiantis 81 926 naujų 2024 m. modelio transporto priemonių savininkų atsakymais, kurie buvo apklausti po 90 dienų nuo 2023 m. liepos mėn. iki 2024 m. gegužės mėn.