Vokietijos automobilių asociacija VDA paragino Europos Komisiją atsisakyti planuojamų tarifų Kinijoje pagamintoms elektrinėms transporto priemonėms, taip siekdama daryti įtaką deryboms prieš liepos 4 d. pradedamus taikyti tarifus.
Asociacija savo pareiškime teigė, kad dėl muitų nukentės iš Kinijos eksportuojantys Europos ir JAV automobilių gamintojai ir kyla rizika, kad Kinija imsis atsakomųjų priemonių ir taikys atsakomuosius muitus, o tai smarkiai paveiks Vokietijos pramonę, nes jos eksportas į Kiniją yra didelis.
Praėjusiais metais Vokietijos lengvųjų automobilių eksporto į Kiniją vertė daugiau nei tris kartus viršijo importo iš Kinijos vertę, o komponentų tiekėjų eksporto vertė buvo keturis kartus didesnė už importo vertę, teigia VDA.
Vietoj to Komisija turėtų sutelkti dėmesį į tai, kad Europos elektromobilių pramonei būtų užtikrintas priėjimas prie svarbiausių žaliavų, kurių daugelį kontroliuoja Kinija, mažinti patekimo į rinką kliūtis ir užtikrinti prekybos politikos skaidrumą, teigė VDA ir pasiūlė sukurti tarybą, kuri aptartų šiuos klausimus.
„Antisubsidijų tarifai nėra tinkama priemonė Europos konkurencingumui ir atsparumui ilgalaikėje perspektyvoje stiprinti“, – teigiama pranešime.
Kinija ir Europos Komisija nuo praėjusios savaitės derasi dėl apribojimų, kurių Pekinas nori atsisakyti, atmesdamas kaltinimus dėl nesąžiningų subsidijų.
Briuselis aiškiai pareiškė, kad tikisi, jog Kinija šią savaitę vyksiančiose techninėse derybose pateiks veiksmų planą, kaip „spręsti žalingo subsidijavimo problemą” savo elektromobilių pramonei, jei bus pasiektas derybų rezultatas.
Kinijos atsakomieji veiksmai
Kinijos automobilių gamintojai jau praėjusį mėnesį paragino Pekiną padidinti muitus importuojamiems europietiškiems benzinu varomiems automobiliams, taip atsakydami į muitus, birželio 19 d. pranešė valstybės remiamas laikraštis „Global Times“.
Už uždarų durų vykusiame susitikime atsakymui aptarti dalyvavo bendrovės, įskaitant SAIC, BYD, BMW, „Volkswagen Group“ ir jos prekės ženklą „Porsche“, teigė du tiesiogiai su šiuo klausimu susipažinę asmenys.
Kinija parduoda apie 30 proc. Vokietijos automobilių gamintojų automobilių, o Vokietija yra didžiausia 2,5 litro ar didesnio darbinio tūrio variklių transporto priemonių eksportuotoja, nuo šių metų pradžios į Kiniją išvežusi transporto priemonių už 1,2 mlrd. dolerių, rodo Kinijos muitinės duomenys.
Trečiadienį paskelbtos „Ifo“ apklausos duomenimis, Vokietijos ekonomistų nuomonės dėl tarifų išsiskyrė.
Nors trečdalis jų mano, kad tai tinkamas žingsnis siekiant kovoti su Kinijos subsidijomis, kitas trečdalis norėtų, kad muitų apskritai nebūtų, nes baiminasi prekybos karo, rodo apklausa.
Vienuolika procentų ragino mažinti muitus, o 6 procentai pasisakė už didesnius muitus.
„Bendrauti su Kinija yra sudėtinga“, – sakė „Ifo“ ekonomistas Niklas Potrafke. „Geopolitinė rizika, atsakas į Kinijos ekonominę ir eksporto strategiją ir laisvosios prekybos išlaikymas turi būti derinami tarpusavyje.“