Europos Sąjungos Tarybą sudarančios šalys patvirtino teisės aktus, kuriais nustatomas naujas transporto priemonių išmetamųjų teršalų standartas „Euro 7“. Šiuo reglamentu bus sugriežtinti sveikatai kenksmingų azoto oksido dalelių, išmetamų iš automobilių išmetamųjų vamzdžių, kiekio reikalavimai. Tačiau tai dar ne reikalavimų pabaiga.
Įveiktas paskutinis „Euro 7“ standarto įvedimo etapas. Kai pasiūlytam teisės aktui pritarė ES šalys, teisės aktas laikomas priimtu. Naujosios taisyklės lengviesiems automobiliams ir furgonams bus pradėtos taikyti po 30 mėnesių naujiems modeliams ir kartoms, o visoms šios kategorijos transporto priemonėms – po 42 mėnesių. Naujų tipų ir kartų autobusams ir sunkvežimiams gamintojai turės 49 mėnesius, o visoms tokioms transporto priemonėms standartas bus pradėtas taikyti po 60 mėnesių.
Šiuo metu lengviesiems automobiliams ir furgonams taikomos „Euro 6“ bandymų sąlygos nesikeis. Šių transporto priemonių išmetamųjų teršalų ribinės vertės taip pat išliks tokios pačios kaip dabar. Tačiau autobusų ir sunkvežimių atveju padėtis kitokia. Šioms transporto priemonėms bus nustatytos griežtesnės išmetamųjų teršalų ribos, kurios bus matuojamos ir laboratorijose, ir realiomis važiavimo sąlygomis. Pavyzdžiui, azoto oksidams (NOx) bus nustatyta 200 mg/kWh laboratorinėmis sąlygomis ir 260 mg/kWh realiomis važiavimo sąlygomis.
Pakeitimai bus taikomi ir lengviesiems automobiliams. 2030 m. pirmą kartą Europos Sąjungos istorijoje bus nustatytos kietųjų dalelių PM10 emisijos ribos. Šiuo metu „Euro 6“ standarte nustatyta didesnių PM23 dalelių išmetimo riba, o tai yra didelis skirtumas.
Nepriklausomi tyrimai parodė, kad automobiliai išmeta daug daugiau PM10 nei didesnių PM23 dalelių. Tačiau iki šiol niekas to nepatikrino patvirtinimo procese. Priklausomai nuo variklio ir automobilio modelio, šių dalelių išmetimo skirtumas svyravo nuo 11 iki 184 proc. Dabar automobilių gamintojai turės sukurti išmetamųjų dujų papildomo apdorojimo sistemas, kurios sumažintų mažesnių PM10 dalelių išmetimą.
Įvedus „Euro 7“, taip pat bus nustatytas reikalavimas, kad stabdžių trinkelėse ir padangose būtų išmetama ne daugiau PM10. Elektromobiliams ši riba bus 3 mg/km, vidaus degimo, hibridiniams ir vandeniliniams automobiliams – 7 mg/km, o dideliems furgonams ir mikroautobusams – 11 mg/km.
Pagal „Euro 7“ standartą taip pat pirmą kartą bus nustatyti traukos automobilių akumuliatorių nusidėvėjimo reikalavimai. Elektromobilių ir hibridinių lengvųjų automobilių akumuliatoriai penkerius metus arba 100 000 km turės išlaikyti ne mažiau kaip 80 proc. savo pradinės talpos. Po aštuonerių metų arba nuvažiavus 160 000 km ji turės būti ne mažesnė kaip 72 proc. pradinės talpos.
Dideliuose furgonuose ir mikroautobusuose akumuliatorius turės išlaikyti ne mažiau kaip 75 proc. pradinės talpos iki penkerių metų arba 100 000 km, o po aštuonerių metų arba nuvažiavus 160 000 km – ne mažiau kaip 67 proc.
Pagal dabartinį „Euro 6“ standartą reikalaujama, kad išmetamųjų dujų valymo parametrai būtų palaikomi ne trumpiau kaip aštuonerius metus arba 100 000 km. Pagal „Euro 7“ standartą reikalaujama, kad papildomo išmetamųjų dujų valymo parametrai būtų palaikomi ne trumpiau kaip dešimt metų arba 200 000 km, atsižvelgiant į tai, kas įvyks anksčiau.