Kinai Pasaulio prekybos organizacijai (PPO) pateikė skundą dėl Europos Sąjungos. Skundo priežastis – kiniškoms elektrinėms transporto priemonėms nustatyti muitai. Tuo tarpu Pekino nuomone, kaip pažymi Automobilių dalių platintojų ir gamintojų draugija (SDCM), ES sprendimas ne tik nesuderinamas su PPO taisyklėmis, bet ir kelia grėsmę pasauliniam bendradarbiavimui klimato kaitos srityje.
Kinijos elektromobiliams taikomų tarifų klausimas įgauna vis didesnį pagreitį. Antisubsidijų muitus Europos Komisija (EK) įvedė šių metų liepos pradžioje. Automobilių dalių platintojų ir gamintojų asociacija (SDCM) primena, kad Europos Sąjunga (ES) savo žingsnį grindė nesąžiningomis valstybės subsidijomis, kurios leidžia Kinijos elektromobilių gamintojams siūlyti savo gaminius daug mažesnėmis kainomis. O tai akivaizdžiai prieštarauja sąžiningos konkurencijos idėjai.
ES tarifai – atsakas į nesąžiningus Kinijos valdžios institucijų veiksmus
ES kaltinimai nebuvo pagrįsti vien tik įtarimais. Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad Kinijos gamintojai dėl vyriausybės subsidijų, lengvatinių kredito sąlygų ir tiesioginės finansinės paramos gali pažeisti sąžiningos konkurencijos taisykles. Nustatytais muitais siekta kompensuoti nesąžiningą finansinę injekciją, kurios galėjo tikėtis Vidurio Karalystės elektromobilių gamintojai.
Kinai jau rado vieną būdą, kaip apeiti ES muitus. Šis būdas – tai peršokimo per tarifus metodas, leidžiantis jiems patekti į ES rinką. Nepriklausomai nuo savo verslo veiksmų, Viduriniosios karalystės atstovai nori kovoti ir teisiniu lygmeniu, todėl šių metų rugpjūtį Kinija pateikė oficialų skundą prieš ES Pasaulio prekybos organizacijai (PPO).
Kinai stengiasi toliau plėstis ES rinkoje
Skunde, kaip praneša SDCM, kinai kaltina ES taikant dvigubus standartus, nes Europa, viena vertus, nori apsunkinti patekimą į savo rinką, kita vertus, skatina Europos produktų eksportą į Kiniją. Be to, Azijos valstybė teigia, kad ES veiksmais, be kita ko, siekiama sulėtinti Kinijos elektromobilių sektoriaus plėtrą, kuri yra labai svarbi pasaulinėms pastangoms pasiekti tvarų vystymąsi ir sumažinti išmetamo CO2 kiekį.
SDCM generalinis direktorius Tomaszas Bębenas pabrėžia, kad PPO sprendimas gali turėti toli siekiančių pasekmių elektromobilių pramonės ateičiai visame pasaulyje. Jis neabejotinai sustiprins šalių, norinčių apsaugoti savo rinkas nuo kiniškų produktų antplūdžio, veiksmus. Jei Kinijai bus suteiktas pagrindimas, tai leis toliau plėsti Azijos elektromobilių plėtrą į Europos rinką. Kita vertus, tarifų palikimas gali tapti rimta grėsme Kinijos galybei, nes Europa yra viena svarbiausių jos rinkų, o plėtra į užsienio rinkas, ypač Europos, yra esminis tolesnio Kinijos technologinio ir ekonominio vystymosi elementas.