Kinijos automobilių gamintojo „Chery“ rinkodaros triukas virto gėdingu incidentu, kai naujasis „Fulwin X3L“ modelis, bandydamas kopti garsiaisiais „Laiptais į dangų“ Tianmeno kalne, paslydo atgal. Transporto priemonė prarado sukibimą ant stačių akmeninių laiptų, apgadino apsauginio turėklo dalį ir sukėlė visuomenės kritiką dėl istorinių turistinių vietų naudojimo automobilių reklamai.
Rizikingas bandymas atkurti legendinį kopimą
Lapkričio 12 d. „Fulwin X3L“ bandė įveikti tą patį iššūkį, kurį prieš septynerius metus sėkmingai įveikė „Range Rover Sport“. Maršrutą sudaro 999 siauri, šlapi akmeniniai laiptai, kurių vidutinis nuolydis yra 45°, o kai kurios atkarpos viršija 60°. Tai vienas ikoniškiausių ir sudėtingiausių turistinių takų Kinijoje.
Lankytojų nufilmuoti vaizdo įrašai rodo, kaip „Chery“ automobilis praranda sukibimą kopdamas. Visureigis paslydo atgal, pralaužė turėklą ir sustojo. Liudininkai pranešė, kad automobilis įstrigo beveik dvi valandas, kol įsikišo gelbėjimo komandos.
Chery Auto, one of China's biggest carmakers, tried to imitate a Ranger Rover ad where the car was able to scale the steep steps of Tianmen Mountain. It…didn't go so well… pic.twitter.com/znQh2v04vG
— China Uncensored (@ChinaUncensored) November 15, 2025
Kodėl bandymas nepavyko
Remiantis „Chery“ vidiniu tyrimu, problema buvo ne transporto priemonės pavaros sistema, o bandymo metu naudotos saugos sistemos gedimas. Inkaro taško tvirtinimo spaustukas netikėtai atsilaisvino, todėl saugos virvė apsivyniojo aplink dešinįjį ratą. Dėl to automobilis nevaldomai paslydo ir susidūrė su turėklais.
- Netikėtas saugos įtaiso atsileidimas
- Virvės įsipainiojimas į dešinįjį ratą
- Transporto priemonės stabilumo praradimas ir slydimas atgal
- Susidūrimas su apsauginiais turėklais
„Chery“ atsiprašo ir pripažįsta planavimo klaidas
Automobilių gamintojas lapkričio 13 d. paskelbė viešą atsiprašymą, pripažindamas „nepakankamą rizikos vertinimą ir priežiūrą planavimo metu“. Bendrovė pripažino, kad populiarios viešosios turistinės vietos naudojimas tokiai veiklai buvo netinkamas, ir išreiškė apgailestavimą dėl padarytos žalos.
„Chery“ įsipareigojo padengti visas remonto išlaidas ir visapusiškai bendradarbiauti su vietos valdžios institucijomis. Incidento metu apie nukentėjusiuosius nepranešta, nors įvykis sukėlė susirūpinimą turizmo pareigūnams ir saugos specialistams.
Chinese automaker Chery struggles to replicate the viral Range Rover 999-step climb on Tianmen Mountain – Stairs to Heaven 🇨🇳
— Sarahh (@Sarahhuniverse) November 17, 2025
© cheryauto / rangerover pic.twitter.com/ZQQkhyUiIb
Platesnė diskusija: ar prekių ženklai turėtų naudoti viešus orientyrus?
Ši taisyklė galioja Kinijoje. Lietuvos reglamentai gali skirtis. Tačiau incidentas pakurstė platesnę diskusiją: kiek toli automobilių gamintojai turėtų eiti reklaminėje veikloje? Tianmeno kalno laiptai yra ne tik turistų traukos objektas, bet ir saugoma kultūros vieta, ir daugelis teigia, kad tokiose vietose neturėtų būti atliekami automobilių triukai.
- Pavojus viešajam turtui
- Turistų saugumo problemos
- Aplinkos ir kultūros išsaugojimas
„Fulwin X3L“ ir „Chery“ ambicijos
Rugsėjį pristatytas „Fulwin X3L“ parduodamas kaip modernus visureigis su visų varančiųjų ratų sistema ir patobulintomis stabilumo sistemomis. Nesėkmingas triukas buvo skirtas pademonstruoti jo našumą, ištvermę ir sukibimą – savybes, kurios yra būtinos itin konkurencingoje Kinijos visureigių rinkoje.
Vietoj to, šis incidentas atkreipė „Chery“ dėmesį, kritikai teigia, kad bandymas imituoti garsųjį „Range Rover“ pasiekimą buvo skubotas ir prastai įvertintas.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.
