Daug kalbama apie vidaus degimo variklių pabaigą Europos Sąjungoje, apie didelių „tikrų“ variklių pabaigą. Tuo tarpu Jungtinėse Amerikos Valstijose vyrauja panašios tendencijos. Jei kalbėtume apie sedanus su V8 varikliais, Europos markės gali pasiūlyti daug daugiau.
Sedanai su V8 varikliais JAV yra norma? Taip, bet prieš kelis dešimtmečius. Šiandien V8 variklį turinčių sedanų rinka Valstijose yra daugiausia europietiški automobiliai. Audi S8 ir RS7, BMW M550i, M5, 850i ir M8, Mercedes-AMG E63 ir GT63. Dar yra BMW 7 serijos ir Mercedes S klasė. Dar yra Alpina B8, Bentley Flying Spur, Porsche Panamera Turbo, Maserati Ghibli ir Quattroporte. O kaip dėl amerikietiškų automobilių?
„Cadillac CT5-V Blackwing“ yra vienas iš nedaugelio amerikietiškų sedanų su V8 varikliu. Dar yra Dodge Charger ir Chrysler 300, tačiau jų gamyba baigta ir vyksta paskutinių automobilių pardavimai. Chrysler 300 nebesiūlomas 2024 m. modelio metais, o 2024 m. modelio Charger gamyba baigėsi 2023 m. pabaigoje.
Paskutinis amerikietiškas atmosferinis V8
Iš keliolikos sedanų su V8 varikliu išsiskiria tik vienas. Tai R/T specifikacijos Dodge Charger, po kurio variklio dangčiu yra 5,7 l HEMI, ir tai yra paskutinis amerikietiškas sedanas su atmosferiniu V8 varikliu. Bent jau šiuo metu.
Tačiau JAV rinkoje yra dar vienas sedanas su natūraliai įsiurbiamu V8 varikliu, tik nebe amerikietiškas. Tai „Lexus IS500“ su 5 litrų darbo tūrio agregatu. Jis vis dar gaminamas, nors sklando gandai, kad 2024 m. bus paskutiniai. Šiuo metu tai yra vienintelis sedanas su natūraliai įsiurbiamu V8, kurį galima sukonfigūruoti ir įsigyti JAV.