Pasak finansų ministro Trygvės Slagsvoldo Vedumo, Norvegija, kuri yra elektromobilių diegimo pradininkė, nepritars ES sprendimui įvesti didesnius tarifus kiniškiems elektromobiliams.
„Šiai vyriausybei nėra nei aktualu, nei pageidautina įvesti muitus kiniškiems automobiliams“, – „Bloomberg“ elektroniniu paštu rašė V. Vedumas.
Norvegijoje, kurioje elektromobilių tankis yra didžiausias pasaulyje, pernai 24 proc. automobilių buvo elektriniai, o 2022 m. daugiau kaip 80 proc. parduotų naujų transporto priemonių bus elektromobiliai, pranešė Norvegijos statistikos departamentas.
Norvegijos kelių federacijos (OFV) duomenimis, daugiau kaip 12% į Norvegiją importuojamų elektromobilių yra pagaminti Kinijos gamintojų, įskaitant „Polestar“, bet neįskaitant „Volvo Car“ automobilių.
Norvegija, kuri nepriklauso Europos Sąjungai, buvo pirmoji Europos rinka daugeliui Kinijos pradedančiųjų elektromobilių gamintojų. Į Norvegiją „Nio“ įžengė 2021 m. gegužę, likus metams iki oficialaus starto ES. Bendrovė „Xpeng“ veiklą Norvegijoje pradėjo dar anksčiau, 2020 m. Norvegijoje taip pat veikia kai kurie Europoje labai retai sutinkami Kinijos prekių ženklai, pavyzdžiui, „Dongfeng“ prekės ženklas „Voyah“, kuris nuo 2022 m. ten parduoda savo visureigį „Free“.
Gegužės mėn. „Xpeng“ Norvegijoje pardavė 67 automobilius, o „Nio“ – 66 automobilius. Palyginimui, „Tesla“ tą patį mėnesį pardavė 830 elektromobilių, o „Volkswagen“ – 1372 savo elektrinių ID serijos automobilių.
Kinijos elektromobilių lyderės Norvegijoje yra SAIC ir „Geely Group“. Praėjusį mėnesį MG Norvegijoje pristatė 497 elektromobilius. MG, buvęs britų prekės ženklas, priklauso valstybinei SAIC, kuriai nuo liepos 4 d. ES taikomi papildomi 38,1 proc. tarifai prie jau galiojančių 10 proc. tarifų. Gegužės mėn. „Polestar“, priklausanti „Geely Group“, pardavė 328 elektromobilius. Visi MG ir „Polestar“ elektromobiliai pagaminti Kinijoje.
Jungtinė Karalystė, dar viena ES nepriklausanti Europos valstybė narė, dar neužsiminė, ar laikysis ES politikos ir padidins tarifus Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams.
Birželio 12 d. Europos Komisija (EK) padarė išvadą, kad Kinijoje pagamintiems elektra varomiems automobiliams nesąžiningai skiriamos valstybės subsidijos. Todėl EK paskelbė papildomus importo muitus Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams, kurie, priklausomai nuo automobilių gamintojo, svyruoja nuo 17,4% iki 38,1%.