Didžiausias Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojas BYD deda dvigubai daugiau pastangų gaminti automobilius vietoje Europoje, o tai padaryti paskatino didėjantys importo tarifai. Nusivylęs Europos Sąjungos reglamentavimo sistema, automobilių gamintojas siekia išvengti papildomų išlaidų, taikomų Kinijoje pagamintoms ir į Europą eksportuojamoms transporto priemonėms.
„Politikai turėtų laikytis atokiau nuo tarifų, kurie didina automobilių gamybos sąnaudas ir klaidina automobilių pramonę“, – sakė BYD vykdomoji viceprezidentė Stella Li, duodama interviu Paryžiaus automobilių parodoje.
Tarifų problemų išvengimas
Kinijoje pagamintiems automobiliams taikomas didelis 27 % importo tarifas (10 % standartinis tarifas ir papildomas 17 % tarifas), todėl BYD nusprendė apsvarstyti galimybę gaminti vietoje, nes tai yra ekonomiškai efektyvesnis sprendimas. Pasak Li, bendrovė planuoja:
- Surinkti akumuliatorių rinkinius gamyklose Vengrijoje ir Turkijoje.
- Daugelį komponentų gaminsime vietoje Europoje, taip sumažindami priklausomybę nuo Kinijos importo.
- Importuoti tik akumuliatorių elementus iš Kinijos.
Stipresnis dalyvavimas Europoje
Įgyvendindama Europos strategiją, BYD gerokai pakeis savo veiklą Vokietijoje – pagrindinėje rinkoje, kurioje praėjusiais metais bendrovė patyrė sunkumų. Po nesėkmingos pradžios, kai 2024 m. pirmąjį pusmetį pardavimai sumažėjo iki mažiau nei 1 500 vienetų, BYD imasi aktyvesnio požiūrio:
- Rugpjūtį bendrovė įsigijo Vokietijos platintoją „Hedin Electric Mobility“, kad galėtų geriau kontroliuoti pardavimus ir infrastruktūrą.
- Stella Li yra įsitikinusi, kad šis žingsnis lems akivaizdžius patobulinimus, ir teigia: „Vokietijos gatvėse pamatysite daug BYD automobilių.“
Ar tarifai turės įtakos kainoms?
Nepaisant pastangų lokalizuoti gamybą, tarifai vis dar kelia susirūpinimą. BYD dar nenusprendė, ar padengti šias išlaidas, ar perkelti jas vartotojams. Pasak Li, tai reiškia, kad daugumos BYD elektromobilių kaina Europoje nebus mažesnė nei 30 000 eurų.
„Mes labai nesutariame dėl skaičiavimų… tai nėra teisingas sprendimas“, – pridūrė ji, pabrėždama bendrovės nusivylimą ES reguliavimo pozicija.
Tiekimo grandinių plėtra Europoje
Siekdama racionalizuoti gamybą ir sumažinti sąnaudas, BYD taip pat siekia įsigyti dalių iš Europos tiekėjų ir Kinijos bendrovių, kurios steigia gamyklas Europoje. Šis pokytis ne tik padeda išvengti muitų, bet ir stiprina BYD vietinį pėdsaką, o tai padeda sparčiau plėstis.
Šiais strateginiais žingsniais BYD siekia tapti pagrindiniu Europos elektromobilių rinkos žaidėju, nepaisant reguliavimo sunkumų. Daugiausia dėmesio skirdama vietinei gamybai, geresnei infrastruktūrai ir strateginei partnerystei, bendrovė siekia įveikti įsitvirtinusius prekės ženklus ir aktyviau dalyvauti Europos keliuose.