• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ar elektromobiliai pasieks benzininių ir dyzelinių automobilių kainų lygybę, o jei taip, tai kada?

pagal Andžej Biaigo
2024.10.28, 11:12
Naujienos
A A
0
ikraunamas elektromobilis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vienas iš pagrindinių elektromobilių privalumų – mažesnės eksploatavimo išlaidos, palyginti su tradiciniais benzininiais ar dyzeliniais automobiliais. Elektra yra pigesnė už degalus, o elektromobiliai paprastai turi mažiau dalių, todėl jų techninė priežiūra yra paprastesnė. Nepaisant to, pradinė elektromobilio pirkimo kaina išlieka didesnė. Tačiau ar tai gali pasikeisti?

Tokiose šalyse kaip Norvegija, kur vyriausybės paskatos padėjo sumažinti šį atotrūkį, elektromobiliai tapo dominuojančiu pasirinkimu. Daugiau kaip 80 % ten parduodamų naujų automobilių yra elektriniai – tai įrodo, kad kai kainos yra panašios, vartotojai yra pasirengę pereiti prie elektromobilių. Taigi, kaip to pasiekti kitose rinkose?

Kainų skirtumą lemiantys veiksniai

Elektrinių ir vidaus degimo varikliu varomų transporto priemonių kainų skirtumą daugiausia lemia akumuliatorių kaina ir sudėtinga elektrinių transporto priemonių gamyba. Tačiau tikimasi, kad tai keisis, nes pradės veikti technologinė pažanga ir masto ekonomija.

Mažėjančios akumuliatorių sąnaudos

Akumuliatorių kainos turėtų gerokai sumažėti: „Goldman Sachs“ prognozuoja, kad iki 2025 m. vienos kilovatvalandės (kWh) kaina sumažės iki 99 JAV dolerių (89 eurų), t. y. 40 proc. mažiau nei 2022 m. Tai iš dalies lemia sumažėjusios pagrindinių žaliavų, tokių kaip litis, nikelis ir kobaltas, sąnaudos, kurias skatina naujos investicijos į kasybą ir perdirbimą. Tikimasi, kad iki 2030 m. akumuliatorių pakuočių kainos kasmet vidutiniškai mažės po 11 %, todėl elektromobiliai taps prieinamesni.

      Akumuliatorių technologijų pažanga, pavyzdžiui, kietakūnių akumuliatorių kūrimas, žada dar daugiau. Šios baterijos galėtų padvigubinti elektromobilių nuvažiuojamą atstumą nuo dabartinių 400 km iki daugiau nei 800 km, be to, jos būtų saugesnės ir efektyvesnės.

      Specialios elektromobilių gamybos platformos

      Kitas svarbus veiksnys – perėjimas prie specialių EV platformų. Automobilių gamintojai vis dažniau kuria specialiai elektra varomoms transporto priemonėms pritaikytas transporto priemones, o tai leidžia supaprastinti surinkimo procesus, standartizuoti komponentus ir padidinti gamybos apimtis. Dėl šio žingsnio turėtų sumažėti bendros elektromobilių gamybos sąnaudos.

      Vyriausybės paskatų poveikis

      Vyriausybės paskatos, dotacijos ir mokesčių politika atlieka labai svarbų vaidmenį skatinant elektromobilių naudojimą. Kainų skirtumai įvairiose šalyse gali labai skirtis. Pavyzdžiui, Vokietijoje benzininis „Peugeot 208“ kainuoja 22 950 eurų, o jo elektrinis atitikmuo – 36 325 eurų. Danijoje kainų skirtumas taip pat pastebimas: elektrinė versija kainuoja maždaug 6 000 eurų daugiau nei benzininis modelis. Šį atotrūkį gali padėti sumažinti paskatos, kaip matyti Norvegijoje, kur subsidijos paskatino spartų elektromobilių diegimą.

      Skaitykite  Ar Lietuva privalės įgyvendinti ES privalomus techninės apžiūros patikrinimus?

