• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 7 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius

pagal Michal Kovalčiuk
2024.11.27, 17:00
Naujienos
A A
0
transporto priemoniu spustis kamstis kelias ozo gatve
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nors miestai užima tik 3 proc. Žemės sausumos, juose gyvena apie 3.5 mlrd., t.y. pusė pasaulio žmonių, o jų automobiliai sugeneruoja iki 95 proc. transporto sektoriaus išmetamo anglies dioksido kiekio. Miesto gyventojų skaičiui vis augant, auga ir oro taršos rodikliai bei transporto priemonių spūstys keliuose, kurios eikvoja pinigus ir laiką, kenkia visuomenės sveikatai ir aplinkai. Ekspertai vieningai sutaria: šios problemos gali būti sprendžiamos plėtojant darnųjį transportą.

Darnus transportas – judėjimo ar jo organizavimo būdas, darantis mažesnį poveikį aplinkai, mažina automobilių spūstis ir kitaip prisidedantis prie gyvenimo kokybės bei visuomenės sveikatos gerinimo.

Darnus judumas apima vaikščiojimą pėsčiomis, važiavimą dviračiu ar paspirtuku, viešuoju transportu, taip pat ekologiškais automobiliais, į tranzitą orientuoto eismo mažinimą, naudojant dalinimosi transporto priemones, taip pat naudojant ekonomiškas ir ekologiškas miesto transporto sistemas, kurios ne tik taupo miesto erdvę, bet ir skatina sveikesnį gyvenimo būdą.

Pasak VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto dekano prof. dr. Olego Prentkovskio, ilgalaikėje perspektyvoje darnus transportas yra nepaprastai vertingas. Pavyzdžiui, tradicinis transportas išmeta maždaug 25 % visų šiltnamio efektą sukeliančių dujų, o darnus transportas jų beveik neišskiria arba išskiria ženkliai mažiau. 

„Be to, jis yra ekonomiškai perspektyvus, padeda kurti naujas darbo vietas, teigiamai prisideda prie darnaus šalies vystymosi nacionaliniu ir tarptautiniu lygmenimis bei socialinio teisingumo – pavyzdžiui, viešasis transportas ir nemotorizuotos priemonės tampa prieinamos visiems, nepaisant ekonominių, socialinių ar fizinių skirtumų“, – dalijasi VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto dekanas. 

Būtina keisti keliavimo įpročius

Vienas geriausių darnaus transporto pavyzdžių – viešasis transportas, viena iš tvariausių, ekologiškiausių ir efektyviausių transporto rūšių. Pasak UAB „SCANIA Lietuva“ regiono vadovo Dariaus Snieškos, kuo daugiau žmonių naudojasi tokia paslauga, tuo daugiau naudos įgauna visa transporto infrastruktūra.

Jam antrina JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė, kuri tikina – viešasis transportas suteikia galimybę kurti miestus, kuriuose dėl geresnio oro, mažesnio triukšmo ir patogesnio judumo kyla gyvenimo kokybė. Vis dėlto, norint užtikrinti kokybiškesnį judumą mieste, būtina keisti keliavimo įpročius.

„Tai yra didžiulis iššūkis, kuriam neužtenka infrastruktūros ar didesnio skaičiaus autobusų, troleibusų. Efektyvi transporto sistema kuriama holistiškai – integruojant skirtingas transporto priemones, maršrutus, miesto planavimą ir socialinius bei aplinkosauginius veiksnius, – pasakoja JUDU direktorė Loreta Levulytė-Staškevičienė. – Iki 2030 metų siekiame subalansuoti sostinės judumą taip, kad daugiau negu 70 proc. kelionių mieste būtų darnios – be automobilio, t.y. gyventojai ir miesto svečiai kelionėms rinktųsi viešąjį transportą, mikrojudumo priemones bei keliautų pėsčiomis.“

Skaitykite  Paprasta klaida keičiant alyvą gali sukelti didelių nuostolių

Visuomenės sąmoningumas – svarbus 

Anot Dariaus Snieškos, šiuo metu transporto sektorius taip pat susiduria su užduotimi, kaip prisitaikyti prie naujų rinkos sąlygų, klientų poreikių ir technologijų – atsiranda alternatyvios kuro rūšys, automobilių dalijimosi kompanijos konkuruoja su privačiais klientais, tolimesnės distancijos dažnai įveikiamos lėktuvais,  populiarėja alternatyvios transporto priemonės.

Negana to, transportas turi atitikti daugelį darnumo reikalavimų – būti patogus klientui, tylus, manevringas, pagamintas iš perdirbtų medžiagų, lengvai aptarnaujamas ir remontuojamas bei kuo mažiau teršti aplinką, ypač – žmonių susirinkimų vietose.

Nors transporto priemonės tampa daug efektyvesnės ir draugiškesnės aplinkai, naujos technologijos reikalauja papildomų kaštų, kuriuos turi padengti galutinis vartotojas. 

„Dažnai pradinė investicija į naująsias transporto technologijas būna didesnė, tačiau per eksploatavimo laiką jos tampa daug efektyvesne ir finansiškai naudingesne alternatyva dabartinėms technologijoms. Klientams sunku su tuo sutikti, kadangi dažnai matoma tik pirminė investicija, tad yra svarbu edukuoti rinką. Nereikia pamiršti ir to, kad automatizacija ir DI technologijos pasiūlys tokias galimybes, kokių negali pasiūlyti dabartinis transportas. Jau šiuo metu naudojami lankstūs transporto priemonių aptarnavimo ir remonto prevencijų algoritmai padeda automobiliams ilgiau važiuoti be nenumatytų remontų ir sumažina remonto išlaidas“, – sako UAB „SCANIA Lietuva“ regiono vadovas.

Akivaizdu, kad siekiant tvarių pokyčių labai svarbu didinti visuomenės sąmoningumą, keisti jų požiūrį ir įpročius. 

„Alternatyvių energijos šaltinių atsiradimas yra labai sveikintinas reiškinys, bet net ir ekologiškiausias automobilis sėkmingai sudaro transporto spūstis keliuose, kuriuose praleidžiame daug laiko, ir tas laikas brangiai kainuoja. Esmė yra ne tik ekologijoje – transportą reikia naudoti tinkamai“, – tikina Darius Snieška.

Žymos: eismassaugus eismassudetingas eismas
Dalintis7DalintisSiųstiDalintis1

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.