• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

pagal Andžej Biaigo
2023.08.22, 9:40
Eismas
A A
0
kelias a14 vilnius utena betonke
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vienas iš intensyviausiai naudojamų, ypač vasarą, šalies kelių Vilnius-Utena dėl savo pasenusios ir nelygios betono dangos vairuotojų vadinamas įvairiai – nuo „betonkės“ iki „geležinkelio“. Tačiau netrukus šis kelias turėtų atsikratyti pravardžių, mat numatoma jį iš esmės rekonstruoti. Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ekspertai tikina, kad teigiamų permainų ilgai laukti nereikės, nes vyksta intensyvūs šio kelio ruožų projektavimo darbai, kuriuos pabaigus bus imamasi rekonstrukcijos. Visą kelią iki Utenos numatoma sutvarkyti 2025 m.

Pasak AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, tai bene daugiausia nepatogumų vairuotojams kėlęs kelias, kuris nedarė garbės kelininkams ir kasmet vis labiau griovė šalies kelių įvaizdį. „Džiugu, kad nebedaug liko iki realių darbų šiame kelyje“, – sako M. Švaikauskas.

Šiuo metu jau yra rekonstruota šio kelio dalis nuo Vilniaus iki 21,5 km, o kelio pertvarkymas nuo 21,5 km iki pat Utenos miesto, arba daugiau kaip 70 km, šiuo metu yra projektuojamas. Intensyviausi statybos darbai bus pradėti ir vykdomi kitąmet. Pirmąją rangos sutartį tikimasi turėti jau šių metų pabaigoje.

„Projektavimo darbai vyksta atskiriems ruožams, vienur jie jau yra baigiamojoje fazėje, kitur – įpusėję. Šie ruožai nėra vienodi, juose nėra numatyti ir vienodi rekonstrukcijos darbai, tad tai lemia ir projektavimo darbų sudėtingumą bei trukmę. Tačiau jokia šio kelio atkarpa nėra palikta likimo valiai ir jis visas bus atnaujintas“, – sako  Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius M. Švaikauskas.

Skirtingo sudėtingumo ruožai

Pirmiausia numatoma baigti projektą trumpo, maždaug 2 km kelio ruožo, esančio pačiame Utenos mieste. Didžioji dalis kelio Vilnius-Utena yra betoninės dangos. Utenos mieste esantis ruožas nėra betoninis, ten tiesiog prasta, nusidėvėjusi asfalto danga, nėra infrastruktūros pėstiesiems ir panašiai. Šio ruožo projektas jau beveik baigtas ir yra paskelbti viešieji pirkimai statybos darbams atlikti. Tikimasi, kad sutartis bus pasirašyta šių metų pabaigoje, o pagrindiniai kelio remonto darbai prasidės kitąmet.

Kito ilgo kelio ruožo, besitęsiančio nuo Molėtų iki Utenos, užbaigtus projektus tikimasi turėti rugpjūčio-rugsėjo mėnesiais. Šiame apie 30 km ilgio kelio ruože kelias liks dviejų eismo juostų, kaip ir dabar, betono danga bus keičiama į asfalto, taip pat bus rekonstruotos ir taps saugesnės vieno lygio sankryžos. Šiame ruože kelio darbus planuojama pradėti 2024 m.

Skaitykite  Laikini patikrinimai Lenkijos pasienyje: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Tuo tarpu ruožas nuo Nemenčinėlės sankryžos iki Molėtų, nuo 21,5 km iki 52,18 km, turėtų pasikeisti labiausiai. Numatyta šį ruožą platinti – iš dviejų eismo juostų kelias turėtų tapti trijų eismo juostų, taip vadinamas 2 plius 1 kelias.

Pasak M. Švaikausko, toks sprendimas reikalingas tam, kad būtų patogiau vairuotojams ir eismas taptų saugesnis, mat šiame kelyje dėl nesaugaus lenkimo nutinka nemažai eismo įvykių, ypač vasaros sezono metu, kuomet eismo intensyvumas šiame kelyje išauga iki pusantro karto.

Numatytose atkarpose kelias viena kryptimi išplatės iki dviejų eismo juostų, po tam tikro atstumo, maždaug kas 2-3 km, vėl susiaurės iki vienos, tuomet analogiškas išplatėjimas atsiras priešingos krypties eismo juostoje. Tokių kelių galima pamatyti keliaujant po Vokietiją, Skandinavijos šalis.

Ruože nuo Nemenčinėlės sankryžos iki Molėtų taip pat projektuojamos žiedinės sankryžos, padidinsiančios posūkių ir sankryžų saugumą. Šio etapo projektavimo darbai yra didžiausios apimties ir sudėtingiausi, todėl užtruks ilgiau – tikimasi, kad projektavimas bus baigtas 2024 m. I ketvirtį. Kelio rekonstrukcijos darbus šiame ruože planuojama pradėti kitų metų antroje pusėje.

Vienas brangiausių projektų

Esminis šio kelio specifiškumas, dėl kurio rekonstrukcija skiriasi nuo kitų šalies kelių remontų ir reikalauja daugiau pasiruošimo, eksperto teigimu, yra betoninė danga. Kadangi jis tiestas dar sovietiniais laikais, kuomet ir kokybei buvo keliami kitokie, kur kas mažesni reikalavimai, šis kelias nėra kokybiškas, jo būklė nuolat prastėja. Tačiau kitaip nei su asfalto keliais, betoninio kelio neįmanoma remontuoti mažomis atkarpomis arba tam tikromis pavienėmis dalimis, jį reikia sutvarkyti iš esmės.

Tokio kelio rekonstrukcija yra ir technologiškai sudėtingesnė, ir brangesnė, kadangi reikia spręsti kaip panaudoti senas betonines plokštes – ar skaldyti, ar išvežti utilizuoti ir panašiai. Projektą pabrangina ir tai, kad ruožas nuo Nemenčinėlės sankryžos iki Molėtų bus platinamas.

Tikimasi, kad visų kelio ruožų rekonstrukcija galėtų būti baigta iki 2025 m. pabaigos, jei visi viešųjų pirkimų bei finansavimo procesai ir statybos darbai vyks taip, kaip suplanuota, bei neiškils trikdžių.

Dalintis79DalintisSiųstiDalintis14
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Trys naudoti korėjietiški krosoveriai, kuriems gedimai – retenybė

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz