Trečiadienį „Insurance Institute for Highway Safety“ atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei 60% Jungtinių Valstijų vairuotojų būtų priimtina, jei jų transporto priemonė garsiniu ir vaizdiniu signalu įspėtų apie viršytą leistiną greitį.
IIHS apklausė 1802 vairuotojus, kad sužinotų, ką jie mano apie pažangiąsias greičio palaikymo sistemas (ISA).
Kodėl tai svarbu
Viršytas greitis nuolat lemia daugiau nei ketvirtadalį JAV eismo įvykių, kuriuose žūsta žmonės. Ataskaitoje teigiama, kad 2022 m. tai sudarė daugiau nei 12 000 mirčių.
Tačiau maždaug pusė vairuotojų prisipažino, kad per pastarąjį mėnesį važiavo bent 15 mylių per valandą (24 km/val.) didesniu nei leistina greičiu, sakoma ataskaitoje, kurioje remiamasi AAA Saugaus eismo fondu.
Kontekstas
Nuo kito mėnesio Europos Sąjunga reikalaus, kad visose naujose transporto priemonėse būtų įrengtos ISA sistemos.
Pasak Europos transporto saugos tarybos, ISA – tai transporto priemonėje įdiegtos technologijos, kurios naudoja greičio ženklų atpažinimo vaizdo kamerų ir (arba) su GPS susietus greičio apribojimo duomenis, kad informuotų vairuotojus apie esamą greičio apribojimą ir įspėtų, jei jie jį viršija.
Pagrindinės citatos
„Naudodami dabar turimas technologijas galėtume sustabdyti beveik visą greičio viršijimą ir panaikinti baudas už greičio viršijimą. Vietoj to, atrodo, einame priešinga linkme, t. y. naudojame adaptyvią kruizo kontrolę ir dalinio automatizavimo sistemas, kurios leidžia vairuotojams, jei jie nori, važiuoti 90 mylių per valandą (maždaug 145 km/val.) greičiu“, – sakė IIHS vyresnysis mokslininkas Ianas Reaganas.
Pagal skaičius
Iš visų apklaustų vairuotojų daugiau nei 80% sutiko, kad norėtų, jog būtų rodoma esamo greičio riba.
Daugiau nei 70% visų vairuotojų taip pat sutiko, kad norėtų, jog pasikeitus greičio apribojimui pasigirstų neįkyrus garsinis signalas.
Maždaug pusė respondentų teigė, kad neprieštarautų, jei transporto priemonėje būtų įdiegta technologija, dėl kurios būtų sunkiau nuspausti akceleratoriaus pedalą arba automatiškai ribojamas greitis.