• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Juodoji dėžė automobilyje. EDR sistema. Nuo liepos 7 d. niekas nebebus nuslėpta

pagal Andžej Biaigo
2024.04.08, 9:42
Naujienos
A A
0
Avarija Vilniuje: BMW visureigis rėžėsi į stulpą, nukentėjusį vairuotoją gelbėjo ugniagesiai

Asociatyvi nuotrauka. Stop kadras. „Hibridinis paparacas“.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Liepos septintoji gali tapti „teismo diena“ naujų automobilių savininkams. Nuo šios datos visuose Europos Sąjungoje pagamintuose naujuose automobiliuose turi būti įrengta EDR sistema, vadinamoji automobilių „juodoji dėžė“.

Ne, tai nebus „teismo diena“ tiems, kurie laikosi kelių eismo taisyklių ir vairuoja pagal jas. Tai bus, arba gali būti, „atpildo diena“ visiems tiems, kurie pateko į eismo įvykius, nes dabar bus galima visiškai nešališkai išsiaiškinti tikrąsias įvykio priežastis.

Juodoji dėžė. Kas tai?

EDR (įvykių duomenų registratoriaus, angl. „Event Data Recorder“) sistema yra vadinamoji „juodoji dėžė“. Šis prietaisas įrašo ir atmintyje saugo automobilio jutiklių užfiksuotą informaciją. Duomenys kaupiami tik susidūrimo ar avarijos metu ir sekundės dalį po jos.

Automobilyje esanti „juodoji dėžė“ veikia greitai perrašant integruotą atmintį. Jei sistemos jutikliai užfiksuoja eismo įvykį, EDR įrašo visą įvykį. Įrašas turi apimti viską, kas įvyko penkias sekundes iki eismo įvykio ir iki 250 milisekundžių po jo.

Juodoji dėžė. Kokius duomenis ji įrašo?

Šiuolaikiniuose automobiliuose yra vis daugiau jutiklių ir modulių, analizuojančių vairavimo duomenis. Juodosios dėžės užduotis – įrašyti ir apsaugoti šiuos duomenis avarijos ar susidūrimo atveju. Todėl, kaip jau minėjome, į įrenginio atmintį įrašomi duomenys iki 5 sekundžių iki avarijos ar susidūrimo ir iki 250 milisekundžių po jos. Šie duomenys yra tokie:

  • transporto priemonės greitis nuo 0 iki 250 km/h;
  • droselio sklendės atidarymo (akceleratoriaus pedalo nuspaudimo) laipsnį;
  • stabdžių naudojimas;
  • vairo judesiai;
  • išilginio ir skersinio greičio pokyčiai susidūrimo metu;
  • saugos diržų būseną (užsegtas/neužsegtas);
  • variklio apsukų greitis;
  • ABS sistemos įjungimas;
  • transporto priemonės posvyrio kampas;
  • stabilumo sistemos veikimą;
  • oro pagalvių įjungimas;
  • priekinių sėdynių padėties būklę (jei jos užėmė labiausiai į priekį išsikišusią padėtį ir tai turėjo įtakos kompiuterio sprendimui įjungti oro pagalvę);
  • padangų slėgio matavimo sistemos (TPMS) kontrolinės lemputės būseną;
  • kruizo kontrolės veikimas;
  • aktyviųjų vairuotojo pagalbinių sistemų (pvz., eismo juostos išlaikymo sistemos) būseną.

Juodoji dėžutė. Nuo kada privaloma?

„Juodoji dėžė“ jau yra privaloma , nes pagal Europos Komisijos reglamentą nuo 2022 m. liepos 6 d. visuose Europos rinkoje naujai pagamintuose automobiliuose turi būti įrengtas šis prietaisas. Ši prievolė taikoma M1 kategorijos transporto priemonėms, naudojamoms keleiviams vežti (kuriose, be vairuotojo vietos, yra ne daugiau kaip 8 sėdimos vietos), ir N1 kategorijos transporto priemonėms, naudojamoms kroviniams, kurių bendra masė neviršija 3,5 tonos, vežti.

Skaitykite  Liepos 20 d. nebus galima įsigyti e-vinječių – ką turi žinoti vairuotojai?

Tačiau nuo 2024 m. liepos 7 d. „juodosios dėžės“ reikalavimas bus taikomas visoms Europos Sąjungoje pagamintoms naujoms transporto priemonėms. Nepriklausomai nuo to, kada automobilis buvo pradėtas pardavinėti.

Įdomu tai, kad tai, kas mums yra nauja, Jungtinėse Valstijose jau yra įprasta įranga. Ten EDR sistema nuo 2004 m. yra privalomos transporto priemonių įrangos dalis.

Juodoji dėžutė. Pasipils baudos?

Daugelyje forumų jau dabar aktyviai diskutuojama, ar „juodosios dėžės“ įrašai leis policijai skirti baudas už dabartinius pažeidimus. Tačiau ne! Tai techniškai neįmanoma, nes duomenis iš įrenginio bus galima gauti tik fiziškai jį išėmus iš transporto priemonės, o tai neįmanoma įprastomis kelio sąlygomis.

Be to, Europos Sąjunga reikalauja, kad „juodosios dėžės“ surinkti duomenys būtų anonimiški. Informacija gali būti naudojama tik teisiškai pagrįstais atvejais, pvz., atliekant tyrimus ir siekiant pagerinti eismo dalyvių saugumą. Todėl „juodojoje dėžėje“ esanti informacija nėra viešai prieinama. Ji yra privati transporto priemonės savininko nuosavybė. Jis taip pat turi duoti sutikimą ją atskleisti. Norint ją gauti, prietaisas turi būti prijungtas per specialų prievadą, o tai gali padaryti tik specializuoti darbuotojai.

Tačiau iš „juodųjų dėžių“ gauti duomenys neabejotinai bus svarūs įrodymai ir iš esmės apkaltins avarijos ar susidūrimo kaltininką. Todėl galima tikėtis, kad tiek eismo įvykių ekspertai, tiek policija, tiek advokatai bus labai suinteresuoti gauti tokius duomenis, kad galėtų apginti savo klientus, arba net priešingai.

Juodoji dėžė. Ar ją galima išimti iš automobilio?

Kaip ir bet kurią kitą automobilyje įmontuotą sudedamąją dalį, „juodąją dėžutę“ taip pat galima išimti iš automobilio. Tačiau tai neturi didelės prasmės (nebent iš anksto numanote, kad būsite eismo įvykio kaltininkas ir taip apsisaugosite „ateičiai“), be to, tai gana techniškai sudėtinga.

Juodoji dėžutė. Kiek ji kainuoja?

„Juodosios dėžės“ modulio įrengimo kaina transporto priemonės gamintojui yra maždaug 100-120 eurų, todėl tai neturėtų turėti didelės įtakos galutinei automobilio kainai. Greičiausiai gamintojai tiesiog „paslėps“ jos kainą dabartiniuose kainoraščiuose. O po šių metų liepos 7 d., jei ir pasikeis transporto priemonių kainos, tai bus labiau susiję su infliacija ar valiutų kursų pokyčiais, o ne su šio įrenginio įrengimo faktu.

Skaitykite  Akcizų didinimas žlugo? Degalų pardavimai krenta, biudžetas tuštėja
Žymos: EDR sistemajuodoji dėžė
Dalintis639DalintisSiųstiDalintis112

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Atšaukiami 141 700 dyzeliniai automobiliai dėl variklio gedimo rizikos – ar vairuojate vieną iš šių modelių?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.