„Ferrari“ generalinis direktorius Benedetto Vigna teigė, kad Kinijos elektrinių transporto priemonių atsiradimas turėtų tapti skambiu raginimu Europai nebūti tokiai savimi patenkintai.
„Man tai raginimas Europai imtis veiksmų“, – ketvirtadienį interviu „Bloomberg“ televizijai sakė B. Vigna. „Žmonės tai apibūdina kaip karą, bet man tai yra graži konkurencija“.
Vigna patvirtino, kad „Ferrari“ planuoja 2025 m. ketvirtąjį ketvirtį pristatyti savo pirmąjį visiškai elektrinį modelį. Prekės ženklas į elektrifikacijos sritį pasinėrė su iš tinklo įkraunamu hibridiniu modeliu SF90 Stradale.
Artėjant galutiniam terminui, iki kurio Europos Sąjunga turi paskelbti tyrimo dėl Pekino teikiamų elektromobilių subsidijų rezultatus, įtampa tarp Kinijos ir Europos auga. Keli gamintojai prabilo apie pavojų, kad protekcionistinės priemonės gali virsti skausmingu prekybos karu.
Šią savaitę Pekinas pranešė, kad, reaguodamas į neseniai Bideno administracijos padidintus tarifus, yra pasirengęs importuojamiems automobiliams su dideliais varikliais taikyti net 25 proc. muitus. Didžioji dalis Kinijos importuojamų automobilių yra prabangių automobilių segmente, o praėjusiais metais tarp dešimties populiariausių markių buvo „Porsche“, „Audi“ ir „Range Rover“.
„Ferrari“ yra mažiau pažeidžiama. Italijos gamintojas teigė, kad jo pardavimai Kinijoje neviršys 10 proc. dalies, nes esami muitai jau dabar mažina pelningumą.
„Kinijos rinka vis dar nėra subrendusi“, – sakė Vigna. „Kinija „Ferrari“ nėra tokia, kokia ji yra kitiems prabangos prekių ženklams.“
„Ferrari“ ruošia pirmąjį elektromobilį
Kitų metų ketvirtąjį ketvirtį „Ferrari“ ruošiasi pristatyti savo pirmąjį visiškai elektrinį superautomobilį. Vigna interviu sakė esąs įsitikinęs, kad paklausa bus panaši į „Ferrari“ vidaus degimo varikliais varomų modelių paklausą.
Pasak jo, transporto priemonė, kuri bus pristatyta kitų metų ketvirtąjį ketvirtį, bus „unikali visais atžvilgiais“. „Esame teisingame kelyje.“ 2023 m. „Ferrari“ teigė, kad iki 2026 m. iš viso 60 proc. pardavimų sudarys hibridiniai ir visiškai elektriniai modeliai.
Tai įtemptas metas aukščiausios klasės automobilių sektoriui, kuris svarsto, kaip sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, nes elektromobilių paklausa mažėja, o vyriausybės mažina subsidijas.
„Mercedes-Benz Group“, taupydama lėšas, sustabdė atskiros platformos MB.EA Large, skirtos dideliems elektriniams sedanams ir visureigiams, kūrimą ir planuoja prekiauti benzininiais varikliais varomais automobiliais iki pat 2030-ųjų. „Lamborghini“ vadovas mano, kad prekės ženklui dar per anksti siūlyti visiškai elektrinius modelius.
„Ferrari“ stato naują hibridinių ir elektrinių superautomobilių gamyklą savo gimtinėje Maraneloje, Italijoje, kuri bus pristatyta birželio pabaigoje. Praėjusį mėnesį ji pristatė naują laboratoriją ličio baterijų elementams tirti.
Pasak generalinio direktoriaus, „Ferrari“, kurdama pirmąjį gamintojo elektromobilį, ne imituos vidaus degimo variklių riaumojimą, o naujai interpretuos elektros variklio skleidžiamą garsą. Į Vigną jau kreipėsi jaunesni nei 50 metų klientai, o kai kurie ir vyresni, išreikšdami susidomėjimą įsigyti pirmąjį „Ferrari“ baterijomis varomą modelį.
Jis sakė, kad jie „laukia mūsų žaliojo automobilio“.