„Toyota“ skeptiškas požiūris į elektromobilumą nėra naujiena, tačiau šios markės JAV padalinio prezidentas yra dar kritiškesnis nei jo kolegos iš Japonijos ar Europos.
„Toyota Motor North America“ generalinis direktorius mano, kad 2030 m. elektromobiliai sudarys apie 30 proc. JAV rinkos. Tai tik pusė tikslo, kurio dar neseniai siekė JAV aplinkosaugos agentūra EPA.
Todėl „Toyota“ ketina vadovautis ne iš viršaus nuleistomis gairėmis, o paklausa. „Dėl elektrinių automobilių procentinės dalies markės gamoje pirmiausia spręs klientai“, – aiškina Tedas Ogawa interviu „Automotive News Europe“.
„Žinau, kad EPA iš naujo svarsto, koks turėtų būti reguliavimo lygis. Tačiau mūsų atspirties taškas yra klientų poreikiai. Pavyzdžiui, 2030 m. taisyklėse teigiama, kad daugiau nei pusė naujų automobilių rinkos turėtų būti elektriniai, tačiau mūsų dabartinis planas yra apie 30 proc.“ – Ogawa sakė. „Mes laikomės reglamentų, tačiau klientų poreikiai yra svarbesni.“ – jis pridūrė.
Paklaustas, kaip bendrovė ketina laikytis taisyklių, jis paaiškina, kad sprendimas galėtų būti vadinamieji išmetamųjų teršalų kreditai, t. y. mokesčiai už reikalavimų nesilaikymą, arba pirkimas iš kitų gamintojų, kurie laikosi griežtesnių reikalavimų.
Ogawa sako, kad tai vis tiek pigesnis variantas nei „švaistyti“ pinigus investicijoms į elektrines transporto priemones, kurios nebus parduodamos. „Iššvaistytos investicijos yra blogiau nei pirkimas už kreditą“, – aiškino direktorius.
Laikas parodys, ar „Toyota“ iš tiesų turės griebtis „emisijų pirkimo“ JAV rinkoje, ar EPA sušvelnins savo esamus planus. Nes balsų, kad tai labai tikėtina, nuolat daugėja.