      Bendra nuosavybės kaina (TCO)

      Nors pradinės elektromobilio išlaidos gali būti didesnės, būtina atsižvelgti į bendrą nuosavybės kainą. Tai apima eksploatacines išlaidas, pavyzdžiui, degalų, techninės priežiūros ir mokesčių lengvatų išlaidas. Elektromobilių degalų sąnaudos yra mažesnės, jiems reikia mažiau priežiūros ir dažnai taikomos mokesčių lengvatos, todėl ilgainiui jie yra pigesni, palyginti su transporto priemonėmis su vidaus degalų varikliais. Pasak „Goldman Sachs“, iki šio dešimtmečio vidurio elektromobilių TCO gali susilyginti su tradicinių automobilių TCO.

      Kada bus pasiektas kainų paritetas?

      Naujausioje „Gartner“ ataskaitoje teigiama, kad iki 2027 m. naujos kartos elektromobilių gamyba bus pigesnė nei automobilių su vidaus degalų varikliais. Gamybos naujovės, pavyzdžiui, centralizuota transporto priemonių architektūra, sumažins gamybos sąnaudas ir surinkimo laiką. Tačiau nors gamybos sąnaudos gali sumažėti, tikimasi, kad elektrinių automobilių remonto ir draudimo sąnaudos padidės dėl elektrinių sistemų sudėtingumo.

      Išvados: Elektromobilių ateitis

      Automobilių pramonė sparčiai vystosi. Tikimasi, kad toliau mažėjant akumuliatorių kainoms ir didėjant gamybos efektyvumui, elektromobiliai taps vis konkurencingesni už tradicinius automobilius. Tačiau ekspertai mano, kad tikrasis kainų paritetas gali būti pasiektas tik antroje šio dešimtmečio pusėje.

      Šaltinis: Euronews.com
      Žymos: benzininiai automobiliaidyzeliniai automobiliaielektromobiliaividaus degimo variklis
      Dalintis18DalintisSiųstiDalintis3

      Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

      Sekite mus Google News platformoje

      Rekomenduojami vaizdo įrašai

      Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

      Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

      0

      Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

      Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

      0

      Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

      Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

      0

      Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

      Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

      0

      Taip pat skaitykite

      Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

      Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

      Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

      Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

      Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

      Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

      Naujienos

      • Naujausios
      • Eismas
      • Baudos kvitas
      • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
      • Kriminalai
      • Elektromobiliai
      • Technologijos
      • Degalų kainos ir tendencijos
      • Premjeros

      Straipsniai

      • Apžvalgos
      • Kelių eismo taisyklės
      • Naudoti automobiliai
      • Patarimai
      • Testai
      • Vaizdo įrašai

      Naudinga

      • Privalomasis automobilio draudimas
      • KASKO draudimas
      • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
      • KET baudos
      • Greičio matuokliai
      • Kuro skaičiuoklė
      • Taršos mokestis
      • Virtualus alkotesteris
      • Vairavimo kategorijos
      • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

      Draugai

      Tlgrm.lt
      Rentis.lt
      Automobilio vaistinėlės
      Tiksaviems.lt
      Sharklinker.lt
      automobilių supirkimas
      Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
      KepamVerdam.lt - Receptai
      • Privatumo politika
      • Slapukų naudojimo informacija
      • Partneriai
      • Apie mus
      • Kontaktai

      © 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

      Sveiki sugrįžę!

      Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

      Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

      Sukurti naują paskyrą!

      Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

      Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

      Atgauti slaptažodį

      Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

      Prisijungti

      Add New Playlist

      Rezultatų nėra
      Peržiūrėti visus rezultatus
      • Naujienos
        • Premjeros
      • Eismas
        • Baudos kvitas
      • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
      • Kriminalai
      • Naudoti automobiliai
      • Elektromobiliai
      • Technologijos
      • Patarimai
        • Eksploatacija
        • Kelio ženklai
        • Kelių eismo taisyklės
        • Vairuotojo pažymėjimas
      • Degalų kainos
      • Testai
        • Ilgalaikiai testai
        • Lyginamieji testai
        • Pirmasis važiavimas
      • Apžvalgos
        • GPS sekikliai
        • OBD2 diagnostika
        • Vaizdo registratoriai
      • Vaizdo įrašai
        • Įkelti vaizdo įrašą
      • KET baudos
      • Taršos mokestis
      • Taršos mokestis
      • Virtualus alkotesteris
      • Draudimo patikra
      • Kuro skaičiuoklė
      • OBD diagnostikos klaidu kodai
      • Testai
      • Pranešti naujieną
      • Įkelti vaizdo įrašą
      • Informacijos kanalai
      • Prisijungti
      • Užsiregistruoti

      © 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.