Jau daugelį metų AMG yra galingo V8 variklio riaumojimo ir galios sinonimas. Tačiau automobilių pasauliui pasukus elektrifikacijos link, AMG generalinis direktorius Michaelis Schiebe įsitikinęs, kad net ir užkietėję V8 variklių entuziastai ilgainiui pradės naudoti elektromobilius.
Duodamas interviu automobiliui „Autocar“ Schiebe padarė drąsų pareiškimą:
„Klientai, kurie į šį prekės ženklą atėjo dėl V8 variklio, atėjo ne dėl to, kad norėjo turėti didelį variklį. Jie atėjo, nes jiems patiko technologijos, kurias įdiegėme į automobilį.“
Šis teiginys reiškia, kad ištikimiems AMG klientams svarbu ne tik variklio dydis, bet ir naujovės bei našumo technologijos. AMG pereinant į elektromobilių erą, A. Schiebe yra įsitikinęs, kad šie pirkėjai prisitaikys, vertindami pažangiausias technologijas, o ne tradicinius vidaus degimo variklius.
AMG evoliucija
„Vienas žmogus – vienas variklis“ filosofija nuo seno buvo išskirtinis AMG bruožas, tačiau griežtėjant išmetamųjų teršalų normoms ir automobilių pramonei pereinant prie ekologiškesnių sprendimų, net ir šiai tradicijai iškilo grėsmė. A. Schiebe tiki, kad klientai, išbandę naujausius elektrinio veikimo pasiekimus, noriai pereis prie AMG siūlomų elektromobilių.
Tačiau, nepaisant šio pasitikėjimo, V8 dar neišnyksta. AMG nuramino gerbėjus, kad vis dar ruošiami nauji aštuonių cilindrų modeliai. Naujausiame šnipų vaizdo įraše užsimenama apie galimą V8 varikliu varomą CLE63, kuris, kaip buvo kalbama, iš pradžių turėjo turėti sumažintą hibridinę jėgainę. Pranešama, kad dėl vangios rinkos reakcijos į sumažintą C63 modelį, kuriame vietoj V8 variklio buvo sumontuotas keturių cilindrų hibridinis variklis, AMG nusprendė grįžti prie didesnio CLE63 variklio.
Naujojo C63 priėmimas nevienareikšmiškai
C63 buvo vienas iš pirmųjų AMG modelių, kuriame buvo atlikta reikšminga transformacija – vietoje griausmingo 4,0 litro V8 variklio su dviem turbinomis buvo pakeistas iš tinklo įkraunamas hibridinis 2,0 litro keturių cilindrų variklis. Nors Schiebe šį žingsnį apibūdino kaip „progresyvų“, klientų reakcija nebuvo tokia entuziastinga. Tiesą sakant, nuolaidos C63 Vokietijoje rodo, kad jis nebuvo tikras hitas.
Šis pokytis neapsiriboja tik C63 modeliu. Naujajame GLC63 taip pat atsisakyta V8 variklio, o AMG jau paskelbė, kad ir kitame E63 nebus aštuonių cilindrų variklio. Tai, kad AMG palaipsniui atsisako šių V8 variklių, atspindi platesnę pramonės tendenciją mažesnių ir efektyvesnių variklių link – net ir aukštos klasės automobiliuose.
Pragmatiškas požiūris į elektrifikavimą
Schiebe pripažįsta, kad kai kurie klientai gali lėtai priimti keturių cilindrų hibridinius automobilius ir būsimus elektromobilius. Tačiau jis ragina būti atviriems, kai kalbama apie naujas technologijas.
„Kalbant apie technologijas, svarbu būti atviram“, – ankstesniame interviu aiškino Schiebe.
Šiuo pragmatišku požiūriu AMG vadovaujasi ruošdamasi elektrinei ateičiai. AMG ne tik pristatė keletą didelio našumo hibridinių elektromobilių (PHEV), bet ir kuria specialiai pritaikytą elektromobilių platformą AMG.EA. Ši kelerius metus kuriama platforma bus būsimų visiškai elektrinių AMG modelių pagrindas, įskaitant, kaip kalbama, elektrinį superautomobilį, sukurtą pagal „Vision One-Eleven“ koncepciją.
Nauja našumo era
Nors AMG ruošiasi elektra varomų automobilių ateičiai, Schiebe aiškiai pasakė, kad „Formulės-1“ įkvėptų hiperautomobilių era baigėsi – bent jau kol kas. Dėl griežtėjančių išmetamųjų teršalų normų „AMG One“ su hibridiniu F1 varikliu gali būti paskutinis tokio tipo automobilis. Tačiau AMG vis dar siūlys modelių su šešiais ir aštuoniais cilindrais gamą, taip pat kultinį V12 variklį „Maybach S-Class“ modelyje.
Kol kas didelių variklių gerbėjai vis dar gali rinktis, tačiau šios galimybės tampa vis labiau ribotos, nes AMG ir visas automobilių pasaulis pereina prie mažesnių, efektyvesnių ir galiausiai visiškai elektrinių jėgainių.
Kelias į priekį
AMG perėjimas nuo V8 variklių prie elektrinės galios gali būti nelengvas jos gerbėjams, tačiau jis yra būtinas. Ateitį vis dažniau lems elektrifikacija, o AMG yra šio pokyčio priešakyje. Nesvarbu, ar tai būtų pažangūs hibridai, ar visiškai elektrinės platformos, AMG užtikrina, kad jos „naujausios ir geriausios“ technologijos ir toliau užtikrins jaudinantį našumą, kurio tikisi klientai – nesvarbu, kiek cilindrų yra po variklio gaubtu.
Netolimoje ateityje kultinį AMG riaumojimą gali pakeisti tylus, bet galingas elektros variklių ūžesys. Tačiau viena aišku: AMG dvasia išliks nepakitusi, ją skatins pažangiausios technologijos ir nepaliaujamas našumo siekis.